football360 logo

پوچتینو: شایعات جدایی من احمقانه است؛ بازیکنان چلسی سزاوار سرزنش نیستند

14 اردیبهشت 1403 ساعت 18:0525 نظر
سرمربی چلسی از شرایط دشوار و مصدومیت مهره‌های متعدد تیمش در طول فصل می‌گوید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی، در گفت‌وگوی مطبوعاتی پیش از مسابقه مقابل وستهام گفت تیمش خطرناک‌ترین مسابقه فصل را پیش رو دارد و باید ذهنیت برنده حاصل از پیروزی مقابل تاتنهام را حفظ کند. سرمربی آرژانتینی شایعاتی که در مورد پایان همکاری او با چلسی در رسانه‌ها منتشر شده را احمقانه می‌داند. چلسی با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به رده ششم جدول همچنان به کسب سهمیه لیگ اروپا امیدوار است و هر مسابقه در راه بازگشت به رقابت‌های قاره‌ای نقش حیاتی دارد. تنها ۲ امتیاز بین چلسی و وستهام در جدول فاصله انداخته و چکش‌ها در ۱۲ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها تنها ۲ پیروزی به دست آورده‌اند.


پیروزی ارزشمند و قاطع چلسی مقابل تیم سابق پوچتینو در شرایطی به دست آمد که ۱۴ نفر از انبوه بازیکنان تیم اصلی شیرها به دلیل مصدومیت در دسترس نبودند و نیمکت این تیم با بازیکنانی از آکادمی و تیم جوانان پر شد. در طول فصل هر پیروزی چلسی با چند نتیجه ناامیدکننده همراه شد اما این بار و بعد از ۲ عملکرد قانع‌کننده مقابل استون‌ویلا و تاتنهام، تیم پوچتینو باید بدون لغزش، مقطع پایانی فصل را به سلامت پشت سر بگذارد: «این خطرناک‌ترین مسابقه ممکن است چون ما باید ذهنیت برنده تیم را تا روز یکشنبه حفظ کنیم.  با تیمی قدرتمند روبرو می‌شوی. وستهام از قوای فیزیکی برخوردار است و همزمان با رقابت در اروپا، فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته.» چلسی برای بازی یکشنبه کمتر از ۳ روز فرصت استراحت خواهد داشت: «ما باید سلامت جسمانی بازیکنان را بازیابی کنیم. گزینه‌های زیادی در دسترس نیستند و نمی‌توانیم بازیکنان سر حال زیادی به ترکیب اضافه کنیم. آنها اما یک هفته کامل استراحت کرده‌اند. این خطرناک‌ترین مسابقه ممکن است.»


او در مورد رقابت بازیکنان حاضر در ترکیب پرجمعیت چلسی می‌گوید: «اتفاق مثبت این است. بازیکنان بهبود یافته، احساس می‌کنند برای حضور در ترکیب باید تلاش کنند. شما نام مشهور و بزرگی دارید اما حق بازی به روش دلخواه خود را ندارید. ما یاد گرفتیم معیار اصلی سطح کیفیت، فنی نیست چون وقتی در چلسی هستید لابد کیفیت لازم را دارید.» روحیه تیمی ترکیب گران‌قیمت چلسی در سال‌های اخیر همیشه زیر سوال رسانه‌ها بوده: «بازیکنان باید برای تیم کار و بهترین عملکرد خود را ارائه کنند. برای ما بهتر است بازیکنی با کیفیت فنی کمتر و احتمالاً جوان‌تر را به کار بگیریم که صددرصد توان خود را به نمایش می‌گذارند.» سرمربی سابق پاری‌سن ژرمن در توصیف فصل پر از نوسان چلسی گفته: «این اتفاق در طول فصل رخ داد؛ بخصوص وقتی بازیکنان کمی در اختیار ما بودند و یاران تیم گاهی اوقات در اوج خود از نظر آمادگی جسمانی قرار نداشتند تا با رقابت در زمین، نتایج را به دست آورند.» 


پوچتینو در مورد بازگشت مصدومان تیمش گفته: «وقتی از بند مصدومیت رها می‌شوید، همواره برای قرارگیری در وضعیت مناسب و رسیدن به بهترین شرایط جسمانی به زمان نیاز دارید. ما به دلیل مشکلات و معضلات مختلف هرگز تمام تیم‌ را در بهترین شرایط در اختیار نداشتیم. این سخت‌ترین اتفاق است و به خوبی شرایط بی‌ثبات ما در طول فصل را توضیح می‌دهد. نمی‌توانیم بازیکنان را به دلیل نتایج سرزنش کنیم.  بازیکنان دوست دارند در بهترین حالت باشند و به دلیل حوادث مختلف قادر به بروز توانایی‌های خود در زمین نشدند.» او با اشاره به عملکرد سلطه‌گرانه تیمش در مصاف با تاتنهام گفت: «البته مهم است. در مقابله با تاتنهام نشان دادیم اگر اینگونه مبارزه کنیم، قادر به دستیابی به اهداف دلخواه خود هستیم.» 


سرمربی چلسی می‌پذیرد عملکرد او و تیمش در پایان فصل باید موشکافانه مورد بررسی و قصاوت قرار بگیرد اما شایعات جدایی او از تیم بی‌اساس است: «می‌خواهم بگویم پرداختن به این شایعات احمقانه کافی به نظر می‌رسد. وقتی یک سال دیگر از قرارداد من باقی مانده و کسی از مسئولان باشگاه حرفی در این باره نزند در اینجا خواهم ماند؛ مگر اینکه فصل را تمام کنیم و مدیران به من خداحافظ بگویند. شما می‌توانید از آنها بپرسید به باقی ماندن من در تیم علاقه دارند یا نه اما نوشتن مطالب بی‌معنا کافی است.» چلسی از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه میزبان وستهام می‌شود و به دنبال آن به ترتیب با ناتینگام فارست، برایتون و بورنموث روبرو می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری