football360 logo
360-club
360-club-icon

اطمینان‌خاطر قلعه‌نویی از صعود به جام جهانی/ رویارویی با کره‌شمالی در پیونگ‌یانگ نخواهد بود!

۰۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵133 نظر
سرمربی و سرپرست تیم ملی بعد از پایان قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی نسبت به قرعه ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران بعد از صعود به جمع 18 تیم برتر قاره آسیا، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 نامش شرکت داده شد. در حالی‌که مهدی مهدوی‌کیا، اسطوره فوتبال ایران یکی از چهره‌های ویژه مراسم قرعه‌کشی بود، بعد از انجام این مراسم مشخص شد که شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در مرحله سوم انتخابی جام جهانی به مصاف تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی بروند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران به همراه مهدی محمدنبی که به صورت همزمان در نقش نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی فعالیت می‌کند، نمایندگان تیم ملی ایران در مراسم قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 بودند. قلعه‌نویی و محمدنبی بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی که به میزبانی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار شد، درباره قرعه تیم ملی ایران و البته شرایط سفری به‌وجود آمده به‌ویژه در مسیر کره‌شمالی توضیحاتی را ارائه کردند.

بعضی از کارشناسان با بغض صحبت می‌کنند!

قلعه‌نویی درباره حضور ایران در گروه نخست گفت: «فوتبال در کشورهای دنیا به هم نزدیک شده است و نتایجی که در جام ملت‌های اروپا به دست آمد، نشان می‌دهد دولت‌ها در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. قطر قهرمان دوره گذشته جام ملت‌های آسیا بوده و سرمایه‌گذاری کرده است. نتایج ازبکستان در رده‌های مختلف هم نشان می‌دهد که این کشور از قدرت‌های رو به پیشرفت است. امارات نیز جدیداً روی فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند و تیم ملی بسیار خوبی است. ما هم ایران هستیم و با نتایج خوبی که در سال گذشته کسب کردیم، در سید اول قرار گرفتیم. مطمئنم به‌عنوان یکی از دو تیم اول به جام جهانی صعود خواهیم کرد و امیدوارم با ارائه بازی‌های خوب، دل ملت ایران را شاد کنیم».

سرمربی تیم ملی ایران نسبت به انتقادات مطرح‌شده علیه تیمش هم واکنش نشان داد و با گلایه از انتقادات مطرح شده، گفت: «بعضی از کارشناسی‌هایی که انجام می‌شود، دلیل فنی ندارد. از همه عزیزان می‌خواهم به ما کمک کنند. بعضی از کارشناسان از فوتبال دور بوده‌اند و بعضی از آن‌ها با بغض صحبت می‌کنند. درهای تیم ملی به روی این دوستان باز است. خواهش می‌کنم به کسانی تریبون بدهید که اهل فن و دلسوز ملت ایران باشند؛ نه اینکه حساب‌های شخصی خودشان را تسویه کنند».

با کره‌شمالی در لائوس یا چین بازی می‌کنیم

مهدی محمدنبی درباره محل رویارویی با تیم ملی کره‌شمالی توضیح داد: «به دلیل اینکه کره شمالی امکان برگزاری مسابقات با (VAR) را ندارد، بازی ما با این تیم در لائوس یا چین برگزار خواهد شد. اگر قرار باشد در چین بازی برگزار شود با پرواز اختصاصی به این کشور سفر خواهیم کرد و اگر هم در لائوس بازی کنیم، هماهنگی‌هایی به عمل می‌آوریم که برای سفر مشکلی نداشته باشیم. قطعاً تیم ملی از حریفانش در این مرحله در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهد کرد، ان‌شاءالله تا زمان برگزاری مسابقات تمام نواقص ورزشگاه هم رفع خواهد شد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری