football360 logo

آتش‌بازی بلاروسی‌ها در روز بازگشت خواجوی؛ تیمِ آزمون گل زدن را فراموش کرده است!

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲55 نظر
تیم ملی زنان ایران در دیداری تدارکاتی برابر بلاروس با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی زنان ایران بعد از آنکه کار خود را در مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس با پذیرش 2 باخت و کسب یک تساوی به پایان برد و ناکام در رسیدن به دور سوم رقابت‌ها بود، فعالیت‌هایش به حالت نیمه‌تعطیل در آمد و به جز برگزاری اردوهای انتخابی، خبری از انجام بازی‌های دوستانه نبود؛ آن‌هم در حالی‌که زمزمه‌هایی درباره رویارویی با اردن به میان آمده بود اما بازی دوستانه با این کشور هم لغو شد تا بیش از 200 روز تیم ملی زنان ایران بازی رسمی برگزار نکند!

زنان فوتبال ایران در حالی در خطر حذف از رنکینگ فیفا قرار گرفته بودند که سرانجام با توجه به توافقات انجام شده از سوی وزارت ورزش کشورهای ایران و بلاروس، بازی دوستانه با تیم ملی این کشور در تقویم تیم ملی زنان ایران قرار گرفت و بعد از سفر بلاروسی‌ها به تهران، امروز (پنجشنبه) نخستین رویارویی تیم‌های ملی زنان ایران و بلاروس به انجام رسید. جالب آنکه برخلاف روال همیشگی که دیدارهای دوستانه تیم ملی زنان به میزبانی ورزشگاه آرارات تهران برگزار می‌شد، این مسابقه با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال به دلیل وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه آرارات به زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال منتقل شد!

شاگردان مریم آزمون برای نخستین‌بار بعد از فوت ملیکا محمدی در یک مسابقه ملی به میدان رفتند و همین مسئله باعث شد تا در ابتدای مسابقه، یاد و خاطره این ستاره فقید فوتبال زنان زنده نگه داشته شود. زهرا خواجوی، فاطمه عادلی، فاطمه امینه‌‌برازجانی، گلنوش خسروی، فاطمه یوسفی، زهرا سربالی، شبنم بهشت، مونا حمودی، زهرا قنبری و افسانه چترنور به همراه نگین زندی در ترکیب اولیه تیم ملی زنان حضور داشتند که در نیمه دوم، رقیه جلال‌نسب، حدیث بساط‌شیر، سارا دیدار، شقایق روزبهان، مرضیه فیضی و محدثه زلفی هم شانس حضور در ترکیب تیم ملی را به‌دست آوردند.

خواجوی و بازگشتی غیرمنتظره به مستطیل سبز

زهرا خواجوی که در سانحه تلخ رانندگی در دی‌ماه سال گذشته دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شده بود، بعد از حدود 6 ماه چشم‌انتظاری و گذراندن دوره‌های درمانی مهیای بازگشت به میادین شد. جالب آنکه در شرایطی‌که مینا نافعی و سمیرا محمدی به همراه آتنا توفیق در دسترس کادرفنی تیم ملی زنان بودند، مریم آزمون تصمیم عجیبی گرفت و به خواجوی در ترکیب اصلی میدان داد تا او بعد از 160 روز، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی زنان به میادین بازگردد و جالب آنکه او 90 دقیقه در خط دروازه حضور یافت و از ترکیب خارج نشد اما نتوانست روز خوبی را در خط دروازه تیم ملی پشت سر بگذارد.

سوروتسوا، نقش اصلی نبرد انتقامی ایران و بلاروس

زنان ایران و بلاروس در حالی سال گذشته در جدالی تدارکاتی رودرروی هم قرار گرفتند که بازی نخست با برتری یک‌گله زنان ایران به پایان رسید و در بازی دوم هم دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند؛ آن‌هم در شرایطی‌که در 3 رویارویی قبلی، هر 3 مسابقه به سود بلاروسی‌ها خاتمه یافته بود. شاگردان یوری مالیف در مسابقه امروز به دنبال گرفتن انتقام شکست سال گذشته بودند که توانستند در نیمه نخست با گلزنی آناستازیا لینیک برنده به رختکن بروند و در نیمه دوم هم، نمایش تهاجمی تیم ملی بلاروس به‌ثبت 2 گل دیگر ختم شد و ملانا سوروتسوا، پدیده 21 ساله بلاروسی‌ها 2 بار دروازه زهرا خواجوی را فرو ریخت تا در مسابقه‌ای که با قضاوت راضیه بانو بوسپوا از ازبکستان به انجام رسید، تیم ملی زنان بلاروس بردی 3گله را به‌دست آورد. گفتنی است که دومین و آخرین رویارویی دو تیم در فیفادی فعلی، روز یکشنبه سیزدهم خردادماه از ساعت 16:30 در زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال به انجام می‌رسد.

زنان فوتبال ایران و آلزایمر گلزنی!

شاگردان آزمون بعد از آنکه در دور نخست انتخابی المپیک 2024 پاریس موفق شدند برابر میانمار گل بزنند، در 6 بازی دوستانه و رسمی اخیر برابر تیم‌های ملی زنان روسیه (2 بار)، استرالیا، چین‌تایپه، فیلیپین و بلاروس به میدان رفته‌اند که با وجود دریافت 12 گل، خبری از گلزنی ستاره‌های فوتبال زنان ایران در عرصه ملی نبوده است! با این اوصاف، 418 روز از آخرین گل تیم ملی زنان ایران در یک مسابقه رسمی گذشته و در 6 بازی اخیر شاگردان آزمون ناکام در گلزنی بوده‌اند که آماری ناامیدکننده محسوب می‌شود که باید دید این طلسم در مسابقه روز یکشنبه شکسته خواهد شد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری