football360 logo

جاه‌طلبی دیگری در مقابل بایرن؛ اشتوتگارت به دنبال نایب قهرمانی

15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:214 نظر
تیم سباستین هوینس در صدد نزدیک شدن به رده دوم جدول است.

به گزارش فوتبال 360، لورکوزن با رسیدن به قهرمانی بخش زیادی از انگیزه و تمرکز بایرن مونیخ روی بوندس‌لیگا را از این تیم گرفت. بخش دیگری از این تمرکز هم در سیطره لیگ قهرمانان اروپا و تقابل با رئال مادرید است. در این آب گل‌آلود باواریایی‌ها، هیچ چیز به اندازه صید ماهی بزرگ نایب قهرمانی برای اشتوتگارت با ارزش نیست. تیم موفق، تقریبا غائله رسیدن تعقیب کنندگانش را ختم به خیر کرده و برای حفظ رده سوم جدول مشکل زیادی ندارد و در تعقیب بایرن مونیخ برای رسیدن به رتبه دوم و سخت‌تر کردن شکست این فصل توخل و شاگردانش در لیگ است. بایرن نه برای کسب عنوان، بلکه این بار برای دفاع از حیثیت و اعتبارش به ورزشگاه مرسدس بنز می‌رود تا نشان دهد هنوز همه چیز را در آلمان نباخته و همچنان قادر به پیش بردن 2 ماموریت بزرگ در لیگ و لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. این 2 تیم مهم‌ترین بازی این هفته بوندس‌لیگا را در خانه اشتوتگارت برگزار می‌کنند.

اشتوتگارت؛ زیر سایه لورکوزن

تیم قهرمان و شکست‌ناپذیر ژابی آلونسو آنقدر درخشید و آنقدر خوب ظاهر شد که همه درخشش‌های دیگر در فوتبال باشگاهی آلمان را زیر سایه‌اش قرار داده. اگر شاهد موفقیت لورکوزن در این فصل نبودیم، یقینا از فرم اشتوتگارت سباستین هوینس بیشتر به وجد می‌آمدیم. آنها دورتموند و لایپزیش همیشه مدعی را پست سر گذاشته‌، به لیگ قهرمانان فصل بعد رسیده و در تعقیب بایرن مونیخ برای دوم شدن هستند. اشتوتگارت مثل بنز درخشیده و تیم تحسین برانگیزی را در این فصل ارائه کرده. آنها در این فصل بوندس‌لیگا فقط 3 بازی را برای گلزنی از دست داده‌اند و فقط یک بار 2 باخت متوالی در لیگ را تجربه کرده‌اند. با هر متر و معیاری، عملکرد هوینس و اشتوتگارت درخشان بوده و باید به احترام تیمی که با کمتر از 25 میلیون یورو در مجموع هزینه‌های تابستان و زمستان پا به مسابقات این فصل گذاشت و اکنون پشت سر بایرن مونیخ گام بر می‌دارد، ایستاده کف زد. فارغ از رسیدن به رتبه دوم جدول، اشتوتگارت می‌خواهد در این فصل درخشانش به یک طلسم بزرگ هم پایان بدهد و بعد از مدت‌ها طعم شیرین غلبه بر غول مونیخی را  بچشد. آنها به ورزشگاه خانگی می‌آیند تا با پیروزی در این دیدار ضمن شکستن طلسم نبردن بایرن، برای رسیدن به رتبه دوم جدول خط و نشان بکشند.

بایرن مونیخ؛ اعاده حیثیت

وقتی جنگجوی بزرگی در روزهای اوج خودش به سر می‌برد، کمتر کسی جسارت نزدیک شدن به او و پاسخ دادن به ندای حریف‌طلبی‌اش را دارد. با این حال کافی است همین مبارز بزرگ و قدرتمند، شکست را تجربه کند یا جراحتی ببیند. در این شرایط همه می‌خواهند ضربه‌ای به او بزنند و از همین ضربه نام و اعتباری کسب کنند. غول زخمی بوندس‌لیگا امروز برای جلوگیری از یک ضربه دیگر به ورزشگاه مرسدس بنز خواهد رفت. بایرن به میدان می‌آید تا با صدای رسا و واضح اعلام کند درست است قهرمانی را از دست داده‌ایم اما از اصل نیفتاده‌ایم و هنوز با یک ابر قدرت طرف هستید. ابر قدرت فوتبال آلمان تلاش می‌کند تا در دیدار پیش رو میزبانش را مغلوب و سایر غائله‌ها در بوندس‌لیگا را پس از شکست در رقابت با لورکوزن پایان دهد. توماس توخل این روزها سخت مشغول کار در کنار مدیر برنامه‌هایش برای گرفتن سمت بزرگ بعدی است و نتایج این روزهای بایرن در مذاکرات آنها با باشگاه‌های مقصد تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین توخل هم برای دفاع از کارنامه‌اش مهیا شده و تیمش را به منظور کسب هر 3 امتیاز بازی به میدان می‌فرستد. بایرن مونیخ برای رویارویی با رئال مادرید در دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا هم نیاز به روحیه مضاعفی دارد که برتری در برابر اشتوتگارت می‌تواند این ذخیره روحی مناسب برای آنها نام بگیرد. باواریایی‌ها برای هر 3 امتیاز بازی و دفاع از حیثیت و برند خود به خانه حریف می‌روند.

سابقه رویارویی

آنها سابقه‌ای دور و دراز از رویارویی با یکدیگر دارند و شاید از منظر قدمت فوتبالی شبیه به تاریخ آسمان و ستاره‌ها! در تاریخ این آسمان هر چند سال یک بار ستاره‌ای عبور می‌کند و تبدیل به ستاره بخت اشتوتگارت می‌شود. این تیم شبیه به ریتم ظاهر شدن دنباله‌دارهای آسمان، دیر به دیر موفق به غلبه بر بایرن می‌شود و اکنون هم مدت‌هاست این حریف بزرگ را شکست نداده و امیدوار است ستاره بخت امشب دوباره از آسمان مرسدس بنز آرنا عبور کند و برد دیگری در این تاریخ مملو از تاریکی و شکست رقم بخورد. بایرن مونیخ آخرین بار در سال 2018 مغلوب اشتوتگارت شد و باخت قبلی این تیم در تاریخ این دیدار هم به سال 2010 باز می‌گردد. در مجموع بازی‌های 2 تیم، بایرن نزدیک به 3 برابر حریف پیروزی در کارنامه دارد و در سمت پیروز و موفق این جدال قرار می‌گیرد. باید به این تاریخ قرمز رنگ و مونیخی بردهای پر گل را هم اضافه کنیم تا تفاوت سطح اعتماد به نفس برخاسته از سوابق رویارویی‌های گذشته را میان 2 طرف بازی پیش رو دریابیم. بایرن مونیخ یک برنده محض در مقابل میزبان آماده و قبراق امروزش می‌باشد. گرد مولر افسانه‌ای با 14 گل زده بالاتر از ستاره‌هایی مثل ماریو گومز، جیووانی البر و توماس مولر به عنوان بهترین گلزن تاریخ این مسابقه شناخته می‌شود. گرد مولر در زمین بازی امروز یک مولر دیگر را با 11 گل زده در تعقیب خودش می‌بیند که البته با تمرکز گلزنی بایرنی‌ها روی ستاره‌های دیگر ترکیب، احتمال گلزنی او کمتر است و سخت می‌شود باور کرد رکورد گرد مولر در مسابقه پیش رو به دست توماس مولر شکسته خواهد شد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

اشتوتگارت

تساوی مقابل لورکوزن، باخت مقابل وردربرمن، برد مقابل فرانکفورت، برد مقابل دورتموند، تساوی مقابل هایندنهایم.

10 گل زده، 7 گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها، 2 بازی با 3 گل زده، 3 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت.

بایرن مونیخ

برد مقابل فرانکفورت، برد مقابل یونیون برلین، برد مقابل کلن، باخت مقابل هایدنهایم، باخت مقابل دورتموند.

11 گل زده، 7 گل خورده، فقط یک بازی بدون گلزنی، حداقل 2 گل زده در 4 بازی و فقط یک کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری