football360 logo

زنان فوتسال ایران در راه تورنمنت دوستانه چین؛ بده‌بستان فدراسیون با فیفا جواب می‌دهد؟

22 خرداد 1403 ساعت 17:0024 نظر
مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند در صورت همراهی فیفا، تیم ملی فوتسال زنان را برای تورنمنتی تدارکاتی عازم کشور چین کنند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان ایران، سال‌های کابوس‌واری را پشت گذاشت و بعد از آنکه برای دومین دوره پیاپی در جام ملت‌های آسیا موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، در طول 6 سال اخیر، وضعیتی بحرانی بر فوتسال زنان ایران در عرصه ملی حکم‌فرما شده و عدم برگزاری مسابقات آسیایی باعث شد تا به جز حضور در تورنمنت کافا و رویارویی با تیم ملی روسیه، مسابقه دیگری در تقویم تیم ملی فوتسال زنان جای نگیرد و این موضوع سبب شد تا دیگر فوتسال زنان ایران، برترین تیم آسیا نباشد!

سازمان جهانی فوتبال (فیفا) در تصمیمی تاریخی به دنبال برگزاری اولین رسمی جام جهانی فوتسال زنان است و در فاصله حدوداً یک‌سال تا برگزاری این رقابت‌ها، برای نخستین‌بار از سوی فیفا، رنکینگ رسمی برترین تیم‌های فوتسال جهان (مردان و زنان) اعلام شد که در این رنکینگ، تیم ملی فوتسال زنان ایران در رتبه هشتم قرار گرفت و بالاتر از ایران، نام تیم ملی فوتسال زنان تایلند به عنوان برترین تیم قاره کهن با حضور در جایگاه ششم جهان دیده می‌شود.

زنان فوتسال ایران که 6 سال کابوس‌وار را پشت گذاشتند، حالا سالی سرنوشت‌ساز را در مقابل خود می‌بینند؛ چرا که مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا، رقابت‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا و مسابقات اولین دوره جام جهانی فوتسال زنان در پیش است و در حالی قاره کهن در جام جهانی 3 نماینده (به جز فیلیپینِ میزبان) خواهد داشت که 3 تیم برتر جام ملت‌های آسیا سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به‌دست می‌آورند و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش سال پیش‌رو برای فوتسال زنان ایران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

تورنمنتی 4 جانبه به میزبانی چینی‌ها

تیم ملی فوتسال زنان ایران این روزها در حالی تمرینات خود را دنبال می‌کند که حالا بحث برگزاری اردوی خارجی به میان آمده است. جالب آنکه مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته‌اند در سکوت خبری این موضوع را پیش ببرند اما با این وجود، پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که قرار است تورنمنتی 4 جانبه به میزبانی کشور چین و با حضور تیم‌های ملی ایران، تایلند، ازبکستان و چینِ میزبان به انجام برسد که این تورنمنت حدود 15 روز دیگر برگزار می‌شود.

سکوت فدراسیون به دلیل مسائل مالی است!

مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند که علت آن، مسائل مالی است؛ چرا که فدراسیون‌نشین‌ها قصد دارند هزینه اردوی پیش‌رو از مطالبات ایران در فیفا پرداخت کنند و تا زمانی‌که این انتقال پول نهایی نشود، خبری از حضور تیم ملی زنان ایران در تورنمنت 4 جانبه چین نخواهد بود! وضعیتی عجیب و سکوتی جنجالی، آن‌هم در حالی‌که حدود 15 روز دیگر قرار است تورنمنت 4جانبه برگزار شود و با توجه به عدم اجابت خواسته فدراسیون، احتمال لغو حضور ایران در این تورنمنت هم در صورت عدم مساعدت مالی فیفا، وجود دارد!

تورنمنتی که برای عیارسنجی خوب است اما ...

تیم ملی فوتسال زنان چین در رتبه بیست‌وپنجم رنکینگ فیفا حضور دارد و یک‌پله بالاتر از چینی‌ها، نام ازبکستان دیده می‌شود. تیم ملی تایلند هم که ششم جهان است و تیم ملی فوتسال زنان ایران در رتبه هشتم دنیا حضور دارد. با این اوصاف، تورنمنت دوستانه چین می‌تواند برای محک‌زدن کیفیت فنی شاگردان فروزان سلیمانی خوب باشد. هر چند که شنیده‌های غیررسمی حکایت از انصراف یک تیم قدرتمند از حضور در این رقابت‌ها دارد که بدون‌شک برگزاری 3جانبه رقابت‌ها می‌تواند تورنمنت دوستانه چین را به تورنمنتی مشابه کافا تبدیل کند و کیفیت آن به سطح نازلی خواهد رسید!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری