football360 logo
360-club
360-club-icon

فولاد برای ورود به فوتبال زنان آستین بالا زد؛ به دنبال ساخت یک تیم بومیِ بومی!

۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰23 نظر
سرخ‌پوشان اهوازی در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای به دنبال تیمداری در فوتبال زنان هستند.

به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال مطابق با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی یک تصمیم گرفته و آن‌هم ملزم‌کردن تیم‌های فعال در فوتبال مردان به فعالیت در فوتبال زنان است؛ به‌طوری‌که در صورت عدم فعالیت، خبری از صدور مجوز حرفه‌ای نخواهد بود و تیم‌ها نه‌تنها شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا و یا لیگ قهرمانان آسیا 2 (در صورت کسب سهمیه) را از دست خواهند داد، بلکه سقف بودجه‌شان هم کاهش پیدا می‌کند. در روزهای گذشته برخی تیم‌ها سعی داشته‌اند تا زیرساخت‌های ورود به عرصه فوتبال زنان را فراهم آوردند که یکی از آن‌ها فولاد خوزستان است.

فولادی‌ها همواره در سالیان گذشته با توجه به زیرساخت‌هایی که در اختیار دارند، یکی از تیم‌های مطرح برای ورود به حوزه فوتبال زنان بودند اما با وجود آنکه در مقاطع مختلف، شایعاتی پیرامون تیمداری در فولاد در فوتبال زنان مطرح شد، هیچ‌گاه این رویا برای علاقه‌مندان به فوتبال زنان در خوزستان محقق نشده است. با این وجود، شرایط برای فصل جدید کاملاً متفاوت است و قرمزپوشان اهوازی به دنبال آن هستند تا بتوانند طلسم‌شکنی کنند و فعالیت خود در حوزه زنان را آغاز نمایند.

تیمی که می‌خواهد از مسیر فوتبالی به لیگ برتر برسد!

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل جدید فولاد خوزستان که خود از چهره‌های حقوقی فوتبال ایران محسوب می‌شود و جزو چهره‌های قانون‌گذار در فدراسیون فوتبال بوده، با اطلاع از شرایط به‌وجود آمده از سوی فدراسیون فوتبال و البته کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجدانه تلاش خود را برای تیمداری فولاد در فوتبال زنان آغاز کرده است. پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که در وهله نخست، اولویت فولادی‌ها تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان نیست و آن‌ها هدف‌شان تشکیل تیم و زیرساخت‌های لازم آن و سپس توسعه‌دادن تیم است.

لیگ دسته اول، مبدا احتمالی فولاد در فوتبال زنان

مدیران باشگاه فولاد در زمینه آغاز فعالیت‌شان در حوزه فوتبال زنان، رایزنی‌های اولیه را آغاز کرده‌اند و حتی با مسئولان سازمان لیگ برای حضور در لیگ دسته دوم فوتبال زنان هم رایزنی داشته‌اند که با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام تیم‌ها برای تیمداری در لیگ دسته دوم، حضور فولاد در این سطح از رقابت‌ها منتفی شده است. حالا گفته می‌شود که اولویت فولادی‌ها، حضور در لیگ دسته اول فوتبال زنان است و آن‌ها در تلاش هستند تا بتوانند به‌واسطه نامه‌نگاری با مسئولان سازمان لیگ، امتیاز حضور در این سطح از رقابت‌ها به‌دست آورند.

بحران فوتبالیست زن در خوزستان

فولادی‌ها در شرایطی در سودای تیمداری در فوتبال زنان هستند که با یک چالش عجیب مواجه‌اند؛ کمبود بازیکن بومی! قرمزپوشان اهوازی در فصل نخست تیمداری‌شان در فوتبال زنان، قصد ندارند بودجه سنگینی به این بخش اختصاص بدهند و هدف‌شان تشکیل تیمی بومی است اما با این وجود گفته می‌شد عدم فعالیت آکادمی‌های فوتبال زنان در خوزستان برای فولادی‌ها دردسرآفرین شده و حالا آن‌ها با چالش کمبود بازیکن مواجه هستند که باید دید این چالش چگونه حل خواهد شد.

ورود فولاد به عرصه فوتبال زنان قطعی است

مسئولان باشگاه خوزستانی تصمیم قطعی خود برای تیمداری در فوتبال زنان را گرفته‌اند و آنچه مشخص است اینکه فولاد در فصل پیش‌رو، در فوتبال زنان قطعاً تیمداری خواهد کرد؛ تصمیمی که عملاً می‌توان گفت برای فولادی‌ها، زدن یک تیر به چند نشان است؛ به‌طوری‌که آن‌ها هم فعالیت‌های باشگاه خود را گسترش می‌دهندو رسماً وارد حوزه فوتبال زنان می‌شوند و هم اینکه گامی بلند در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای برای فصل آتی برخواهند داشت؛ به‌ویژه آنکه فولاد با استخدام یحیی گل‌محمدی بدون‌شک می‌تواند یکی از تیم‌های مدعی در فصل آتی رقابت‌های باشگاهی باشد و کسب سهمیه از سوی قرمزپوشان اهوازی دور از ذهن نیست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری