football360 logo
360-club
360-club-icon

مدیر اجرایی لیگ عربستان از اهداف بعدی گفت؛ جنگ ستارگان اعراب!

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶109 نظر
عربستان قصد دارد به زودی به دنبال ستاره‌های جوان اروپایی و بازیکنان تراز اول برود.

به گزارش فوتبال 360، پروژه لیگ حرفه‌ای عربستان توسط صندوق سرمایه‌گذاری این کشور بعد از چند سال تحقیق در مورد رسیدن به سطح‌های اول فوتبال به این نتیجه رسید باید سطح سرمایه‌گذاری روی بازیکنان مطرح را افزایش دهد تا به کمک تبلیغات و کیفیت بازیکنان خریداری شده در کنار مربیان برتر، بازیکنان جوان داخلی پیشرفت داشته باشند و این لیگ به عنوان یکی از برترین لیگ‌ها در جهان شناخته شود. در مصاحبه جدید، مایکل ایمنالو، مدیر اجرایی لیگ عربستان، اطلاعات جدیدی را در مورد این لیگ در اختیار تلگراف قرار داد. 

فوق‌ستاره‌های نزدیک به پایان

ایمنالو در اولین بخش مصاحبه خود در مورد لیگ حرفه‌ای عربستان گفت: «این یک پروژه و یک محصول خاص است؛ یک عرصه ویژه برای حضور که هر کسی لایق بودن در آن نیست. مایلیم وقتی به دنبال بازیکنی هستیم،  حس استثنائی بودن را به او بدهیم و بداند قرار است تجربه‌ای ویژه را احساس کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند. براساس این پروژه تعریف شده، هر زمان چنین احساسی را نسبت به بازیکنی داشته باشیم، به دنبال او خواهیم رفت و مطمئنا بازیکن مدنظر ما چنین احساسی را درک می‌کند.»

تاکنون بازیکنان بزرگی مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و نیمار جذب شده‌اند و در کنار آنها لیستی بزرگ از بازیکنان سطح یک و حرفه‌ای به این لیگ وارد شده‌اند. بر همین اساس تلگراف تایید می‌کند اکنون بازیکنان مانند کوین‌ دی‌بروینه، محمد صلاح، کاسمیرو، برونو فرناندس، ادرسون و برخی نام‌های دیگر همانند فصل گذشته در لیست باشگاه‌های عربی قرار گرفته‌اند و آنها تمام تلاششان را خواهند کرد نام‌های بزرگ را در پنجره انتقالاتی پیش‌رو جذب کنند. البته صحبت‌های بعدی مدیراجرایی لیگ حرفه‌ای نشان می‌دهد احتمالا به زودی تنها به نام‌های بزرگ رو به پایان توجه ندارند و آینده برای فوق‌ستاره‌های جوان خواهد بود.

به سوی ستاره‌های جوان

فصل قبل الهلال پیشنهادی 260 میلیون پوندی برای کیلین امباپه و پاری‌سن ژرمن ارسال کرد. پیشنهاد توسط پاریس قبول شد اما امباپه به دلیل علاقه به رئال مادرید و پیوستن به این باشگاه، چنین پیشنهادی را رد کرد تا به صورت رایگان به باشگاه اسپانیایی بپیوندد. بازیکنانی مانند امباپه و یا ارلینگ هالند از جمله ستاره‌هایی هستند که عربستانی‌ها  به دنبال آنها هستند. شاید در این لحظه هنوز این احساس وجود داشته باشد بازیکنان پس از ورود نتوانند عملکرد رویایی خود را داشته باشند و زندگی حرفه‌ای آنها به پایان نزدیک شود اما مجموعه‌ای از تصمیمات برای باشگاه‌های عربی، می‌تواند این حس را از بین ببرند.

ایمنالو در مورد این موضوع گفت: «باشگاه‌های عربستانی در ادامه مسیر برای پیشرفت قرار است با بودجه‌هایی یکسان تقویت شوند و حجم مالی باید در بخش زیرساخت‌ها و ایجاد ساختارهایی اصولی به کار گرفته شود. وقتی چنین فضایی را ایجاد کنیم با کمک بازیکنان بزرگ می‌توانیم کیفیت تمام تیم‌های لیگ را افزایش دهیم و این کمک می‌کند بازیکنان پس از ورود، پیشرفت عجیبی را احساس کنند. این به افرادی که اضافه می‌شوند تضمین می‌دهد می‌توانند در لیگ ما اوج بگیرید و قله‌های بزرگ‌تری را در فوتبال تجربه کنید.  مایلیم پس از مدتی خاستگاهی برای ساختن ستاره‌ها باشیم.» مدیراجرایی لیگ عربستان این معنی را به مخاطبان القا می‌کند این لیگ در آینده قرار است بازیکنان بزرگ بسازد و آن‌ها را به باشگاه‌های بزرگ با قیمت‌های نجومی بفروشد و مسیر فعلی روند معکوس به خود بگیرد.

به دنبال مربیان برند

مدت زمانی است رفت‌ و آمد‌های زیادی را از سوی ژوزه مورینیو به عربستان می‌بینیم و تلگراف توسط منابعش متوجه شده احتمال پیوستن او به القادسیه، رقیب و دشمن الاتفاق بسیار زیاد است. ایمنالو در مورد این موضوع گفت: «من اطلاعات مستقیم از باشگاه‌ها برای فعالیت‌های صورت گرفته ندارم اما ژوزه مورینیو برای خودش یک برند است و یکی دیگر از اهداف ما یعنی برندسازی و ایجاد ساختار تیمی را شکل می‌دهد. با این حال در حال حاضر نمی‌دانم برای حضور در لیگ ما و همراه شدن با اهداف این لیگ آماده است یا خیر.» او گفت این لیگ به دنبال مربیانی است که توانایی‌های بالایی داشته باشند. آنها قصد دارند بازیکنان بزرگ را پرورش دهند و این هدف با مربیان مطرح  به سرانجام می‌رسد و باتوجه به اهداف، احتمالا نام‌های بزرگی در آینده به عربستان نقل مکان کنند.

مسیری برای تبدیل شدن به بهترین

در حال حاضر 4 باشگاه بزرگ متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان هستند و احتمالا به زودی باشگاه‌های دیگری زیر چتر حمایتی کامل این سازمان قرار بگیرند. البته به گفته ایمنالو این روند به زودی برمی‌گردد و باشگاه‌های داخلی عربستان خصوصی شده و به مسیر کاملا حرفه‌ای اضافه می‌شوند. به گفته ایمنالو، جاه‌طلبی لیگ حرفه‌ای عربستان در مرحله اول، حضور بین 10 لیگ بزرگ جهان است و پس از آن حضور در 5 لیگ معتبر جهان فوتبال خواهد بود. این مسیر احتمالا هزینه‌های زیادی را نیاز خواهد داشت اما مجریان اصلی هیچ نگرانی بابت این موضوع نخواهند داشت. پروژه می‌تواند 10، 20 یا 30 سال ادامه داشته باشد و مطمئنا در این مسیر آنها به اهداف بزرگ خود خواهند رسید. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری