football360 logo

کلوپ: من و صلاح به هم احترام می‌گذاریم؛ عفو بین‌الملل در برنامه‌ریزی مسابقات دخالت کند!

14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:4628 نظر
یورگن کلوپ بار دیگر به برنامه‌ریزی فشرده مسابقات فوتبال انگلیس معترض شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول در گفت‌وگوی خبری پیش از مسابقه مقابل تاتنهام بار دیگر به شکل برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و زمان نامناسب بازی‌های تیمش اعتراض کرد. او می‌گوید فشردگی تقویم منجر به حذف نمایندگان انگلیس از مسابقات اروپایی شده و رویکرد آمرانه شبکه‌های تلویزیونی در مورد برنامه مسابقات باید تغییر کند. لیورپول با شکست مقابل اورتون و تساوی در برابر وستهام امید اندک باقی‌مانده برای قهرمانی لیگ را از دست داد و این هفته باید به مصاف شاگردان آنژ پوستکوگلو در تاتنهام برود. لیورپول با ۷۵ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و تاتنهام با ۶۰ امتیاز در رده پنجم جای گرفته. لیورپول در ۱۳ تقابل اخیر با اسپرز تنها یک بار متحمل شکست شده؛ باختی که در بازی رفت بعد از اخراج کرتیس جونز و دیگو ژوتا و گل به خودی دیرهنگام جوئل ماتیپ رقم خورد. 


اعتراضات کلوپ به بازی‌های ظهرگاهی، بلافاصله بعد از وسط هفته‌های اروپایی یا تعطیلات ملی برای هواداران فوتبال انگلیس تازگی ندارد. مسابقه شنبه گذشته مقابل وستهام آخرین بازی ظهرگاهی لیورپول در دوران سرمربیگری کلوپ بود که با تساوی به اتمام رسید. سرمربی آلمانی حذف نمایندگان اروپایی انگلیس از تورنمنت‌های یوفا را حاصل نوع برنامه‌ریزی مسابقات می‌داند. شکست دیشب استون‌ویلا می‌تواند پرونده تلخ نمایندگان اروپایی لیگ برتر در این فصل را ببندند: «باخت دیشب استون‌ویلا به این معنی است که هیچ تیم انگلیسی در فینال‌های اروپایی این فصل حضور ندارد و ما باید برای کاهش فشار روی دوش بازیکنان دست به مطالبه بزنیم. آیا این ناکامی حاصل ضعف عملکرد ماست؟ لیگ برتر بهترین لیگ دنیاست اما از بازیکنان بیش از اندازه کار گرفته می‌شود. یکی باید برای کمک به بازیکنان پیدا شود و حداقل یک مسابقه را کاهش دهد. فصل آینده ۲ مسابقه به لیگ قهرمانان اروپا اضافه می‌شود و باید دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه حذف شود.» با ملغی شدن بازی‌های تکراری در مراحل اصلی جام حذفی، دور برگشت نیمه‌نهایی جام اتحادیه تنها مسابقه‌ باقی‌مانده‌ای است که می‌تواند از تقویم فوتبال انگلیس حذف شود: «هرکسی دلیلی برای انجام ندادن این کار دارد اما ما نمی‌توانیم همیشه با آن کنار بیاییم.»


ممنوعیت پخش تلویزیونی مسابقات ساعت ۱۵:۰۰ (۱۷:۳۰ به وقت ایران) باعث می‌شود پخش‌کننده‌های تلویزیونی تنها ۲ زمان مناسب برای پخش بازی‌ها در روز شنبه داشته باشند و به این ترتیب یک مسابقه مهم معمولاً ساعت ۱۲:۳۰ به وقت انگلیس برگزار می‌شود. اصرار شبکه‌های طرف قرارداد که منبع اصلی درآمد لیگ برتر به شمار می‌آیند، باعث می‌شود بازی‌های تیم‌های مهم و محبوب مانند لیورپول گاهی اوقات سر ظهر برگزار شود: «من گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی TNT داشتم؛ شبکه‌ای که دیگر هرگز آن را تماشا نخواهم کرد. آنها گفتند ما به باشگاه‌ها پول می‌دهیم تا فوتبال بازی کنند. موضوع را این گونه نمی‌بینم. این فوتبال است که به آنها درآمد می‌رساند. این نصیحت پیرمردی در حال خروج از فوتبال انگلیس است؛ شما باید جزئی از خانواده فوتبال باشید، نه اینکه ما را تحت فشار قرار دهید.»


کلوپ در مورد وضعیت بازیکنان و تیم‌ها می‌گوید: «بازیکنان می‌توانند با استراحت‌های گاه و بیگاه دوام بیاورند. منچسترسیتی، آرسنال و ما همه در مرحله یک چهارم نهایی بودیم. نتایجی که حاصل شد بازتاب کیفیت فنی تیم‌ها نبود، بلکه نهایت تلاشمان محسوب می‌شد. بقیه کشورها هم تیم‌های خوبی دارند. وقتی درباره این موضوع صحبت می‌کنم عده‌ای خیال می‌کنند حرف‌هایم به خاطر نتیجه مسابقه اخیر است اما نه، اینگونه نیست. ما با یک مشکل کلی و عمومی سر و کار داریم. پنج‌شنبه، یک‌شنبه، چهارشنبه و شنبه ساعت ۱۲:۳۰. این یک جنایت است. من منتظر دخالت سازمان عفو بین‌الملل می‌مانم!»


بررسی‌های آماری این نکته را تأیید می‌کند. لیورپول در سال‌های اخیر بیشتر از هر تیم انگلیسی دیگر بخصوص بعد از تعطیلات ملی یا بازی‌های اروپایی ناچار به بازی در ظهر شنبه شده است. کلوپ با تمسخر روند تصمیم‌گیری شبکه‌های تلویزیونی می‌گوید: «دوست دارم در این جلسات تصمیم‌گیری حضور داشته‌ باشم. وقتی یک نفر می‌گوید: لیورپول، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر و بلافاصله کل اتاق از خنده منفجر می‌شود! در سراسر جهان فوتبال کمترین فرصت استراحت بین بازی‌ها به لیورپول اختصاص داشته اما کانال‌های تلویزیونی همچنان خوشحالند و مشتریان خود را جذب می‌کنند. اگر آنها به دنبال یک کارشناس هستند، من توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارم و می‌توانم این کار را انجام دهم!» کلوپ البته جمله اخیر را به شوخی گفته اما او سابقه حضور در برنامه‌های تلویزیونی آلمان به عنوان کارشناس فوتبال را دارد و از او به عنوان یک تحلیلگر فنی جذاب با کوهی از اطلاعات یاد می‌شود.


درگیری لفظی محمد صلاح، ستاره بی‌چون‌وچرای سال‌های اخیر سرخ‌ها، با یورگن کلوپ در کنار زمین موجب تعجب هواداران لیورپول شد و سرمربی ۵۶ ساله بعد از مسابقه مقابل وستهام اعلام کرد همه‌چیز در رختکن به اتمام رسیده. او در پاسخ به خبرنگاران بار دیگر موضوع را کوچک‌نمایی می‌کند: «این مساله کاملاً حل شده و هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد. اگر مدتی طولانی همدیگر را نمی‌شناختیم، نمی‌دانم چگونه می‌توانستیم با این مسئله کنار بیاییم ما اما به هم احترام می‌گذاریم و واقعاً مشکلی وجود ندارد. بیایید از این موضوع عبور کنیم.» کلوپ در مورد بازیکنان مصدوم تیمش گفته: «دیگو ژوتا هنوز به تمرینات تیم نرسیده اما کانر بردلی به همراه بقیه تمرین می‌کند. ویرجیل فن‌دایک هنوز به تمرین نرسیده اما شاید امروز به صورت ناقص در جلسات حاضر شود و ببینیم چه تصمیمی می‌توان گرفت.» لیورپول از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام است. از دوران طولانی، پرحادثه، پرشور و دراماتیک حضور یورگن کلوپ روی نیمکت سرخ‌ها تنها ۳ مسابقه باقی مانده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری