football360 logo

پوچتینو: تعداد جوانان چلسی خیلی زیاد است؛ بازیکنان در حال یادگیری هستند

12 اردیبهشت 1403 ساعت 23:104 نظر
سرمربی چلسی در فاصله ۵ مسابقه مانده به پایان فصل، برای بهبود عملکرد بازیکنان تیمش زمان می‌خواهد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی، در گفت‌وگوی خبری پیش از دیدار حساس تیمش مقابل تاتنهام گفت بازیکنان جوان تیمش با وجود تمام فراز و فرودهای این فصل پرنوسان، همچنان در حال یادگیری و پیشرفت هستند. او می‌گوید تعدد بازیکنان کم‌سن در ترکیب چلسی باعث شده سطح تجربه پایین بیاید و باید فرصت زیادی برای ارتقای عملکرد به بازیکنان داد.


شهرآورد معوقه لندن در شرایطی برگزار می‌شود که تاتنهام برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و چلسی با هدف دستیابی به آخرین سهمیه لیگ اروپا به امتیازات باقی‌مانده تا پایان فصل احتیاج مبرم دارند. تاتنهام با ۲ بازی کمتر ۷ امتیاز از استون‌ویلا عقب افتاده و چلسی با یک بازی و ۶ امتیاز کمتر نسبت به منچستریونایتد در رده نهم قرار گرفته است. شاگردان آنژ پوستکوگلو در مسابقه رفت با وجود اخراج ۲ بازیکن تا دقیقه ۷۵ مقابل چلسی دوام آوردند اما ۳ گل از نیکلاس جکسون در دقایق پایانی به برتری ۴ بر یک شیرها منجر شد.


تیاگو سیلوا، مدافع کارآزموده و ۳۹ ساله برزیلی به تازگی اعلام کرده در پایان فصل از چلسی جدا می‌شود و اکسل دیساسی به دلیل مصدومیت مسابقه مقابل تاتنهام را از دست داده‌اند. پوچ گفت: «این خبر خوبی نیست چون ما در هفته‌ گذشته قادر به بازگرداندن هیچ‌یک از مهره‌های مصدوم نشدیم. دیساسی و سیلوا هم به جمع غایبان اضافه شدند و فردا در دسترس نیستند.»


مسابقه فردا صحنه تقابل نونی مادوئکه، بال در حال پیشرفت چلسی، با تیم سابقش به شمار می‌رود. او در هر ۴ مسابقه اخیر چلسی در لیگ در ترکیب اصلی قرار گرفته و در این مدت روی ۳ گل اثر مستقیم گذاشته است: «او خوب کار می‌کند. در مقابل استون‌ویلا به گل رسید و در بازی بدون توپ هم در حال پیشرفت است. به نظر من باید در زمینه بازی در زمان مالکیت حریف و حفظ ارتباط در فاز تدافعی رشد کند. او می‌تواند به این هدف برسد و امیدوارم از امکان به دست آوردن دقایق بازی بیشتر تا پایان فصل حداکثر استفاده را ببرد.»


چلسی در تمام فصل با مشکلات متعددی از نظر مصدومیت مهره‌ها روبه‌رو شد و تنها نکته مثبت، فرصت بازی برای استعدادهای جدید است: «هر مسابقه برای ما یک مبارزه جدید است و فردا یک مسابقه دشوار مقابل تیم بزرگی همچون تاتنهام را پیش رو داریم. این یک مسابقه خوب و زیبا خواهد بود. فرصت فوق‌العاده‌ای در اختیار بازیکنان جوان قرار می‌گیرد تا روی نیمکت بنشینند و فرصت احتمالی حضور در بازی را به دست آورند. وقتی فرصت ظاهر می‌شود، بازیکن باید هوشیار و قدردان باشد، برخیزند و بجنبند. آنها باید بگویند ما بازیکن چلسی هستیم و دوست داریم برای تیم اصلی به میدان برویم. به نظرم فردا فرصت مناسبی است.»


چلسی در نیمه دوم فصل جاری در حال پیشرفت و امیدوارکننده ظاهر شد اما ۲ شکست تلخ مقابل لیورپول و منچسترسیتی در دیدار نهایی جام اتحادیه و مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به همراه تحقیر ۵ گله مقابل آرسنال کام هواداران را تلخ کرد. از دید سرمربی آرژانتینی، بازیکنان همچنان در حال پیشرفت هستند: «من خوشحالم چون در این فرایند به یادگیری احتیاج داریم. باید در این تجربه‌های جدید زندگی کنیم و از آن درس بگیریم. بازی گرفتن از این بازیکنان بااستعداد در سخت‌ترین لیگ جهان کار دشوار و پردردسری است.»


او در مورد شرایط شاگردانش گفته: «با وجود تمام بالا و پایین‌ها، بازیکنان در حال یادگیری هستند. این یک فرآیند تدریجی است و اکنون زمان آموزش و تجربه گرفتن بازیکنان فرا رسیده. باید به آنها کمک کنیم تا حوزه‌هایی که در آن نیاز به رشد و بهتر شدن دارند را پیدا کنند. وقتی فقط با ۲، ۳  بازیکن جوان روبه‌رو هستید، کار ساده‌تر می‌شود اما زمانی که تعداد زیادی مهره‌ جوان در اختیار دارید، همیشه باید زمان بیشتری به یادگیری آنها اختصاص دهید.» جدال چلسی و تاتنهام از ساعت ۲۲:۰۰ فردا شب در ورزشگاه استمفوردبریج آغاز می‌شود. چلسی در هیچ‌یک از ۸ تقابل خانگی اخیر خود با همشهری شمالی متحمل شکست نشده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری