football360 logo

تاج به دنبال پر کردن کرسی‌های خالی هیات‌رئیسه؛ داور سابق در نقش نایب‌رئیس جدید؟

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰11 نظر
در فاصله 9 ماه تا انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، 2 کرسی مدیریتی مهم در این فدراسیون خالی است و چالش بزرگی برای مهدی تاج به وجود آمده است.

به گزارش فوتبال 360، انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است و به نظر می‌رسد که روزهای سرنوشت‌سازی در انتظار فوتبال ایران است؛ انتخاباتی که قرار است اسفندماه سال جاری برگزار شود و احتمال تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی فدراسیون دور از ذهن نیست. مهدی تاج که در انتخاباتی میان‌دوره‌ای بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به کرسی ریاست فدراسیون بازگشت، روزهای پرچالشی را در طول 2 سال اخیر پشت سر گذاشته و حالا در ماه‌های پایانی ریاستش بر فدراسیون، خالی‌شدن کرسی‌های هیات‌رئیسه برای تاج دردسرساز شده است.

مهدی تاج در شرایطی به ساختمان سئول بازگشت که شهره موسوی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال به دلیل مسائل غیرفوتبالی بازداشت شده بود و بعد از حدود 8 ماه چشم‌انتظاری، سرانجام سلب عضویت موسوی رسمی شد و حدود 3 ماه طول کشید تا تاج جانشین او را انتخاب کند. مریم منظمی در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، 3 ماه حق فعالیت داشت اما به درازا کشیدن عدم برگزاری مجمع باعث شد تا او بیش از یک‌سال در نقش سرپرست کار خود را پیش ببرد و جالب آنکه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفندماه 1402 به منظمی رأی اعتماد نداد تا او بعد از یک‌سال سرپرستی از سمت خود کنار برود!

«نه» گلاره به پیشنهاد وسوسه‌انگیز

تاج بعد از برکناری منظمی به دنبال انتخاب سرپرستی جدید برای کرسی نایب‌رئیسی زنان بود که در این زمینه، گفته می‌شد قرار است گلاره ناظمی در نقش سرپرست نایب‌رئیسی منصوب شود. با وجود خبرهای ضدونقیض منتشره و البته چراغ سبز مهدی تاج به این انتخاب، مشخص شد که ناظمی شخصاً عدم تمایل خود برای حضور در این سمت را اعلام کرده و با توجه به فاصله کمتر از یک‌سال تا انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، او نپذیرفته که در نقش سرپرست نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال فعالیت خود را آغاز کند.

بلاتکلیفی 3 ماهه برای مهم‌ترین کرسی مدیریتی فوتبال زنان!

رئیس فدراسیون فوتبال در حالی به دنبال انتخاب جانشینی برای منظمی است که حدود 3 ماه از بلاتصدی‌شدن کرسی نایب‌رئیسی زنان می‌گذرد؛ آن‌هم در سالی که فوتبال و فوتسال زنان ایران رویدادهای مهم و سرنوشت‌سازی را در پیش دارند و قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی هم در اسفندماه 1402 به پایان رسیده است. بعد از گمانه‌زنی‌های پرشمار، حالا نام فاطمه علیپور به عنوان جدیدترین گزینه سرپرستی نایب‌رئیسی زنان به میان آمده و گفته می‌شود که رایزنی‌ها با او برای پذیرش این سمت در حال انجام است.

چهره نام‌آشنای فوتبال زنان به درخواست تاج پاسخ مثبت می‌دهد؟

علیپور که جزو داوران بازنشسته فوتبال ایران محسوب می‌شود، در حال حاضر عضوی از کمیته امور استان‌ها است و سابقه سرپرستی تیم ملی فوتبال زنان ایران را هم در کارنامه خود دارد. مهدی تاج امیدوار است که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام با انتخاب فاطمه علیپور، بلاتصدی‌بودن کرسی نایب‌رئیسی زنان به پایان برسد؛ هر چند که هنوز انتخاب علیپور قطعی به نظر نمی‌رسد و این احتمال وجود دارد که ناگهان نام گزینه دیگری روی میز آید. گفتنی است که در انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال که با پیروزی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به پایان رسید، علیپور گزینه پیشنهادی برای نایب‌رئیسی زنان از سوی علی کریمی بود که رأی اعتماد از مجمع نگرفت و حالا حضور او در پست سرپرستی نایب‌رئیسی زنان می‌تواند جالب‌توجه باشد.

آینده مبهم افشاریان در فدراسیون فوتبال!

خداداد افشاریان بعد از حواشی به‌وجود آمده پیرامون پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، سمت خود در کسوت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال را از دست داد؛ هر چند که او از سمتش در هیات‌رئیسه کناره‌گیری نکرده اما با توجه به شرایط به‌وجود آمده، زمزمه‌هایی درباره کنار رفتن افشاریان از هیات‌رئیسه فدراسیون مطرح است که در این صورت، یک کرسی دیگر هم در هیات‌رئیسه خالی خواهد شد! هر چند که در شرایط فعلی هم کمیته داوران بدون حضور رئیس خود کارش را پیش می‌برد و تاج برای انتخاب جانشین افشاریان هنوز دست به کار نشده و مشخص نیست چه کسی در نقش رئیس یکی از مهم‌ترین کمیته‌های فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری