football360 logo

تن‌هاخ: سانچو نشان داد چرا یونایتد برایش هزینه کرده؛ وضعیت رسانه‌ها افتضاح است

13 اردیبهشت 1403 ساعت 21:2920 نظر
سرمربی منچستر یونایتد از تیترهای دروغین رسانه‌ها در بازار نقل و انتقالات می‌گوید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستر یونایتد، در گفت‌وگوی خبری پیش از مسابقه مقابل کریستال‌پالاس به تمجید از عملکرد جیدون سانچو در مسابقه دیشب پرداخت و گفت نمایش او در مقابل پاری‌سن ژرمن نشان داد چرا یونایتد برای خریدش تا این حد هزینه کرده است. سانچو زمستان گذشته به دلیل یک اظهار نظر عاصیانه مورد غضب سرمربی هلندی قرار گرفت و از ترکیب اصلی تیم کنار رفت تا به شکل قرضی به جمع زنبورها برگردد.


جدال منچستریونایتد و کریستال‌پالاس در شرایطی برگزار می‌شود که تلاش شیاطین سرخ برای کسب سهمیه لیگ اروپا ادامه دارد. قهرمانی در جام حذفی این جایگاه را نصب تیم تن‌هاخ می‌کند اما شاگردان او برای اینکه با خیال راحت در مسابقه نهایی به مصاف منچسترسیتی بروند، باید با قرارگیری در جایگاه ششم جدول لیگ، سهمیه لیگ اروپا را قطعی کنند. یونایتد در حال حاضر با ۵۴ امتیاز و فقط یک امتیاز اختلاف نسبت به نیوکاسل (۵۳) در رده ششم قرار دارد.


حضور فعال، حرکات تکنیکی و حملات تند و تیز جیدون سانچو از جناح راست در مسابقه دیشب دورتموند و پاری‌سن ژرمن باعث شد بسیاری از کارشناسان فوتبال به تحسین او بپردازند. تن‌هاخ گفت: «باید این را بگویم او دیشب خیلی خوب بازی کرد و قبلاً هم در این مورد صحبت کرده‌ام. بازیکنی فوق‌العاده است. سانچو دیروز نشان داد چرا منچستر یونایتد او را خریده. نشان داد ارزش بالایی را برای یونایتد نمایندگی می‌کند. من از درخشش او در مسابقه دیشب خوشحالم و خواهیم دید که در آینده در موردش چه تصمیمی گرفته می‌شود.» دورتموند با برتری میلی‌متری مقابل پاریس یک گام به فینال ومبلی نزدیک شد.


به جز دیدار نهایی جام حذفی، تنها ۴ مسابقه دیگر تا پایان فصل پر نوسان منچستریونایتد باقی مانده است: «همیشه در تابستان کارهای بسیار زیادی برای انجام وجود دارد که دیوانه‌وار به نظر می‌رسد اما وقتی به پنجره نقل و انتقالات می‌رسید، این موضوع طبیعی است. مصدومیت بازیکنان تأثیر شدیدی روی تیم گذاشت و ما عملکردی پایین‌تر از سطح مورد انتظار از منچستریونایتد داشتیم. حالا پنجمین پنجره نقل و انتقالاتی دوران حضورم در باشگاه را پیش رو دارم. عملکرد ما در ۲ پنجره مناسب بود اما ۲ مورد دیگر را از دست دادیم. به همین دلیل باید رشد بیشتری در تابستان پیش رو داشته باشیم. ترکیب کلی ما اساس خوبی دارد اما مصدومیت کار خودش را می‌کند.» موفقیت یا ناکامی در راه صعود به لیگ اروپا هم وضعیت بودجه باشگاه در بازار را تغییر می‌دهد و هم در جهت‌گیری تصمیمات بازیکنان برای حضور در اولدترافورد اثرگذار است: «صعود به مسابقات اروپایی روی بودجه تیم تأثیرگذار است اما من یقین دارم منچستریونایتد یک گزینه جذاب برای بازیکنان به شمار می‌رود و تعداد زیادی از آنها از به دست آوردن فرصت حضور در باشگاه استقبال خواهند کرد.» گاهی اوقات بازار خبرهای رسانه‌ای و شایعات از بازار اصلی نقل و انتقالات داغ‌تر می‌شود و منچستریونایتد به عنوان یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال جهان همواره در مرکز توجه رسانه‌ها قرار داد. یکسره با خبرهای گوناگون در مورد خرید و فروش بازیکنان متعدد مواجه می‌شویم که تعداد اندکی از آنها در نهایت به واقعیت بدل می‌شود: «بیشتر به شوخی شبیه است. در مدت حضورم در اولدترافورد، منچستر یونایتد هر تابستان و در هر پنجره نقل و انتقالاتی به ۲۰۰ بازیکن ابراز علاقه می‌کند. همچنین هر تابستان تمام بازیکنان تیم به فروش می‌رسند. شما خبرنگاران سرتیترهایی می‌نویسید که درست نیستند. فکر می‌کنم باید خونسردی خود را حفظ کنید و موقع نوشتن این سرتیترها کمی مسئولیت‌پذیر باشید. به دنبال منبع معتبر و مناسب باشید؛ اگر حقیقتی در این خبرها هست. این وضعیت کاملاً افتضاح است.»


برونو فرناندس که در مسابقات اخیر تیمش عملکرد درخشانی داشته و در مسابقه دشوار خانگی مقابل شفیلد یونایتد ۲ گل و یک پاس گل به ثبت رساند، ممکن است به دلیل مصدومیت در مسابقه بعدی حاضر نباشد: «او برای رسیدن به بازی مقابل کریستال‌پالاس می‌جنگد. همه برونو را می‌شناسیم. هیچ وقت نباید او را از ترکیب کلی تیم برای یک مسابقه کنار گذاشت. او هر چه در توان دارد را به کار می‌گیرد تا در دسترس باشد.» سرمربی هلندی می‌گوید جانی اوانز به تمرینات برگشته و آنتونی مارسیال هم اگر چه نه به صورت کامل در جلسات تمرینی حاضر است: «اسکات مک‌تومینای در این هفته تا الان تمرین نکرده اما انتظار دارم شنبه او را در تمرینات ببینم و اگر صددرصد آمادگی را به دست آورد ممکن است در کل مسابقه یا حداقل در بخشی از آن حاضر باشد.» مسابقه منچستر یونایتد و کریستال‌پالاس از ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه سلهرست پارک آغاز می‌شود. مسابقه رفت با تک گل یواخیم اندرسون در ورزشگاه اولدترافورد به نفع کریستال‌پالاس به اتمام رسید و شیاطین سرخ در هیچ‌یک از ۳ بازدید اخیر از خانه پالاس برنده از زمین خارج نشده‌اند؛ از جمله در فصل گذشته؛ وقتی ضربه آزاد مستقیم و دیدنی اولیس در دقیقه ۹۱ تک گل برونو فرناندس را خنثی کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری