football360 logo
360-club
360-club-icon

روزشمار برای برپایی داربی سرخابی‌ها در فوتبال زنان فعال شد؛ در انتظار یک تابستان داغِ داغ

۰۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰37 نظر
بعد از پافشاری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، حالا سرخابی‌های پایتخت مصمم به حضور در فوتبال زنان هستند.

به گزارش فوتبال 360، سازمان لیگ امروز (یکشنبه) در شرایطی دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه را به باشگاه‌ها ابلاغ و در سایت رسمی خود منتشر کرد که در ماده 37 این دستورالعمل به یک موضوع مهم اشاره شده بود و آن‌هم الزام باشگاه‌ها به تیمداری در فوتبال زنان برای دریافت مجوز حرفه‌ای بود. این موضوع که بعد از اصلاح قوانین (AFC)، مورد تاکید مدیران فدراسیون فوتبال قرار گرفته، حالا برای باشگاه‌ها لازم‌الاجرا است و در صورت عدم تیمداری در فوتبال زنان، باشگاه مذکور نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند.

باشگاه‌ها در شرایطی برای دریافت مجوز حرفه‌ای تلاش می‌کنند که این موضوع نه‌تنها در مسیر حضور آن‌ها در مسابقات لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا 2 موثر است، بلکه به افزایش سقف بودجه‌شان هم کمک می‌کند. بعد از تصویب مصوبه الزام تیمداری در فوتبال زنان از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، بیش از سایر تیم‌های لیگ برتری، توجه‌ها به سوی استقلال و پرسپولیس جلب شد و حالا پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که این دو باشگاه تلاش‌شان بر این است که بتوانند ورود باشکوهی به عرصه فوتبال زنان داشته باشند.

استقلالی‌ها منتظر تایید نهایی کمیته ورزش هلدینگ!

علی میرغفاری که در نقش افسر صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال فعالیت می‌کند، در روزهای اخیر پیگیری‌های ویژه‌ای را انجام داده و مذاکرات اولیه را با مسئولان سازمان لیگ داشته است. عدم حضور نام استقلال در بین تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ دسته دوم فوتبال زنان نشان می‌دهد که عزم آبی‌ها به حضور در رده‌های بالایی فوتبال زنان ایران است و در حالی‌که زمزمه‌های حضور آبی‌پوشان در لیگ دسته اول هم مطرح است، گفته می‌شود اولویت مدیران باشگاه خرید امتیاز لیگ برتری است.

میرغفاری همراه با لیلا سادات محمدیان، مشاور مدیرعامل در امور ورزش زنان، افراد پیگیر ورود استقلال به فوتبال زنان هستند و در این مسیر گفته می‌شود که آن‌ها رایزنی‌های اولیه را با چند تیم لیگ برتری برای خرید امتیاز هم انجام داده‌اند. با این وجود، دو مدیر باشگاه استقلال برای نهایی‌کردن مذاکرات خود چشم‌انتظار چراغ سبز نهایی از سوی کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس هستند و در صورتی‌که این چراغ سبز نشان داده نشود، آبی‌ها نامه حضور در لیگ دسته اول را به سازمان لیگ ارسال می‌کنند تا بتوانند به صورت رایگان امتیاز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورند. البته که گفته می‌شود که مدیران ارشد هلدینگ موافق حضور استقلال در لیگ برتر هستند و بعید به نظر می‌رسد که مخالفتی با خرید امتیاز آبی‌ها برای حضور در سطح اول فوتبال باشگاهی زنان انجام شود.

پرسپولیسی‌ها چشم‌انتظار پایان محرومیت درویش!

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که دوران محرومیت او فردا (دوشنبه) به پایان می‌رسد، در روزهای اخیر مسئولیت‌های کاری خود را به حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه محول کرده بود و یکی از ماموریت‌های محوله به حسین بادامکی، پیگیری موضوع تیمداری پرسپولیس در فوتبال زنان بود. بادامکی در حالی پیگیری‌های اولیه را انجام داده که قرار است این موضوع به صورت ویژه توسط مالکان و البته اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار گیرد.

سرخ‌پوشان پایتخت در وهله نخست به دنبال تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان هستند اما این موضوع منوط به چراغ سبز اسپانسرهای پرسپولیس است. گفته می‌شود بعد از پایان دوره محرومیت درویش، این موضوع قرار است شخصاً از سوی مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت پیگیری شود و در صورت تامین منابع مالی، پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر زنان اقدام به خرید امتیاز می‌کنند و در غیر این‌صورت، آن‌ها هم به سراغ نامه‌نگاری برای دریافت امتیاز رایگان تیمداری در لیگ دسته اول خواهند رفت و امیدوار به چراغ سبز سازمان لیگ در این مسیر می‌مانند.

سرخابی‌ها تعلل کنند، سرشان بی‌کلاه می‌ماند!

استقلال و پرسپولیس در شرایطی به دنبال تیمداری در فوتبال زنان هستند که در روزهای اخیر، مدیران تیم‌هایی چون تراکتور تبریز و فولاد خوزستان هم از مسئولان سازمان لیگ پیگیر حضور در این عرصه شده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود شمار تیم‌های فروشنده امتیاز در لیگ برتر بالا نیست و طبق آخرین خبرها، تیم‌های هیات فوتبال البرز، کانی کردستان و سلیمی بوشهر امتیازات خود را واگذار می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که در صورت تعلل، سرخابی‌ها شانس حضور در لیگ برتر را از دست می‌دهند.

باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال زنان تیمداری کرده‌اند و جالب آنکه نساجی مازندران، اولین تیمی بود که بعد از مصوبه فدراسیون فوتبال، تصمیم به حضور در لیگ‌های کشوری فوتبال زنان گرفت؛ به‌طوری‌که نساجی رسماً از لیگ دسته دوم تیمداری‌اش را آغاز کرد و روز گذشته نام این تیم در مراسم قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌ها قرائت شد تا بیش از همیشه، تلاش باشگاه‌های فعال در فوتبال مردان برای حضور در فوتبال زنان افزایش پیدا کرده باشد که این موضوع می‌تواند به توسعه فوتبال زنان ایران کمک شایانی کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری