football360 logo

از رویای قهرمانی تا سودای ورود به جمع نخبگان آسیا؛ طلسم تاریخی علیه سپاهانِ کهکشانی

13 اردیبهشت 1403 ساعت 12:1775 نظر
با وجود جذب ستاره‌های پرشمار، به نظر می‌رسد که برای نهمین فصل پیاپی خبری از قهرمانی سپاهان در لیگ برتر فوتبال ایران نیست.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه عملکردی ماورایی داشت و مدیران باشگاه اصفهانی که بعد از یک فصل پرفرازوفرودی به دنبال جلب رضایت ژوزه مورایس بودند، در کنار دائمی‌کردن قرارداد پیام نیازمند، موفق شدند با رضا اسدی، رضا شکاری، عیسی آل‌کثیر، کاوه رضایی، برایان دابو، احسان پهلوان و هادی محمدی قرارداد امضا کنند تا در هر 4 پست ترکیب سپاهان نسبت به فصل گذشته دگرگون شود و آن‌ها با سیمایی متفاوت در لیگ بیست‌وسوم حضور یابند.

طلایی‌پوشان اصفهانی که فصل گذشته با اختلاف تنها یک امتیاز به مقام قهرمانی لیگ برتر نرسیدند و به‌واسطه رویارویی زودهنگام با پرسپولیس در جام حذفی، پرونده حضورشان در این رقابت‌ها در همان مرحله یک‌هشتم نهایی بسته شد، امید داشتند که در فصل جاری نه‌تنها در لیگ برتر و جام حذفی در مسیر قهرمانی قدم بردارند، بلکه بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا هم خودنمایی کنند؛ هر چند که هدف اصلی طلایی‌پوشان، طلسم‌شکنی در لیگ برتر بود.

حواشی که سپاهان را از جاده قهرمان به بیراهه رساند!

شاگردان ژوزه مورایس از ابتدای فصل حواشی عجیبی‌وغریبی را در حوالی تیم خود دیده‌اند؛ از جریمه سنگین و بحران کسر امتیاز تا تغییرات سریالی در مدیریت یاشگاه و اصلاح قراردادها. حواشی ایجاد شده روی تمرکز طلایی‌پوشان تاثیر منفی گذاشت و رفته‌رفته آن‌ها از کورس قهرمانی فاصله گرفتند تا حسرت هواداران سپاهان برای کسب مقام قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم افزایش پیدا کند و تساوی شب گذشته برابر پرسپولیس باعث شد تا طلایی‌پوشان در یک‌قدمی از دست دادن عنوان قهرمانی فصل جاری لیگ برتر قرار گیرند.

طلایی‌پوشان که بعد از پرسپولیس و هم‌تراز با استقلال، توانسته‌اند در تاریخ لیگ برتر 4 عنوان قهرمانی را کسب کنند، چشم امیدشان به این بود که بتوانند در فصل جاری طلسم 8 ساله را بشکنند و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند اما فاصله 9 امتیازی موجود و باقی‌ماندن تنها 5 هفته از مسابقات لیگ بیست‌وسوم باعث شده تا سپاهانی‌ها امیدشان برای فتح جام، بسیار بسیار اندک باشد؛ به‌ویژه آنکه آن‌ها در هفته‌های گذشته نوسان زیادی داشته‌اند و در 6 بازی اخیرشان در لیگ برتر توانسته‌اند تنها 9 امتیاز کسب کنند!

کسب سهمیه لیگ نخبگان، اوج امید و آمال سپاهانِ مورایس!

هواداران سپاهان به نظر می‌رسد با نهمین فصل پیاپی قهرمان‌نشدن تیم‌شان کنار آمده‌اند و حالا شاید کسب سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا، مهم‌ترین هدف‌شان در فصل جاری باشد. با توجه به شرایط به‌وجود آمده، حتی کسب مقام سوم در لیگ برتر هم نمی‌تواند سپاهانی‌ها را به لیگ نخبگان بفرستد و آن‌ها در این‌صورت باید خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2 آماده کنند و تنها میان‌بر رسیدن به رویای‌شان در فصل جاری، کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی است.

سپاهانی‌ها که در لیگ برتر فرسنگ‌ها با هدف خود فاصله دارند، در جام حذفی می‌توانند با کسب 3 برد پیاپی هم فصل را با کسب عنوان قهرمانی به پایان ببرند، هم شانس حضور در سوپرجام فوتبال ایران را به‌دست آورند و هم اینکه سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را از آن خود کنند. به نظر می‌رسد این سرنوشت می‌تواند بهترین پایان‌بندی برای سپاهانِ کهکشانی‌ای باشد که حتی هواداران استقلال و پرسپولیس هم تصور می‌کردند که در پایان فصل 03-1402 جام‌های قهرمانی را درو خواهد کرد اما حواشی پرشمار و گاهاً سهل‌انگاری‌های مورایس نشان داد که تنها جذب ستاره، برای رسیدن به جام کافی نیست!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری