football360 logo
360-club
360-club-icon

صعود بی‌دردسر آرژانتین به فینال؛ کانادا حرفی برای گفتن نداشت!

20 تیر 1403 ساعت 09:5331 نظر
لیونل اسکالونی موفق شد به سومین فینال پیاپی‌اش برسد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی آرژانتین پس از طی چند دهه خشکسالی از نظر جام و افتخار، با آمدن لیونل اسکالونی و نسل جدید فوتبال آرژانتین در کنار چند کهنه‌سرباز باکیفیت، حالا راه و روش قهرمانی را پیدا کرده و در تورنمنت‌های ملی اخیر یک پای فینال بوده؛ فینال‌هایی که همراه با قهرمانی بوده. در کوپا آمریکای ۲۰۲۴ هم این تیم یکدل همه چیزش را برای رهبرش لیونل مسی می‌گذارد و  بار دیگر به فینال رسید.

تغییرات تکراری، نتیجه تکراری 

 جسی مارش سرمربی کانادا ترکیب تیمش را نسبت به بازی گذشته در مقابل ونزوئلا تغییر داده بود تا بتواند جلوی حملات آرژانتین را بگیرد اما در عمل برنامه تاکتیکی‌اش جواب نداد و اسکالونی به هدفش رسید. کانادا در دیدار مقابل ونزوئلا با ترکیب ۱-۳-۲-۴ وارد زمین شده بود که در نهایت نتیجه خوبی هم داد و آنها موفق شدند ونزوئلا را حذف کنند اما در دیدار بامداد امروز مقابل مدافع عنوان قهرمانی، کادرفنی کانادا از ترکیب ۴-۴-۲ خطی استفاده کرد تا در کناره برتری عددی به حریف ندهد و حملات آرژانتین در کناره‌ها را مختل کند. البته در این کار موفق نبودند و گل دوم آلبی سلسته با نفوذ از جناح چپ کانادا به ثمر رسید.

کانادایی‌ها در دور گروهی هم مقابل آرژانتین قرار گرفته بودند و در آن بازی هم جسی مارش ترکیب ۲-۴-۴ را انتخاب کرد. شاید بهتر بود سرمربی آمریکایی کانادا از ترکیب‌های دفاعی تری مثل ۱-۴-۵ استفاده کند تا اینکه دوبار از یک سوراخ گزیده شود.

درخشش غافلگیرکننده دی‌پائول

درست است لیونل مسی، فوقستاره ۳۷ ساله آرژانتین با گل مقابل کانادا به رکورد گل‌های زده ملی علی دایی رسید و تیتر یک رسانه‌ها را به خودش اختصاص داد اما بدون شک ستاره آرژانتین در نیمه‌نهایی رودریگو دی‌پائول بود.  همه او را به عنوان بادیگارد مسی در زمین می‌شناسند اما در این بازی نقش موثر‌تری را ایفا کرد. گل اول شاگردان لیونل اسکالونی توسط خولین آلوارس در دقیقه ۲۳ روی پاس عمقی زیبای دی‌پائول به دست آمد. او خط دفاعی کانادا را شکافت و آلوارس را در موقعیتی تک به تک قرار داد.

 روی گل دوم آرژانتین در ظاهر اثری از او نیست و گل توسط لیونل مسی روی پاس انزو فرناندس به ثمر رسید اما اگر به چند لحظه قبل‌تر از گل نگاه کنیم، تاثیر پر رنگ هافبک اتلتیکو مادرید را متوجه می‌شویم. او با نفوذ به نیم‌فضای سمت چپ خط دفاعی کانادا دفاع این تیم را به هم ریخت و پاس کات‌بکش در نهایت به انزو فرناندس رسید و ضربه انزو به طور اتفاقی زیر پای مسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد با حضور انزو فرناندس و آلکسیس مک آلیستر در خط میانی، کادرفنی آرژانتین آزادی عمل بیشتری به دی‌پائول داده‌اند تا او حضور بیشتری در حملات تیم داشته باشد و فقط معطوف به کارهای دفاعی نشود.

آقای گل جام نیمکت‌نشین است

با اینکه مارتینس این‌بار در لباس تیم ملی آرژانتین به همان نسخه گلزن اینتر تبدیل شده اما بازهم انتخاب اول لیونل اسکالونی، خولین آلوارس، شاگرد پپ گواردیولا است تا در کنار لیونل مسی زوج خط حمله آرژانتین را تشکیل دهند. مارتینس در این جام با اینکه به طور ثابت بازی نمی‌کند اما با ۴ گل زده، آقای گل جام و بهترین گلزن آرژانتین است. مسی و آلوارس روی هم ۳ گل به ثمر رسانده‌اند. به نظر می‌رسد برای سرمربی محافظه‌کار آرژانتین آمار و ارقام اهمیت زیادی ندارد و چون به سبک بازی پرتحرک خولین آلوارس علاقه زیادی دارد، ترجیح می‌دهد از کاپیتان اینتر به عنوان تعویض طلایی استفاده کند و دست به زوج خط حمله‌ فاتح جام‌جهانی نزند.

نکته نگران‌کننده

با اینکه آرژانتین بازهم در این جام کلین شیت کرد و دروازه امیلیانو مارتینس باز نشد اما در چند صحنه خط دفاع آرژانتین جا ماند و اگر درخشش مارتینس نبود دروازه آنها باز می‌شد. به خاطر وجود دروازه‌بان  درجه یکی همچون امیلیانو مارتینس، خط دفاعی آرژانتین با خیالی آسوده بازی می‌کند و سخت‌گیری حداکثری را در مقابل حملات حریف ندارد؛ موضوعی که اگر در فینال شکل بگیرد، می‌تواند منجر به از دست دادن جام  شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...