football360 logo
360-club
360-club-icon

میهمانان ویژه فینال یورو ۲۰۲۴؛ از شاهزاده ولز تا پادشاه اسپانیا

۲۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱19 نظر
سران ۲ طرف فینال یورو، خود را به آلمان رسانده‌اند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهم‌ترین مسابقه فوتبال ملی در اروپا از راه رسیده و چهره‌های سرشناس فراوانی برای تماشای مسابقه حساس تیم‌های ملی انگلیس و اسپانیا در دیدار نهایی یورو ۲۰۲۴ خود را به پایتخت آلمان رسانده‌اند. شاگردان گرت ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس برای نخستین قهرمانی قاره‌ای تاریخ خود نقشه می‌کشند و اسپانیا در آستانه چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های اروپا قرار دارد. 


نگاه دنیا به ستاره‌های جوان و باتجربه‌ای است که با لباس ۲ مدعی بزرگ فوتبال اروپا به مصاف هم می‌روند. اسپانیا بعد از ۱۲ سال بار دیگر به فینال یک جام معتبر ملی راه یافته و انگلیس ۳ سال بعد از تلخکامی غم‌انگیز در ضربات پنالتی فینال ومبلی، برای پایان دادن به حسرت چنددهه‌ای خود رویاپردازی می‌کند. بازی از ساعت ۲۱:۰۰ امشب به وقت محلی در پایتخت آلمان آغاز می‌شود و میهمانان مشهور زیادی در جایگاه‌های ویژه حضور خواهند یافت.  مطابق انتظار چهره‌های سرشناس متعددی را روی سکوهای ورزشگاه خواهیم دید. در بین چهره‌های سیاسی احتمالاً پادشاه اسپانیا و ولیعهد انگلیس نامدارترین آنها به شمار می‌روند.


مطابق اعلام رسانه‌های مختلف فلیپه ششم، پادشاه ۵۶ ساله اسپانیا که از ۱۰ سال پیش قلمرو سلطنتی این کشور را زیر فرمان دارد به همراه شاهزاده ویلیام، پسر چارلز سوم و نایب‌السلطنه انگلیس و کشورهای هم‌سود (مشترک‌المنافع) تماشاگر ویژه مسابقه فینال هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا هستند. پدرو سانچس، نخست‌وزیر اسپانیا پادشاه کشورش را در این سفر همراهی می‌کند و فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان میزبانی از آنها را در ورزشگاه المپیک به عهده خواهد داشت. کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید پادشاهی متحد انگلیس و ایرلند شمالی هم برای تماشای بازی به برلین سفر کرده است. 


اسپانیا و انگلیس برای رسیدن به دیدار نهایی در این ورزشگاه ۷۱ هزار نفری مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند. این ورزشگاه در دوره حکمرانی نازی‌ها برای میزبانی از المپیک ۱۹۳۶ ساخته شد و ضربه سر مشهور زیدان به سینه مارکو ماتراتزی در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ احتمالاً شاخص‌ترین حادثه رخ‌داده در تاریخ این ورزشگاه است. اسپانیا در هر ۶ مسابقه خود در این جام به پیروزی رسیده و بعد از غلبه بر ایتالیا، فرانسه و آلمان از دید بسیاری از کارشناسان به عنوان بهترین و جذاب‌ترین تیم جام شناخته شده است. عملکرد انگلیس در دور گروهی تعریفی نداشت اما در مرحله حذفی شاهد نمایش‌های جنگجویانه و بازگشت‌های بی‌نظیری از تیم باانگیزه ساوتگیت بودیم. ساعاتی بیشتر تا فینال حساس برلین باقی نمانده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری