football360 logo
360-club
360-club-icon

امباپه، ناکام‌ترین ستاره یورو؛ شیر بی یال و دم

20 تیر 1403 ساعت 13:0136 نظر
امباپه پس از یک نمایش ضعیف دیگر به همراه فرانسه از یورو 2024 کنار رفت.

به گزارش فوتبال 360، سه‌شنبه شب گذشته و در اولین مسابقه از مرحله نیمه نهایی یورو 2024، تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه به مصاف هم رفتند و  در نهایت ماتادورها در ادامه عملکرد درخشان خود با شکست دادن خروس‌ها راهی بازی نهایی شدند. فرانسوی‌ها در حالی آلمان را ترک کردند که ضعیف‌ترین نسخه خود را از سال 2016 تا به امروز به فوتبالدوستان ارائه دادند. در این نسخه ضعیف و فاقد جذابیت، کاپیتان و مرد شماره یک فرانسه، ناکام بزرگ به حساب می‌آید.

از مصدومیت تا انزجار از ماسک

کیلیان امباپه در حالی پا به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا گذاشت که به طور رسمی به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید به دنیای فوتبال معرفی شده بود. نتیجه انتشار چنین خبری، تمرکز چند برابری رسانه‌ها روی این فوق‌ستاره از بدو ورود به رقابت‌ها بود. انتظار هواداران فرانسوی برای دیدن درخشش کاپیتان خود از یکسو و اشتیاق رئالی‌ها برای سنجش میزان آمادگی فوق ستاره جدیدشان به هیچ نتیجه‌ای نرسید. جام ملت‌های اروپا برای کیلیان امباپه یک ناکامی تمام عیار به نظر می‌رسد. جام برای او با مصدومیت آغاز با حاشیه پیگیری و ضمن یک نمایش ضعیف به پایان رسید.

سنگ اول یورو 2024 برای کیلیان کج نهاده شد و تا انتها به همین شکل پیش رفت. فرانسه جام را با پیروزی یک بر صفر و پس از ارائه یک نمایش نه چندان دلچسب برابر اتریش آغاز کرد. اگرچه تک گل پیروزی بخش فرانسه با پاس امباپه به ثمر رسید اما یک برخورد سنگین بین کاپیتان فرانسوی‌ها با کِوین دانسو منجر به مصدومیت شدید کیلیان از ناحیه بینی شد. به نظر می‌رسید جام در همان روز اول برای امباپه به پایان رسیده باشد اما بهبود وضعیت به همراه طراحی یک ماسک مخصوص از بازی سوم امباپه را به ترکیب فرانسه بازگرداند. گلزنی از روی نقطه پنالتی در تساوی یک بر یک برابر لهستان، تنها همنشینی نام امباپه با گل در یورو 2024 بود.

تداوم ناکامی در مراحل حذفی

با صعود فرانسه به مرحله یک‌هشتم نهایی و گذر زمان بیشتری از مصدومیت کاپیتان، هواداران فوتبال فرانسه انتظار آغاز درخشش امباپه را از مراحل حذفی داشتند؛ انتظاری که البته باز هم به نتیجه نرسید. نعمت گل به خودی، فرانسه را با وجود ارائه یک نمایش ضعیف دیگر از جدال برابر بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی به سلامت گذراند. مرحله یک‌چهارم نهایی و حریف سرسختی همچون پرتغال می‌توانست امتحان خوبی برای فرانسه دور از انتظار یورو 2024 باشد اما خروس‌ها باز هم نتوانستند نمایش دلپذیری را ارائه کنند. امباپه از بازی با ماسک کلافه شده بود و  نتوانست به تیمش کمکی کند. در نهایت فرانسه در ضربات همواره همراه با شانس پنالتی از سد پرتغال گذشت و به نیمه‌نهایی رسید.

مرحله نیمه‌نهایی و حضور در یک قدمی جام هم نتوانست روی مورد انتظار امباپه و فرانسه را به یورو 2024 نشان بدهد. در شبی که شاگردان دشان اولین و آخرین گل در جریان بازی‌ خود در جام ملت‌های اروپا را توسط کولوموانی وارد دروازه اسپانیا کردند، امباپه، رها از شر ماسک در آخرین تلاش خود هم نتوانست تیمش را از شکست برابر لاروخا نجات دهد. امباپه پس از حذف از رقابت‌ها به خبرنگاران گفت: «تحلیل چنین شرایطی سخت است. می‌خواستیم به فینال برویم اما حالا باید به خانه برگردیم. می‌خواستیم از اسپانیا بهتر باشیم و بازی را هم بهتر آغاز کردیم اما 2 گل پی در پی را در فاصله زمانی کمی وارد دروازه ما کردند و در شرایط سختی قرار گرفتیم. در نهایت فوتبال همینطور است و اگر از موقعیت‌ها خوب استفاده نکنید و گل نزنید باید به خانه برگردید.»

فشار رسانه‌ای یا نگرانی برای مسائل ملی؟

برخی رسانه‌ها دلیل اصلی عملکرد ضعیف امباپه طی یورو 2024 را نگرانی او از وضعیت سیاسی حاکم به فرانسه عنوان کرده‌اند. با پیروزی راستگراهای افراطی در انتخابات پارلمانی، شرایط سیاسی حاکم بر فرانسه حالا متفاوت از هر زمان دیگری است. امباپه طی سال‌های گذشته رابطه بسیار خوب خود را با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به نمایش گذاشته و در مقاطع مختلف در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی فرانسه صحبت کرده. همین دلیل باعث شد برخی رسانه‌ها وضعیت آشفته این فوق ستاره در جریان رقابت‌ها را به وضع سیاسی حاکم بر فرانسه مربوط کنند. از سوی دیگر بالا رفتن تمرکز رسانه‌ها روی کاپیتان تیم ملی فرانسه پس از پیوستن به رئال مادرید یکی دیگر از دلایل عدم تمرکز این فوق‌ستاره عنوان شده است. با در نظر گرفتن تمام این دلایل، به طور مشخص یورو 2024 به عنوان یک نقطه کاملا تاریک در کارنامه کاری امباپه باقی خواهد ماند. باید منتظر ماند و دید کیلیان برای جا افتادن در ترکیب رئال مادرید و برآورده کردن انتظارات به چه مقدار زمان نیاز دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...