football360 logo

3 گام نهایی؛ آخرین پروازهای توپچی‌‌ها به آسمان رویا

15 اردیبهشت 1403 ساعت 10:5117 نظر
آرسنال برای امیدواری به توقف سیتی و قهرمانی باید برنده بازی امروزش باشد.

به گزارش فوتبال 360، همه خاطرات تلخ حذف از لیگ قهرمانان اروپا با نتایج اخیر آرسنال و تمرکز این تیم روی لیگ برتر انگلیس تقریبا به فراموشی سپرده شده و توپچی‌های لندنی نمی‌خواهند دست از این رویای بزرگ خود بکشند. آنها نمی‌توانند برای دومین فصل متوالی سر خوردن جام روی دستشان و رسیدن آن به منچسترسیتی را تاب بیاورند. با این حال قافیه قهرمانی در دست آرتتا و شاگردانش نیست و آنها مجبورند با بردن همه بازی‌ها و به دست آوردن همه امتیازهای ممکن به از دست دادن امتیاز از سوی رقیب امیدوار بمانند. امید پدیده‌ای است که با آرتتا به اردوی قرمزهای لندنی آمده و هر فصل بیشتر و بیشتر می‌شود و برای زنده نگه داشتن آن تا واپسین روزها، آرسنال امروز یکی از 3 گام نهایی خودش برای فتح لیگ برتر انگلیس را در مقابل بورنموث پیش رو دارد. رقیب با هموطن تقریبا همسن و سال آرتتا، یعنی آندونی ایرائولا روی نیمکتش در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده و در رده دهم جدول به نسبت انتظاری که از آنها داشتیم، عملکرد خوبی بر جای گذاشته. بورنموث ادعای چندانی برای متوقف کردن رقبای بزرگ ندارد اما لذت تاثیر گذاشتن بر قهرمان فصل را نمی‌توانیم نادیده بگیریم و هر تیم دیگری هم به جای بورنموث سعی می‌کرد در این مسابقه خودی نشان دهد و در لحظات تاریخی لیگ برتر انگلیس به خاطر سپرده شود.

آرسنال؛ 3 گام آخر

ستاره‌های بزرگی در تاریخ ان‌بی‌ای دفعات زیادی تجربه انجام دادن حرکت 3 گام به منظور رقم زدن یک «اسلم دانک» و چسباندن توپ و انگشتان خود به سبد را داشته‌اند. آنها در شرایطی دشوار به منظور کسب امتیاز برای تیمشان، وقتی مدافعان حریف راه را سد کرده‌اند، دل را به دریا می‌زنند، با تمام قدرت خود 3 گام محکم بر می‌دارند و فارغ از فکر کردن به نتیجه کار، به آسمان بلند می‌شوند تا مگر بخت در بین زمین و آسمان به دادشان برسد و توپ وارد سبد شود. شرایط برای آرسنال هم دقیقا به همین شکل است. توپچی‌ها 3 بازی دیگر از فصل دارند و باید برنده هر 3 مسابقه نام بگیرند. تیم آرتتا مجبور است در این روزهای آمادگی در لیگ برتر انگلیس و دیدن سدی به بزرگی منچسترسیتی، قبراق 3 گام محکم بردارد و بین زمین و آسمان، فارغ از اینکه توپش درون سبد جای می‌گیرد یا خیر آخرین پروازش در آسمان، رویای بزرگ قهرمانی را به تصویر در بیاورد. هیچ نتیجه‌ای به جز پیروزی برای پسران آرتتا قابل قبول نیست. آنها حتی در صورت عقب افتادن در نیمه اول مسابقه باید منتظر فریادهای سنگین سرمربی خودشان در رختکن باشند و شاید باز هم مثل برخی فیلم‌های منتشر شده از این رختکن، شاهد سرهای افکنده و دیده‌های شرمسار توپچی‌ها باشیم. با این حال قرمزها در بازی‌های قبلی نشان داده‌اند برای شرمساری و از دست دادن فرصت‌ها به میدان نمی‌روند. آرسنال در بازی‌های آخرش در لیگ برتر انگلیس موفق به رقم زدن بهترین آمار دفاعی و بهترین آمار هجومی در بین همه تیم‌ها شده و هواداران این تیم در حال مرور بهترین‌های دفاعی و هجومی در فصل‌های قبل و نتیجه پایانی آنها هستند. تیم آرتتا با سطح بالایی از تمرکز و آمادگی به میدان می‌آید تا با اودگارد، ساکا، رایس، گابریل، تروسار، هاورتس، مارتینلی و همه ستاره‌های جذابی که در رویاپردازی بزرگ و درخشان این فصل به ایفای نقش پرداختند، گام اول از 3 گام خودش به سوی پرواز تا سبد قهرمانی را با قدرت بردارد و دورخیز بلندی برای توقف‌های مورد نظرش از سوی منچسترسیتی داشته باشد.

بورنموث؛ یک فصل موفق

از تیمی که جهت موفقیت در لیگ برتر انگلیس سرمربی رایووایکانو را به خدمت می‌گیرد انتظار می‌رفت برای بقا تلاش کند اما ایرائولا نشان داد می‌تواند بسیار بالاتر از انتظارها ظاهر شود و تیم او هم با یک برنامه‌ریزی خوب در زمین بازی‌ها نتایج قابل قبولی را تا اینجای فصل به دست آورده است. بورنموث در این فصل در مجموع هزینه‌های تابستان و زمستان نقل و انتقالات، رکورد بیشترین هزینه برای خرید بازیکنان در یک فصل باشگاه را شکست و یک رقم به تعداد ارقام آن اضافه کرد. با این حال از مجموع هزینه‌ها برای این تیم هم انتظارها زیاد نبود و ایرائولا و مردانش درون میدان فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. تیمی به خانه آرسنال می‌رود که از هفته نهم فصل به بعد هر گز 2 باخت متوالی در لیگ را تجربه نکرده و با سرمربی جوان و ترکیب مستعدش برای جاه‌طلبی در آینده مهیا می‌شود. بورنموث، دومنیک سولانه 18 گله را در ترکیبش دارد. او با صدر جدول گلزنان لیگ در اختیار ارلینگ هالند، فقط 3 گل فاصله می‌بیند و امیدوار است در بازی‌های باقی مانده موفق به جبران این فاصله و رسیدن به عنوان درخشان آقای گلی لیگ برتر شود. 

از این موارد هم عبور کنیم و حتی تصور کنیم میهمان آرسنال تیمی بی‌رمق و شکست خورده در این فصل باشد، وسوسه تاثیرگذاری روی قهرمان فصل را نمی‌توانیم از آنها بگیریم. اگر بورنموث پس از شکست در مقابل آرسنال بتواند حتی تا پایان فصل یک یا 2 رتبه دیگر هم در جدول بالاتر بیاید از عملکرد آنها تمجید می‌شود اما بورنموث بیشتر به خاطر سپرده می‌شود و تاریخ‌ساز نام می‌گیرد اگر از بازی‌های باقی مانده‌اش در همین یک مسابقه بدرخشد و به عنوان تیمی شناخته شود که رویای قهرمانی را از رقیب بزرگش گرفته است. حریف آرسنال برای رقم زدن خاطراتی فراموش نشدنی به ورزشگاه امارات می‌آید.

سابقه رویارویی

با تاریخی در سیطره توپچی‌ها مواجه هستیم و باید گفت آرسنال همه راه‌های داشتن اعتماد به نفس در بازی امروز را برای رقیبش با نتایج گذشته از بین برده است. میهمان امروز توپچی‌ها فقط یک بار در طول تاریخش موفق به شکست دادن میزبان بزرگش شده و آرسنال با 12 برد در مقابل یک برد حریف، تاریخ این دیدار را در مشتش دارد و آن را مطابق میل خودش می‌نگارد. اودگارد در جمع شلوغ 3 گله‌های تاریخ این دیدار، شانس بیشتر کردن گل‌ها و رسیدن به صدر جدول گلزنان تاریخ این مسابقه را در بازی امشب خواهد داشت.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

آرسنال

برد مقابل تاتنهام، برد مقابل چلسی، برد مقابل ولورهمپتون، باخت مقابل استون‌ویلا، برد مقابل برایتون.

13 گل زده، 4 گل خورده، حداقل 3 گل زده در 3 بازی، فقط یک بازی بدون گلزنی و 3 کلین‌شیت.

بورنموث

برد مقابل برایتون، برد مقابل ولورهمپتون، باخت مقابل استون‌‌ویلا، تساوی مقابل منچستریونایتد، باخت مقابل لوتون تاون.

8 گل زده، 7 گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها، 3 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری