football360 logo

پیروزی شیرین دورتموند با گل دیدنی فولکروگ؛ زانو زدن قهرمان فرانسه در وستفالن

13 اردیبهشت 1403 ساعت 00:5239 نظر
دورتموند با یک گل از سد پاری‌سن‌ژرمن گذشت و با اندوخته‌ای مناسب به خانه این تیم می‌رود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دومین مسابقه از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا با برتری میلی‌متری دورتموند به پایان رسید. تک گل فولکروگ این پیروزی ارزشمند و شیرین را رقم زد و حالا دورتموند تنها ۹۰ دقیقه با نخستین صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۱۱ فصل اخیر فاصله دارد.


پاس در عمق عالی نیکو اشلوتربک باعث شد نیکلاس فولکروگ دورتموند را پیش بیندازد و زنبورها با همین نتیجه به رختکن رفتند. حملات متعدد ۲ تیم در نیمه دوم نتیجه‌ای در پی نداشت تا دورتموند در خانه به پیروزی میلی‌متری اما شیرین مقابل قهرمان فرانسه دست پیدا کند.


پاری‌سن ژرمن ۳ روز بعد از قطعی شدن سومین قهرمانی متوالی لیگ ۱ فرانسه (و دهمین قهرمانی در ۱۲ فصل اخیر) به خانه تیم پنجم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگای آلمان آمده بود. دیوار زرد بدون حتی یک صندلی خالی برای برگزاری تقابل قهرمان سال ۱۹۹۷ لیگ قهرمانان اروپا و نایب قهرمان فصل ۲۰-۲۰۱۹ مهیا شده بود. 


قرارگیری سانچو در ترکیب اصلی دورتموند یک رکورد جالب را برای فوتبال انگلیس رقم زد. در ۳۱ فصل نخست برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تنها ۳ بازیکن انگلیسی با پیراهن تیمی خارج از این کشور به مرحله نیمه نهایی رسیده‌‌ بودند اما در فصل جاری ۴ بازیکن در چنین شرایطی به جمع ۴ تیم برتر فوتبال اروپا راه یافتند؛ هری کین، جود بلینگام، اریک دایر و جیدون سانچو. سانچو در نیمه اول مسابقه با ۷ دریبل کامل، رکورد فصل جاری لیگ قهرمانان را جابه‌جا کرد؛ پیش از آنکه با دورقمی کردن تعداد دریبل‌هایش در نیمه دوم، رکورد ۸ سال اخیر این رقابت‌ها را تغییر دهد.


سومین تقابل ۲ تیم در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا با رویکردی محتاطانه آغاز شد. پاری‌سن‌ژرمن مالکیت توپ را در نیمه اول در اختیار داشت اما بیشتر موقعیت‌های جدی روی دروازه دوناروما و در طرف دیگر زمین شکل گرفت. شلیک خطرناک سابیتزر می‌توانست به گل نخست تبدیل شود اما دوناروما از فاصله نزدیک شلیک او را مهار کرد و این تنها یکی از ۳ شوت در چارچوب خطرناک هافبک دفاعی اتریشی در طول نیمه اول بود که یکی پس از دیگری با درخشش دوناروما راهی به دروازه نیافت‌.


قفل دروازه سنگربان سابق میلان اما در دقیقه ۳۷ بالاخره باز شد. اشلوتربک با یک پاس در عمق بلند توپ را به پشت سر مدافعان پاریس فرستاد. فولکروگ بعد از یک کنترل استادانه، با فرار عالی خود به محوطه جریمه رسید و از فاصله ۱۱ متری گوشه پایین دروازه میهمان را هدف قرار داد.


بازیکن سابق وردربرمن سومین بازیکن در تاریخ دورتموند نام گرفت که در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا ۳ گل و ۳ پاس گل به ثبت می‌رساند. پیش از او استفان چاپیوسات در فصل ۹۷-۱۹۹۶ و توماس روسیچکی در فصل ۰۳-۲۰۰۲ با پیراهن دورتموند به این آمار دست یافتند.


ادامه حملات دورتموند و پاری‌سن ژرمن در نیمه نخست بی‌حاصل بود و ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع میزبان به رختکن رفتند. شاگردان لوئیس انریکه با عزمی جزم برای جبران گل خورده به زمین آمدند و بازی تهاجمی یاران پاریس در دقیقه ۵۱ به یک موقعیت فوق‌العاده ختم شد.


کیلیان امباپه بعد از نفوذ از سمت چپ، دروازه کوبل را هدف قرار داد اما توپ به تیر سمت راست دروازه برخورد و عرض محوطه ۶ قدم را طی کرد؛ پیش از آنکه دوباره در اختیار امباپه قرار بگیرد. او این بار موقعیت را به اشرف حکیمی سپرد؛ هرچند شلیک بازیکن مراکشی هم به تیر عمودی سمت چپ دروازه برخورد کرد و از دست رفت. 


حملات خطرناک پاری‌سن ژرمن ادامه داشت و دقایقی بعد ارسال دیدنی مارکینیوش از سمت راست فابین رویس را با دروازه‌بان تنها کرد اما ضربه سر او از فاصله نزدیک راهی به چهارچوب دروازه دورتموند نداشت.


دورتموند در طرف دیگر زمین ۲ موقعیت پیاپی را از دست داد. ابتدا برانت از فاصله ۱۰ متری دروازه را کج دید و در ادامه فولکروگ نتوانست از پاس رو به عقب جیدون سانچو استفاده کند. بازیکن مغضوب اریک تن‌هاخ امشب یکی از بهترین مسابقات دوران حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشت.


بازی به خصوص در نیمه دوم از نظر جذابیت چیزی کمتر از مسابقه دیشب رئال مادرید و بایرن مونیخ نداشت اما موقعیت‌های ۲ تیم یکی‌یکی از دست می‌رفت و نتیجه یک بر صفر تا سوت پایان پابرجا ماند. پاس زیبای امباپه می‌توانست زمینه‌ساز گل تساوی‌بخش پاریس شود، با ابن حال شلیک کم‌ارتفاع عثمان دمبله توسط کوبل مهار شد. 


ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل ماند. تعویض‌ها تغییری در شرایط مسابقه ایجاد نکرد و بازی با همان برتری یک بر صفر دورتموند به پایان رسید. مسابقه برگشت سه‌شنبه شب هفته آینده در ورزشگاه پارک دپرنس برگزار می‌شود. پاریس با ۶ روز استراحت برای آن مسابقه آماده می‌شود اما دورتموند شنبه این هفته باید در چارچوب هفته سی‌ودوم بوندس‌لیگا به مصاف آگزبورگ برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری