football360 logo

گواردیولا: تاریخ یونایتد کاملاً قابل احترام است؛ هیچ‌ موفقیتی دائمی نیست

04 خرداد 1403 ساعت 21:0914 نظر
گواردیولا ترجیح می‌دهد تیمش به کیفیت حریف ببازد، نه به ناتوانی در ارائه بازی همیشگی.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگوی خبری پیش از دیدار نهایی جام حذفی انگلیس مقابل منچستر یونایتد اعلام کرد تیمش با نهایت احترام به رقیب پا به این مسابقه می‌گذارد و وضعیت فینال با نتایجی که ۲ تیم در ماه‌های اخیر گرفته‌اند، قابل مقایسه نیست. او می‌گوید به جز ادرسون تمام بازیکنان برای مسابقه فردا در دسترس هستند. سرمربی کاتالان در ابتدای دوران حضور خود در ورزشگاه اتحاد موفقیت زیادی در جام حذفی نداشت اما سیتیزن‌ها حالا برای کسب دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت‌ها آماده می‌شوند. ۲ تیم فصل گذشته هم در همین مرحله از جام حذفی به مصاف هم رفتند که منچسترسیتی در راه فتح سه‌گانه اروپایی فصل ۲۳-۲۰۲۲، به برتری شیرین ۲ بر یک مقابل حریف همشهری دست یافت.


۲ طرف سرخ و آبی شهر منچستر روزهای کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کنند و منچسترسیتی در هر ۳ شهرآورد اخیر با به ثمر رساندن مجموعاً ۸ گل به پیروزی رسیده است. پپ گفت: «ما با نهایت احترام به حریف به زمین می‌آییم. نمی‌توانم وضعیت فعلی منچستریونایتد را با هر دوره دیگری مقایسه کنم چون منصفانه نیست. ممکن است فردا روز متفاوتی در پیش باشد. هیچ موفقیتی پایدار و همیشگی نیست. مطمئنم که یونایتد بار دیگر برای رقابتی پایاپای به زمین می‌آید.» اریک تن‌هاخ ممکن است آخرین مسابقه خود روی نیمکت منچستر یونایتد را در مقابل سیتیزن‌ها تجربه کند: «در تیم‌های بزرگ مانند یونایتد و سیتی، اگر نبرید به دردسر می‌افتید. این یک نکته واضح است. من برای کار او چه در گذشته و چه در حال حاضر در یونایتد احترام بسیار زیادی قائلم. آنها ترکیب کاملی در اختیار نداشتند و همه بازیکنانشان در طول فصل در دسترس نبودند. مصدومیت‌های متعدد سرمربی را آزار داد.» 


گواردیولا با اشاره به تاریخ پرافتخار منچستریونایتد می‌گوید: «مثل همیشه به یونایتد احترام می‌گذاریم. ما در دهه گذشته تیم بهتری بودیم اما از نظر تاریخی باید این باشگاه را مورد احترام زیادی قرار داد. اینکه آنها امروز چه احساسی دارند را نمی‌دانم.» او در مورد شرایط مسابقه فردا می‌گوید: «بازی ۹۵ یا ۹۶ دقیقه طول می‌کشد. اینکه با قدرت آغاز کنیم و به گل اول برسیم موضوع مهمی است. در لیگ بهتر و باثبات‌تر از یونایتد بودیم اما تمام بازیکنان می‌دانند و درک می‌کنند اوضاع در جام حذفی کاملاً با لیگ برتر متفاوت است.» او با اشاره به وضعیت روانی متفاوت ۲ تیم می‌گوید: «گاهی اوقات قرار گرفتن در زیر فشار باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشید و گاهی اوقات قهرمان شدن در لیگ بار احساسی منفی و اضافه‌ای به تیم می‌دهد. باید بسیار بسیار آرام باشیم و برای فردا آماده شویم. همه سفر می‌کنند و به لندن می‌آیند. همه بازیکنان دوست دارند جزئی از این مسابقه باشند. تمرکز همه روی این بازی است و ما مطمئناً بهترین عملکرد خودمان را به نمایش می‌گذاریم.» 


خبر اخراج ژاوی ارناندس از بارسا امروز رسمی شد و شاگرد سابق گواردیولا کمتر از ۲ ماه بعد از تمدید قرارداد، نیمکت تیم محبوبش را به شکلی توهین‌آمیز از دست داد: «چه می‌توانم بگویم؟ اخراج سرمربی هیچ‌وقت خبر خوبی نیست چون اگر هر جای کار مشکلی داشته باشد، باشگاه‌ها سرمربی را اخراج می‌کنند. از دلایل این تصمیم در بارسلونا بی‌اطلاعم. هنگام صبحانه در مورد اخراج سرمربیان صحبت می‌کردیم. سرمربیان زیاد از حد جابه‌جا می‌شوند. در شغل ما یا می‌برید یا در موقعیتی خطرناک قرار می‌گیرید. اهمیتی ندارد جوان یا بزرگسال باشید. باید ببرید و در بسیاری از زمینه‌ها خوب باشید وگرنه اخراج در کمین است.»


منچسترسیتی می‌تواند به نخستین تیم در تاریخ طولانی فوتبال انگلیس تبدیل شود که در ۲ فصل متوالی دوگانه داخلی را از آن خود می‌کند: «اگر تاریخ فوتبال به ما اجازه می‌دهد به دستاوردی برسیم که تاکنون بی‌سابقه بوده، باید شانس خودمان را امتحان کنیم. این موضوع شاید انگیزه بازیکنان را افزایش دهد. من البته درباره آن با بازیکنان صحبت نمی‌کنم. چنانچه برای پیروزی و گرفتن جام تلاش کنند، کافی است. هیچ تیمی به ۴ قهرمانی متوالی لیگ یا ۲ دوگانه پشت سر هم دست نیافته چون این دستاورد ساده‌ای نیست.» سرمربی کاتالان تأکید می‌کند تمام تمرکز تیمش روی نتیجه مسابقه است نه آمار و رکوردها: «ما به لندن می‌آییم تا خوب بازی کنیم. همه‌چیز مثل همیشه است و فراموش نمی‌کنیم باید در طول سال از جام قهرمانی خود دفاع کنیم. ما خوشحال و راضی هستیم و روز شنبه با تمام توان برای پیروزی به زمین می‌رویم. دوست دارم شکست احتمالی تیمم به دلیل کیفیت حریف باشد، نه اینکه در ارائه بازی خودمان عاجز باشیم!» 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری