football360 logo

قلعه‌نویی به دنبال چینش ترکیبی پرستاره؛ تلفیقی از ستاره‌های سرخابی و لژیونرها

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰100 نظر
به نظر می‌رسد که ترکیب تیم ملی ایران نسبت به دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ، دستخوش تغییر و تحولات مهمی می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران با کسب 13 امتیاز از 5 بازی قبلی خود در دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 توانسته صعودش به دور سوم رقابت‌ها را مسجل کند. با وجود آنکه تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا، دومین تیم برتر قاره آسیا است و شرایط ملی‌پوشان در صورت سرگروهی و یا دوم‌شدن در گروه خود، تغییری در سیدبندی رقابت‌ها در دور سوم ایجاد نمی‌کند، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوار هستند بتوانند ازبکستان را از پیش بردارند تا صعودی مقتدرانه به دور سوم انتخابی جام جهانی در قامت صدرنشین گروه پنجم داشته باشند. هر چند که تکرار نتیجه دور رفت و پذیرش تساوی برابر ازبکستان هم با سرگروهی تیم ملی ایران می‌شود!

امیر قلعه‌نویی برای مسابقه امشب به مانند دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ بازهم 2 بازیکن را در اختیار ندارد. در دیدار قبلی که با برتری 4 بر 2 تیم ملی ایران به پایان رسید، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی در دسترس کادرفنی تیم ملی نبودند و حالا برای امشب، در حالی این 2 بازیکن می‌توانند در ترکیب تیم ملی بروند که غیبت 2 بازیکن دیگر در فهرست تیم ملی به چشم می‌آید؛ سعید مهری و مهدی قایدی. مهری به دلیل مصدومیت و قایدی به دلیل مشکلات شخصی در دیدار امشب حضور ندارند تا با توجه به غیبت این 2 بازیکن و عملکرد تیم ملی در دیدار قبلی به‌ویژه در فاز دفاعی، تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی حتمی به نظر ‌آید.

در انتظار حضور 2 پرسپولیسی در ترکیب اصلی

تیم ملی در دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ در حالی به میدان رفت که هیچ بازیکنی از پرسپولیس در ترکیب اصلی حضور نداشت اما به نظر می‌رسد برای مسابقه امشب، وضعیت متفاوت خواهد بود و یکی از تغییرات احتمالاً حضور علیرضا بیرانوند در خط دروازه تیم ملی به جای پیام نیازمند است که عملکرد ضعیفی برابر هنگ‌کنگ داشت. حضور احتمالی محمدحسین کنعانی‌زادگان به جای محمدامین حزباوی هم از جمله دیگر تغییر در خط دفاعی تیم ملی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی به زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان-شجاع خلیل‌زاده بازهم اعتماد می‌کند. صالح حردانی و ابوالفضل جلالی هم بیشترین شانس را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در مسابقه امشب دارند.

فیکس‌شدن احتمالی نورافکن و صیادمنش

محمد قربانی، رهبر خط هافبک تیم ملی در بازی قبلی بود که عملکرد پرنوسانی داشت اما به نظر می‌رسد که در مسابقه امشب، امیر قلعه‌نویی به امید نورافکن در میانه زمین اعتماد خواهد کرد و زوج او هم در خط هافبک به نظر می‌رسد که سامان قدوس است. در غیاب مهدی قایدی، ستاره‌های پرشمار کاندیدای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستند اما احتمالاً اللهیار صیادمنش در ترکیب اولیه قرار خواهد گرفت و احتمالاً علیرضا جهانبخش هم به کارش در ترکیب اولیه تیم ملی در نقش وینگر ادامه خواهد داد.

زوج ویرانگر به دنبال درخششی دوباره

مهدی طارمی در دیدار قبلی در گلزنی هت‌تریک کرد و یک گل هم ساخت تا نقش اصلی برد تیم ملی برابر هنگ‌کنگ باشد و سردار آزمون هم روی پاس طارمی موفق به گلزنی شد. با توجه به عملکرد درخشان این زوجِ موفق در خط حمله تیم ملی، تغییر و تحولات در ترکیب اولیه در فاز تهاجمی دور از ذهن به نظر می‌رسد و احتمالاً امیر قلعه‌نویی بازهم به زوج مهدی طارمی-سردار آزمون اعتماد می‌کند و احتمالاً بازیکنانی مانند شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی و البته جواد آقایی‌پور باید از روی نیمکت کار خود را آغاز کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، اللهیار صیادمنش، سردار آزمون و مهدی طارمی

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری