football360 logo

جادوگری به سبک ساکت؛ الهامی ثابت می‌کند 8 با 17 برابر است!

15 اردیبهشت 1403 ساعت 20:3071 نظر
کسب 7 امتیاز از 3 بازی اخیر باعث شد تا هواداران نساجی نسبت به بقای تیم‌شان در لیگ برتر بیش از پیش امیدوار شوند.

به گزارش فوتبال 360، نساجی مازندران اولین تیمی بود که پا به بازار نقل‌وانتقالات تابستانه گذاشت و قرمزپوشان قائمشهری که اردوی خارجی خوبی را هم پشت سر گذاشتند، امیدوار به حضور در جمع تیم‌های بالای جدول بودند اما شرایط برای مازنی‌ها متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت؛ به‌طوری‌که نساجی در نیم‌فصل نخست، تنها 10 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را به‌دست آورد و تحمل 9 باخت در 15 بازی باعث شد تا نساجی در رتبه پانزدهم جدول کارش را در نیم‌فصل نخست به پایان برساند.

کارنامه ناامیدکننده رحمتی و آلکاراس

مهدی رحمتی در 12 بازی لیگ برتری روی نیمکت نساجی حضور پیدا کرد و تنها 9 امتیاز به‌دست آورد تا میانگین 0.75 امتیاز در کارنامه این سرمربی جوان به‌ثبت برسد. بعد از برکناری رحمتی، در 5 بازی لیگ برتری نوبت به سرمربیگری لوکاس آلکاراس رسید اما این سرمربی اسپانیایی کارنامه‌ای فوق‌العاده‌ای ضعیف از خود به جای گذاشت و کسب 2 امتیاز از 15 امتیاز ممکن و میانگین 0.4 امتیاز از هر مسابقه باعث شد تا خیلی زود حکم اخراج آلکاراس هم امضا شود.

احیای ساکت در قائمشهر

هواداران نساجی با توجه به خاطرات خوش دوران سرمربیگری ساکت الهامی در تیم‌شان، خواهان بازگشت او به نیمکت تیم‌شان شدند. الهامی در حالی پذیرفت که سکان هدایت نساجی مازندران را در اختیار گیرد که در نیم‌فصل نخست روزهای خوبی را با مس رفسنجان پشت سر نگذاشته بود و تنها 15 امتیاز به‌دست آورده بود. با این وجود، انتخاب الهامی شوک مثبتی به تیم نساجی بود و رفته‌رفته سیر تحولی مازنی‌ها با حضور سرمربی جدید آغاز شد و آن‌ها توانستند از جمع تیم‌های بحران‌زده خود را خارج کنند.

الهامی در اولین تجربه حضورش روی نیمکت نساجی در لیگ بیست‌وسوم، شکستی 3گله را برابر گل‌گهر پذیرفت اما به هواداران تیمش وعده داد که شرایط را تغییر می‌دهد. تساوی جنجالی و لحظه‌آخری برابر صنعت‌نفت و سپس شکست دادن شمس‌آذر باعث شد تا هواداران قائمشهری نسبت به آینده تیم‌شان امیدوار شوند. هر چند مازنی‌ها 2 باخت پیاپی و یک‌گله را برابر آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی متحمل شدند اما شرایط در 3 هفته اخیر کاملاً متفاوت برای نساجی پیش رفته و آن‌ها توانسته‌اند از جدال با سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان، 7 امتیاز به‌دست آورند تا شمار امتیازات به‌دست آمده در دوران سرمربیگری الهامی در فصل جاری به 11 امتیاز در 8 مسابقه برسد.

تحول فوق‌العاده در خط دفاع

نساجی با هدایت مهدی رحمتی و لوکاس آلکاراس جمعاً در طول 17 مسابقه، تنها 11 امتیاز به‌دست آورده بود اما حالا در طول 8 هفته، مازنی‌ها با هدایت ساکت الهامی توانسته‌اند 11 امتیاز کسب کنند تا از قعر جدول به رتبه سیزدهم صعود کنند و از منطقه قرمز جدول خارج شوند. قرمزپوشان قائمشهری که در طول 17 هفته، 26 گل دریافت کرده بودند، حالا در طول 8 بازی اخیر با هدایت ساکت الهامی تنها 6 بار توپ از خط دروازه‌شان عبور کرده است.

لوآن پولی توانسته 3 بار کلین‌شیت کند و یک کلین‌شیت هم در کارنامه علیرضا رضایی دیده می‌شود؛ آن‌هم در حالی‌که تا پیش از آغاز سرمربیگری الهامی، تنها یک‌بار مازنی‌ها موفق به‌ثبت کلین‌شیت در جریان 17 دیدار خود با هدایت رحمتی و آلکارس شده بودند! میانگین گل خورده نساجی در هر مسابقه از 1.52 به 0.75 کاهش پیدا کرده و این مسئله باعث به خوبی نشان از تحول در ساختار دفاعی نساجی بعد از روی کار آمدن الهامی دارد. با توجه به نتایج به‌ثبت رسیده، حالا هواداران نساجی بیش از پیش امیدوار هستند که تیم‌شان در 5 بازی پیش‌رو بتواند روند رو به رشد خود را حفظ کند و در سطح اول فوتبال ایران بماند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری