football360 logo

سرنوشت سردار، بار دیگر در گرو توافق دو باشگاه؛ آزمون در پایتخت می‌ماند؟

15 اردیبهشت 1403 ساعت 13:3027 نظر
سردار آزمون برای باقی ماندن در رم، باید به انتظار توافق مجدد دو باشگاه بماند.

به گزارش فوتبال 360، مصاف رم و لورکوزن در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، شاهد حضور 15 دقیقه‌ای سردار در زمین بازی بود و در نهایت رم نتیجه را به میهمانش واگذار کرد. پنجشنبه پیش‌رو، رم برای جبران نتیجه میهمان لورکوزن خواهد بود که در این میان، بازگشت سردار آزمون به بای‌آرنا از جذابیت خاصی برخوردار است.

لژیونر ایرانی در نقل‌وانتقالات تابستانی ابتدای فصل به طور قرضی از لورکوزن به رم پیوست اما درحالی تا پایان فصل جاری قراردادش به اتمام خواهد رسید که لورکوزن اکنون عنوان قهرمان بوندس‌لیگا را یدک می‌کشد و تمایلی به بازگرداندن سردار آزمون به ترکیب تیمش تحت هدایت ژابی آلونسو ندارد.

بند خرید 12.5 میلیون یورویی

در قرارداد قرضی سردار با باشگاه رم، بند خریدی به ارزش 12.5 میلیون یورو گنجانده شده اما به نقل از کیکر، باشگاه آلمانی بعید است در مسیر به فروش رساندن سردار، چنین مبلغی را دریافت کند. ابتدای هفته گذشته سردار درحالی مقابل ناپولی برای نخستین مرتبه پس از ماه فوریه به ترکیب رم بازگشت که این فصل بازی‌های قابل توجهی را به سبب مصدومیت از دست داده و تنها هدف تیمش به دنبال کمرنگ شدن امیدها به پیش‌روی در لیگ اروپا، معطوف به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

رم تحت هدایت ده‌روسی در فاصله 4 هفته تا پایان فصل، در رتبه پنجم جدول قرار گرفته اما آتالانتا جایگاه این تیم را به شدت تهدید می‌کند و سرمربی جوان ایتالیایی نیز نسبت به نگه داشتن سردار در ترکیب تیمش برای فصل آینده تمایل نشان می‌دهد. با این‌حال، بند خرید 12.5 میلیون یورویی قرارداد سردار با فرا رسیدن ماه ژوئن منقضی خواهد شد و او ناچار به بازگشت به اردوگاه لورکوزن است اما پیش‌بینی می‌شود بار دیگر باشگاه آلمانی که هویت جدیدی در فصل جاری برای خودش دست و پا کرده، سردار را به باشگاهی دیگر روانه کند.

سردار فصل آینده در لیگ قهرمانان؟

رم حاضر نیست با چنین مبلغی سردار را خریداری کند و در صورتی که کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم قطعی شود، شاید این مهم اندکی در سرنوشت سردار تاثیرگذار باشد. آن‌گونه که کیکر نوشته است، حتی حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا برای فصل آینده نیز رم را نسبت به خریداری مستقیم سردار از باشگاه لورکوزن قانع نخواهد کرد.

لورکوزن فصل آینده را در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود و سردار هرگز نتوانست جایگاهش در ترکیب این تیم را به دست بیاورد تا سرانجام به طور قرضی از ترکیب تیم خارج شد. در رم نیز او اگرچه در برخی بازی‌ها اندک تاثیری بر جریان بازی داشته اما پس از انجام 20 بازی سری آ، در قامت یک مهاجم تنها 3 گل به ثمر رسانده و جیالوروسی تنها در صورت کاهش قابل توجه مبلغ، سردار را خریداری خواهند کرد.

وعده توافق، پس از نیمه‌نهایی

قرارداد آزمون با باشگاه لورکوزن تا تابستان 2027 معتبر است و در صورتی که بایر حتی یک یورو هم از مبلغ 12.5 میلیون یورویی کوتاه نیاید، باید به انتظار انتقال سردار به یکی دیگر از تیم‌های اروپایی، شاید در نیمه دوم جدول سری آ فوتبال ایتالیا و شاید به مقصد لیگ یک فرانسه و لالیگا، تیم‌هایی چون سویا و لیون باشیم.

نخستین جلسه میان مدیربرنامه‌های بازیکن و طرفین قرارداد، پس از انجام دیدار دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ اروپا برنامه‌ریزی شده و کیکر احتمال حصول توافق را رد نمی‌کند اما درحالی که رم در مسیر این توافق دست بالاتر را به سبب اطمینان از عدم نیاز لورکوزن به این بازیکن دارد، برای رسیدن به خواسته مورد انتظارش تلاش خواهد کرد. شاید تنها حضور سردار در میدان و درخشش خیره‌کننده‌اش در مقطع پایانی فصل، همزمان با 29 سالگی روند مذاکرات را تغییر دهد اما پر واضح، این است که رم نیز حاضر به خریداری سردار به ارزش 12.5 میلیون یورو نخواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری