football360 logo
360-club
360-club-icon

زنان ایران 2-2 زنان ویتنام؛ باورنکردنی‌ترین نسخه پرافتخارترین تیم آسیا!

۲۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰12 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران با ارائه یک نمایش ضعیف به سختی مقابل ویتنام موفق به کسب نتیجه تساوی شد.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات بین‌المللی فوتسال زنان چین با حضور 4 تیم چین، ویتنام، ایران و ازبکستان از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و هدف از برگزاری این تورنمنت تدارکاتی، ارزیابی آمادگی فنی تیم‌ها برای حضور در آوردگاه‌های مهمی همچون رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا و جام ملت‌های آسیا است. در روز نخست رقابت‌ها، غیرمنتظره‌ترین اتفاق ممکن رخ داد و تیم ملی فوتسال زنان ایران در قامت پرافتخارترین تیم قاره کهن شروعی دور از انتظار داشت.

شاگردان فروزان سلیمانی با ارائه یک نمایش ضعیف برابر ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شدند و در دیگر مسابقه این رقابت‌ها هم تیم ملی ویتنام با نتیجه 4 بر 2 از سد چین گذشت تا ازبکستان و ویتنام، دو تیم پیروز روز نخست مسابقات بین‌المللی چین باشند. در شرایطی‌که پرونده این رقابت‌ها روز دوشنبه (بیست‌وپنجم تیرماه) بسته خواهد شد که امروز (شنبه) دومین روز رقابت‌ها بود و در اولین بازی، تیم‌های ملی ایران و ویتنام رودرروی هم قرار گرفتند و با انگیزه‌های متفاوت به دنبال کسب پیروزی بودند.

فرار از دومین باخت پیاپی در لحظات پایانی!

شاگردان فروزان سلیمانی برای جبران شکست غیرمنتظره روز گذشته در سودای کسب پیروزی بودند و در طرف مقابل، ویتنامی‌ها برای برداشتن گامی مهم در مسیر کسب عنوان قهرمانی به دنبال شکست دادن تیم ملی ایران بودند تا هم تاریخ‌سازی کنند و هم دومین برد پیاپی خود را در تورنمنت بین‌المللی چین جشن بگیرند. دو تیم از ساعت 12 به وقت تهران کار خود را در مجموعه ورزشی المپیک لانژو آغاز کردند و در دقایق ابتدایی بازی، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و دو تیم محتاطانه بازی می‌کردند.

ویتنامی‌ها رفته‌رفته توانستند بازی را به‌دست بگیرند و کارهای ترکیبی پرشماری انجام دادند که سرانجام در دقیقه 6 قفل دروازه ایران شکسته شد. نکته جالب‌توجه اینکه برخلاف دیدار روز گذشته، امروز مهدیه محمودی‌نیا به جای فرزانه توسلی در ترکیب اصلی حضور داشت و از دروازه تیم ملی حراست می‌کرد. بعد از ثبت گل، بازیکنان ویتنام در سودای مدیریت بازی و خلق موقعیت‌های بیشتر برای رسیدن به گل دوم بودند و در سوی مقابل، ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران تلاش می‌کردند گل خورده را جبران کنند.

فاطمه رحمتی بعد از چند تلاش نافرجام ملی‌پوشان، فرصت خوبی برای گلزنی به‌دست آورد که واکنش دیدنی دروازه‌بان ویتنام سد راه گلزنی او شد و بعد از فرصت‌سوزی رحمتی نوبت به مارال ترکمان رسید که موقعیت تک‌به‌تک را از دست بدهد؛ البته که در طرف مقابل هم ویتنامی‌ها صاحب فرصت‌های خوبی برای گلزنی شدند اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل دوم نافرجام بود. در واپسین دقایق نیمه نخست، تلاش ملی‌پوشان ایران برای فرار از شکست در نیمه اول بیشتر و بیشتر شد و سرانجام در دقیقه 18، مارال ترکمان گل تساوی را به‌ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

دو تیم در نیمه دوم نمایش جذابی نداشتند و با وجود مالکیت بیشتر ویتنامی‌ها بر توپ‌ومیدان، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و نمایش پربرخورد دو تیم باعث ایجاد وقفه‌های پرشمار شد. در دقایق پایانی، حملات قرمزپوشان پردامنه‌تر شد و در دقیقه 36، تیم ملی ویتنام موفق به‌ثبت گل دوم شد. بعد از تغییر نتیجه و پیش افتادن ویتنامی‌ها، ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران پاورپلی زدند و به دنبال جبران گل خورده بودند که سارا شیربیگی گل خورده را جبران کرد تا در یک بازی کم‌افت‌وخیز و با ارائه یک نمایش ضعیف دیگر از سوی تیم ملی فوتسال زنان ایران، نبرد تیم‌های ایران و ویتنام با تساوی 2-2 به پایان برسد.

ویتنام با این تساوی 4 امتیازی شد و به صدر جدول رقابت‌ها صعود کرد و تیم ملی ایران هم با یک امتیاز در رتبه سوم حضور دارد. البته که هنوز دیدار تیم‌های ملی ازبکستان و چین انجام نشده و ازبک‌ها شانس رسیدن به صدر را دارند و چینی‌ها هم می‌توانند از ایران در جدول رده‌بندی رقابت‌ها عبور کنند. در آخرین بازی در تورنمنت بین‌المللی چین، تیم ملی فوتسال زنان ایران روز دوشنبه 22 تیرماه از ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف چین خواهد رفت.

ویتنامی‌ها هم تاریخ‌ساز شدند!

تیم ملی فوتسال زنان ویتنام در شرایطی امروز در آستانه کسب پیروزی برابر ایران بود و در لحظات پایانی نتیجه برد را با تساوی عوض کرد که هیچ‌گاه برابر ایران حتی موفق به گلزنی هم نشده بود! ویتنامی‌ها در 2 رویارویی‌شان با تیم ملی فوتسال زنان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا و جام ملت‌های آسیا شکست‌های یک‌گله و 5 گله را متحمل شده بودند و امروز توانستند هم برای اولین‌بار به ایران گل بزنند و هم این تیم را متوقف کنند تا بعد از برد تاریخی ازبکستان، حالا ویتنامی‌ها هم موفق به تاریخ‌سازی برابر ایران شوند و بیش از پیش ضعف تیم ملی ایران و دوران افول این تیم نمایان شود!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری