football360 logo

فهرست اولیه انگلیس برای یورو ۲۰۲۴؛ خط خوردن چهره‌های سرشناس

01 خرداد 1403 ساعت 17:51111 نظر
مارکوس راشفورد از ترکیب تیم ملی انگلیس برای یورو ۲۰۲۴ خط خورد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ترکیب اولیه تیم ملی انگلیس برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا اعلام شد که در آن نام چهره‌های سرشناسی همچون مارکوس راشفورد، جردن هندرسون، رحیم استرلینگ و جیدون سانچو به چشم نمی‌خورد. ترکیب ۳۳ نفره اعلام‌شده توسط گرت ساوت‌گیت با حذف ۷ نفر دیگر به فهرست نهایی تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۲۴ تبدیل می‌شود. انگلیس به عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته یکی از مدعیان قهرمانی در رقابت‌های امسال است.


دروازه‌بان‌ها: دین هندرسون، جردن پیکفورد، آرون رمسدیل، جیمز ترافورد

مدافعان: جرد برانتویت، لوئیس دانک، جو گومز، مارک گوئهی، ازری کونسا، هری مگوایر، جرل کوانسا، لوک شاو، جان استونز، کایرن تریپیر، کایل واکر

هافبک‌ها: ترنت الکساندر آرنولد، کانر گالاگر، کورتیس جونز، کوبی ماینو، دکلان رایس، آدام وارتون

مهاجمان: جود بلینگام، جرد بوون، ابرچی ازه، فیل فودن، جک گریلیش، آنتونی گوردون، هری کین، جیمز مدیسون، کول پالمر، بوکایو ساکا، ایوان تونی، اولی واتکینز

مهم‌ترین غایبان: مارکوس راشفورد، جردن هندرسون، لوی کولویل، دومینیک سولانکه، رحیم استرلینگ، بن چیلول، کالوین فیلیپس، نیک پوپ، جیدون سانچو، ریس جیمز، ریکو لوئیس، اریک دایر، هاروی الیوت، تایریک مالاسیا، فیاکو توموری و روبن لوفتوس چیک


بن وایت، مدافع کاربلد آرسنال جایی در ترکیب نهایی پیدا نکرد اما ازری کونسا، بازیکن کریستال‌پالاس که قادر به حضور در جایگاه مدافع وسط و مدافع راست است به اردوی تیم ملی راه یافت. 


مارکوس راشفورد فصل گذشته ۳۴ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و به عنوان یکی از برترین استعدادهای فوتبال انگلیس شناخته می‌شد اما در عین ناباوری امسال حتی به فهرست اولیه تیم ملی کشورش هم راه پیدا نکرد و یورو را از تلویزیون تماشا می‌کند. راشفورد هنگام برگزاری دوره بعدی جام ملت‌های اروپا ۳۰ ساله خواهد بود. 


ایوان تونی با وجود اینکه بخش بزرگی از فصل را به دلیل محرومیت حاصل از شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال از دست داد و از ۱۷ فوریه به بعد هم موفق به گلزنی نشده، جایگاه خود در ترکیب تیم ملی را از دست نداد. او تاکنون سابقه ۲ مسابقه ملی و یک گل ملی (در مصاف دوستانه با بلژیک) را در کارنامه دارد.


جرد برانتویت، بازیکن ۲۱ ساله اورتون مزد عملکرد باصلابت تافی‌ها در زمینه دفاع را گرفت و حالا برای نخستین مسابقه ملی خود نقشه می‌کشد. اورتون از نظر دفاعی تنها نسبت به ۳ مدعی اصلی قهرمانی عملکرد بدتری داشت.


کورتیس جونز و جرل کوانسا بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل پرهیجان و فوق‌العاده به همراه لیورپول برای نخستین بار به ترکیب تیم ملی انگلیس دعوت شدند. 


جز بلینگام و کین، تمام بازیکنان ترکیب در فوتبال انگلیس شاغل هستند. فهرست ۳۳ نفره ساوتگیت از ۱۶ تیم مختلف انتخاب شده‌اند که تیم‌های منچسترسیتی، کریستال‌پالاس و لیورپول با ۴ نماینده در این زمینه رکورددارند. 


انگلیس در گروه سوم جام ملت‌های اروپا با تیم‌های صربستان، دانمارک و اسلوونی همگروه است و با همین ترتیب به مصاف رقبا می‌رود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری