football360 logo

در جستجوی جانشین پوچتینو؛ چلسی به دنبال فلیک

15 اردیبهشت 1403 ساعت 10:0715 نظر
آبی‌های لندنی هر روز به قطع همکاری با سرمربی آرژانتینی نزدیک‌تر می‌شوند.

به گزارش فوتبال 360، خبرها در پایتخت انگلیس برای سرمربی فعلی چلسی خوشایند نیست. شایعات برای آبی‌های لندنی همه به یک سو ختم می‌شوند؛ برکناری مائوریتسیو پوچتینو! فصل برای چلسی در نقطه‌ای مایوس کننده در حال به پایان رسیدن است و 2 فصل متوالی دور بودن از رقابت‌های اروپایی سران چلسی را برای چندمین بار به فکر تغییر سرمربی انداخته. این بار نام هانسی فلیک به طور جدی برای هدایت فصل بعد این باشگاه به گوش می‌رسد و شایعات 2 روز اخیر این سایه بزرگ را روی شغل پوچتینو سنگین‌تر و احتمال جانشینی فلیک در فصل آینده را جدی‌تر نشان می‌دهد. چلسی اگر موفق به نشاندن فلیک روی نیمکتش شود، چهارمین سرمربی از زمان برکناری توماس توخل را تجربه می‌کند و عنصر مهم ثبات روی نیمکت در این باشگاه بزرگ و ثروتمند باز هم جایی نخواهد داشت.

برکناری پوچتینو

خودش هم می‌داند جایگاه مستحکمی در سمت کنونی‌اش ندارد. او تصور می‌کرد قرار است الکس فرگوسن نسلی از جوانان در تیم ثروتمندش نام بگیرد و همه جام‌هایی که با تاتنهام در حسرتش بود را در چلسی به دست بیاورد. با این حال اتفاقات و شرایط هرگز به کام مائوریتسیو پوچتینو نبوده و این سرمربی آرژانتینی با تحت فشار قرار گرفتن در هفته‌های اخیر به خوبی می‌داند شاید به زودی باید لندن و نیمکت چلسی را هم ترک کند. نتایج برای چلسی در این فصل آنقدر بد و ضعیف و نوسانی رقم خورده که حتی برد گذشته آنها در مقابل تاتنهام، باعث کم شدن حجم شایعات برکناری پوچتینو نمی‌شود. مرد آرژانتینی بی‌دفاع‌تر از همیشه روی نیمکت تیم انگلیسی کار می‌کند و خودش هم نمی‌داند دقیقا تا چند ماه یا چند هفته دیگر سرمربی چلسی باقی خواهد ماند.

شایعه هانسی فلیک

در ماه‌های اخیر بحث برکناری پوچتینو به خاطر ناکارآمدی در هدایت تیم پر خرج چلسی با ابعاد خبری گسترده‌ای همراه بوده و چلسی تقریبا با انتشار هر شایعه‌ای، دنیایی جدید را در خیالات فصل بعدش متصور می‌شود. نام‌های زیادی در این بین آمده و رفته و پوچتینو را اذیت کرده‌اند. شایعات زیادی روی شغل سمربی آبی‌ها سیاه انداخته که هر کدام با درصدهای متفاوتی از جدی بودن و موثق بودن منابع خبری روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گرفتند.

اکنون شاهد یکی از جدی‌ترین شایعات در مورد سرمربی بعدی شیرهای لندنی هستیم. آنها زخمی به بزرگی 2 فصل دوری از لیگ قهرمانان را بر پیکر خودشان تاب نمی‌آورند و با مطرح شدن نام هانسی فلیک خبرساز می‌شوند. سرمربی آلمانی و سابق بایرن مونیخ، اکنون تبدیل به جدی‌ترین گزینه چلسی برای هدایت این تیم در فصل آینده شده است. شایعات مربوط به همکاری او با بایرن مونیخ هنوز هم منتشر می‌شود اما در شرایطی که هیچ تاییدی در این باره از سوی سرمربی آلمانی یا مسئولان بایرن شنیده نمی‌شود، حجم خبرها درباره پیوستن او به چلسی در حال بیشتر شدن است. فلیک پس از فتح همه قله‌های ممکن با بایرن مونیخ، دوران کوتاه و ناموفقی در تیم ملی آلمان هم داشت. او در ماه‌های گذشته از گزینه‌های بارسلونا برای جانشینی ژاوی هم بوده اما هرگز شاهد خبری با ابعاد گسترده و جدی مثل شایعات اخیر ملحق شدنش به اردوی شیرهای لندنی در 2 روز گذشته نبوده‌ایم. به نظر می‌رسد این بار داستان جدی دنبال می‌شود و ممکن است خیلی زود فلیک را روی نیمکت چلسی ببینیم یا به عنوان سرمربی فصل بعد آبی‌ها معرفی شود. 

فلیک و چلسی

دوران کوتاه اما موفق فلیک در بایرن مونیخ در حقیقت یک یادگاری بزرگ برای حرفه این سرمربی بود. تیم فلیک از هر نظر کامل به نظر می‌رسید و پیش از روی کار آمدنش یک مدعی به شمار می‌رفت. بایرن مونیخ فلیک تیمی متشکل از برجسته‌ترین و آماده‌ترین ستاره‌های بوندس‌لیگا با سابقه چندین قهرمانی در آلمان بود. آنها تجربه و کیفیت ترکیب را در بالاترین سطح خودش همزمان در اختیار داشتند و با اضافه شدن چهره مصمم مرد آلمانی به بهترین نتایج ممکن ختم شد. در چلسی اما اوضاع متفاوت جلوه می‌کند. مجموعه‌ای از جوانانی که با قراردادهای بزرگ تبدیل به ستاره‌های محبوب رسانه‌ها شده‌اند، بدون تجربه فتح عناوین بزرگ یا موفقیت در میادین مطرح در این تیم جای گرفته‌اند. سبک و سیاق این تیم با تیم فلیک در بایرن کاملا متفاوت نشان می‌دهد. چلسی با این شمایل کنونی برای فلیک یک تجربه جدید به شمار می‌رود. فضایی ناشناخته و رختکنی شلوغ پیش روی سرمربی برکنار شده تیم ملی آلمان خواهد بود. او  شاید پیش از هر اتفاق دیگری باید نظم را در این تیم به وجود بیاورد و آن را بر همه ابعاد حاکم بر چلسی چیره کند.

هدایت چلسی برای فلیک کاری به آسان سرمربیگری بایرن مونیخ نخواهد بود و مرد آلمانی در صورت پذیرفتن این شغل دشوار و پر از ابهام با یک امتحان بزرگ دیگر، حتی شاید بزرگ‌تر از نشستن روی نیمکت تیم ملی آلمان مواجه می‌شود. سران چلسی پیش از این صدها میلیون پوند برای سرمربیان قبلی خرج کرده‌اند و خرید بازیکنان جدید برای این باشگاه به آسانی فصل‌های گذشته نیست. این خبر مهم در ساعات گذشته موجی از امید را به اردوی هواداران شیرهای لندنی آورده و آنها دلگرم به آمدن مردی شده‌اند که قابلیت کسب عناوین برای تیمشان را دارد. آمدن فلیک به لیگ برتر انگلیس می‌تواند جنبه‌های جذابی مثل تقابل او با پپ گواردیولا یا سایر مربیان مطرح فوتبال باشگاهی انگلیس را به همراه داشته باشد. هنوز هیچ چیز تایید یا تکذیب نشده اما منتظر نتیجه این شایعه در روزهای آینده و یا حتی در ساعات بعد هستیم. فلیک اولین سرمربی آلمانی چلسی بعد از توماس توخل نام می‌گیرد و این باشگاه امیدوار است بتواند جوی مثل بایرن و ترکیبی به قدرت بهترین فصل سال‌های اخیر باواریایی‌ها را در اختیار سرمربی آینده‌اش قرار دهد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری