football360 logo

مرور شب عجیب استقلال و خطیر؛ حکم اخراجی که احتمالا عملی نمی‌شود!

13 اردیبهشت 1403 ساعت 14:26194 نظر
شب گذشته اتفاقات عجیبی در باشگاه استقلال رخ داد و حکم اخراج علی خطیر امضا شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اختلافات علی خطیر و جواد نکونام در طول فصل یکی از موضوعات داغ فوتبال ایران بود و باعث شد آبی‌ها حواشی زیادی را تجربه کنند. روز گذشته استقلال در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور قرار گرفت و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت داد اما اتفاق عجیب و اصلی، پس از این بازی رخ داد و آن هم خبر اخراج علی خطیر بود!

تصمیمی سریع و عجیب

استقلال اکنون صدرنشین لیگ برتر است و قطعا برای تداوم این موضوع و قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم به آرامش نیاز دارد. آرامشی که حداقل در دو هفته اخیر برقرار بود اما شب گذشته ناگهان خبر اخراج علی خطیر از مدیرعاملی استقلال، موج جدیدی از حواشی را ایجاد کرد اما قصه از چه قرار است؟

علی خطیر تصمیم گرفت پیش از بازی با تراکتور، مبلغی از قرارداد بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کند اما این موضوع محل بحث او و هیات مدیره باشگاه شد. علی خطیر درنهایت بدون هماهنگی با احمد شهریاری، به حساب بازیکنان و کادرفنی پول واریز می‌کند و شهریاری از این اقدام علی خطیر که بدون هماهنگی انجام شده است، ناراحت می‌شود.

پس از بازی با تراکتور، جلسه‌ای فوری در مورد برکناری علی خطیر در هلدینگ خلیج فارس برگزار می‌شود که مهدی افضلی (رییس هیات مدیره)، فرشید سمیعی (نایب رییس هیات مدیره) و مهدی حیدرزاده (عضو هیات مدیره) در آن حضور داشتند. در این جلسه، حکم اخراج علی خطیر از سوی این سه نفر امضا و قرار بر این شد فرشید سمیعی با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال کار خود را دنبال کند.

اینکه حکم اخراج علی خطیر به خاطر واریز پول به حساب اعضای تیم امضا شده است، بیشتر شبیه به یک بهانه برای پایان همکاری است تا دلیلی منطقی برای قطع همکاری با او. در این بین برخی رسانه‌ها اخراج خطیر را قطعی می‌دانند و جانشینان او را هم معرفی کردهاند که در بین آن‌ها نام مصطفی آجرلو هم به‌چشم می‌خورد.

جواد نکونام هم که از خبر اخراج خطیر خوشحال بود در مصاحبه‌ای تاکید کرد: «حالا استقلال به ساحل آرامش می‌رسد و همه اعضای تیم از نبود علی خطیر خوشحال هستند». نکونام از همان ابتدای فصل با خطیر اختلاف داشت و حالا اخراج او را به نفع خود و استقلال می‌داند.

بررسی یک احتمال

رسانه رسمی باشگاه استقلال تا این لحظه واکنشی به این اتفاق نشان نداده است. طبق پیگیری‌ها مشخص شد هنوز ابلاغی رسمی به علی خطیر نرسیده است و برای همین همه چیز فعلا در سکوت دنبال می‌شود.

اولین احتمال در مورد اتفاقات دیشب بیخبری مدیران اصلی هلدینگ خلیج فارس از تصمیم هیات مدیره برای اخراج علی خطیر است و برای همین فعلا روند برکناری مدیرعامل استقلال متوقف شده است تا هلدینگ بررسی‌های لازم را انجام دهد.

دومین احتمال اما به یک ترس برمی‌گردد؛ در صورتی که استقلال در لیگ بیست‌وسوم قهرمان نشود، هلدینگ فشار زیادی را تجربه خواهد کرد و بسیاری آن‌ها را بابت اخراج علی خطیر در هفته‌های پایانی لیگ برتر نقد می‌کنند و برای همین فعلا خبر رسمی اخراج علی خطیر منتشر نشده است.

اینطور به نظر می‌رسد که علی خطیر احتمالا تا پایان فصل مدیرعامل استقلال خواهد بود و پس از اتمام لیگ بیست‌وسوم در مورد ابقا یا برکناری او تصمیم‌گیری می‌شود. باید صبر کرد و دید درنهایت مدیران هلدینگ خلیج فارس در مورد اتفاقات شب گذشته استقلال چه تصمیمی می‌گیرند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری