football360 logo

بی‌ثباتی در مقابل ثبات؛ درویش آمد و ماند، 5 مدیر استقلالی آمدند و رفتند!

14 اردیبهشت 1403 ساعت 16:30247 نظر
در طول 3 سال گذشته، شرایط مدیریت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت کاملاً متفاوت بوده است.

به گزارش فوتبال 360، علی خطیر هم پیش از آنکه جشن یک‌سالگی حضورش در باشگاه استقلال در کسوت مدیرعامل را برگزار کند، از سمت خود کنار رفت تا بی‌ثباتی‌ها در عرصه مدیریت باشگاه استقلال تداوم داشته باشد. بعد از تغییر و تحولات در دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم، در ساختار وزارت ورزش‌وجوانان هم تغییر ایجاد شد و حمید سجادی به جای مسعود سلطانی‌فر، نفر اول مدیریت ورزش در ایران شد و بعد از تغییرات در وزارت‌خانه، تغییر و تحول در ساختار مدیریتی استقلال و پرسپولیس، محتمل بود.

آجورلو و درویش، مدیران منتخبِ سجادی

مصطفی آجورلو، دوم مهرماه 1400 بود که از حمید سجادی حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرد تا در فاصله 8 روز تا یک‌سالگی عمر مدیریت احمد مددی در باشگاه استقلال، او از سمت خود کنار برود. حدود 3 ماه بعد از انتخاب آجورلو به عنوان مدیرعامل جدید استقلال، بیست‌ودوم دی‌ماه 1400 بود که از جانشین مجید صدری در باشگاه پرسپولیس رونمایی شد و رضا درویش در کسوت مدیرعامل جدید سرخ‌پوشان پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد تا نسبت به دوران فعالیت مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش‌وجوانان، ساختار مدیریتی 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت کاملاً دستخوش تغییر و تحولات شده باشد.

مدیری که جام آورد اما کنار رفت!

آجورلو بعد از آنکه توانست با استقلال قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم را تجربه کند، به شکلی غیرمنتظره جایگاه خود را از دست داد و بعد از تنها یک‌سال و 21 روز، او جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد. عمر پنجمین دوره مدیرعاملی فتح‌الله‌زاده در استقلال بسیار کوتاه بود و او که در زمینه دریافت مجوز حرفه‌ای کارنامه ضعیفی را از خود به جای گذاشت، بعد از 6 ماه حضور در ساختمان باشگاه استقلال، از سمت خود کنار رفت و جای خود را به حجت کریمی داد.

سا پینتو و کابوس 3 مدیرعامل در یک فصل!

کریمی که بیشتر سبقه ورزشی‌اش در رشته کشتی بود و در استقلال در قامت رئیس هیات‌مدیره فعالیت می‌کرد، نزدیک به 5 ماه مدیرعامل استقلال بود تا ریکاردو سا پینتو در دوران سرمربیگری‌اش در استقلال، همکاری‌اش را با آجورلو آغاز کرده باشد و در ادامه، فتح‌الله‌زاده و کریمی هم همکاری کرده باشد؛ رکورد 3 مدیرعامل در یک فصل! حجت کریمی بعد از قطع همکاری پرماجرا با ریکاردو سا پینتو و پس از آنکه با جواد نکونام برای همکاری در فصل جدید به توافق رسید، جای خود را به علی خطیر داد.

سناریویی که برای نکونام هم تکرار شد!

خطیر نزدیک به 10 ماه در باشگاه استقلال فعالیت کرد و مهم‌ترین دستاورد دوران مدیریت او می‌توان پایان دادن به کابوس عدم دریافت مجوز حرفه‌ای باشد. در حالی‌که به نظر می‌رسید علی خطیر تا پایان فصل جاری، مدیرعامل استقلال بماند اما او هم از سمت خود کنار رفت تا سناریوی فصل گذشته تکرار شود و جواد نکونام هم در شرایطی مشابه سا پینتو، کارش را با کریمی آغاز کرد، با خطیر ادامه داد و حالا در روزهای پایانی فصل، فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال انتخاب شده است.

842 روز مدیرعاملی درویش و شرایط ویژه استقلال

رضا درویش با وجود تغییر و تحولات پرشمار در ساختار مدیریتی استقلال، توانست صندلی خود را در کسوت مدیرعامل پرسپولیس حفظ کند تا در حالی‌که در طول 842 روز مدیرعاملی درویش، 5 چهره متفاوت سکان مدیرعاملی استقلال را برعهده گرفته‌اند، او بتواند به تنهایی کار خود را پیش ببرد. در طول یک‌دهه اخیر، همواره تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی استقلال زیاد بوده و آخرین کسی که توانست بیش از 3 سال در استقلال مدیریت کند، علی فتح‌الله‌زاده بود که در بازه خرداد 1389 تا اردیبهشت 1393 در استقلال در کسوت مدیرعامل فعالیت کرد! باید دید فرشید سمیعی چند روز در نقش سرپرست مدیرعاملی کارش را پیش خواهد برد اما آنچه مشخص است اینکه احتمالاً عمر مدیریت سمیعی هم طولانی نخواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طی روزهای آینده از ششمین مدیرعامل استقلال طی کمتر از 3 سال اخیر رونمایی خواهد شد! 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری