football360 logo
360-club
360-club-icon

زنان ایران 5-1 زنان چین؛ سومیِ ناباورانه در تورنمنتی 4جانبه!

۲۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴29 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین بازی خود مقابل تیم ملی زنان چین پیروز شد و به کار خود در رتبه سوم در تورنمنت بین‌المللی و 4جانبه چین پایان داد.

به گزارش فوتبال 360، تورنمنت بین‌المللی چین به روز پایانی کار خود رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که تیم ملی فوتسال زنان ایران در گام نخست مغلوب ازبکستان شد و در بازی دوم هم برابر ویتنام به نتیجه تساوی رضایت داد. ازبک‌ها نه‌تنها موفق به کسب پیروزی برابر ایران شدند بلکه چین را هم از سد راه برداشتند تا در یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی قرار گیرند و تساوی 5-5 مقابل ویتنام در بازی امروز سبب شد تا ازبک‌ها با 7 امتیاز قهرمان شوند و ویتنام هم با 5 امتیاز در رتبه دوم کارش را به پایان برد.

تیم‌های ملی فوتسال زنان ایران و چین در آخرین بازی تورنمنت بین‌المللی چین امروز (یکشنبه) به مصاف هم رفتند؛ آن‌هم در شرایطی‌که زنان ایران از 2 بازی قبلی خود تنها یک امتیاز به‌دست آورده بودند و عملکردی ناامیدکننده داشتند و چینی‌ها هم با پذیرش 2 باخت پیاپی به دیدار پایانی رسیده بودند. نکته مهم آنکه در آخرین دوره رقابت‌های داخل سالن آسیا در سال 2017، تیم ملی فوتسال زنان ایران با نتیجه 5 بر یک برابر چین پیروز شده بود و در جام ملت‌های آسیا 2018 هم زنان ایران با نتیجه 4 بر 2 برابر حریف آسیای شرقی خود برنده شده بودند.

کامبکی که در 10 دقیقه پایانی محقق شد

دو تیم از ساعت 14:30 به وقت تهران در مجموعه ورزشی المپیک شهر لانژو کار خود را آغاز کردند و نکته ویژه مسابقه، استقبال چشمگیر تماشاگران چینی از مسابقه امروز بود. به مانند 2 مسابقه قبلی، شاگردان فروزان سلیمانی شروع خوبی نداشتند و چینی‌ها توانستند با نمایشی تهاجمی بازی را آغاز کنند و بعد از چند فرصت‌سوزی، سرانجام در دقیقه 6 دروازه تیم ملی فوتسال زنان ایران باز شد تا روند ناامیدکننده زنان فوتسال ایران در تورنمنت بین‌المللی چین ادامه‌دار باشد.

ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران بعد از دریافت گل نخست، ناکام در خلق موقعیت جدی گلزنی بودند و بازهم سفیدپوشان چینی بودند که توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و برای رسیدن به گل دوم تلاش می‌کردند. مهدیه محمودی‌نیا که برای دومین بازی پیاپی در خط دروازه حضور یافت، عملکرد درخشانی در خط دروازه داشت و سد راه گلزنی بیشتر ستاره‌های چینی شد و در نقطه مقابل، معدود تلاش‌های ملی‌پوشان راه به جایی نبرد و آن‌ها در خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه چین ناکام بودند تا نیمه نخست با برتری یک‌گله تیمِ میزبان خاتمه یابد.

شاگردان سلیمانی برای جبران شکست یک‌گله در نیمه نخست، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند اما خیلی زود از شتاب حملات تیم ملی فوتسال زنان ایران کاسته شد. رفته‌رفته بازی در نیمه دوم، بازی متعادل و نزدیک شد و سفیدپوشان چین به دنبال ثبت گل دوم بودند و در سودای مقابل، ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کردند. در دقیقه 27، ابتدا مارال ترکمان یک موقعیت مناسب گلزنی به‌دست آورد که ضربه چیپ او به بیرون رفت و در ادامه، بازهم ترکمان صاحب موقعیت گلزنی شد که روی ریباند شوت او، سارا شیربیگی گل تساوی را به‌ثمر رساند.

ملی‌پوشان ایران بعد از رسیدن به گل تساوی، تلاش خود برای برای ثبت کامبک آغاز کردند و روی یک ضربه اوت، چینی‌ها به اشتباه دروازه خودی را باز کردند تا حساب کار 2 بر یک شود. حملات تیم ملی زنان ایران ادامه یافت و روی یک کار تیمی زیبا و ارسال فوق‌العاده مهدیه محمودی‌نیا و پاس الهام عنافجه، مبینا ملاآقایی گل سوم را به‌ثمر رساند. چینی‌ها برای بازگشت به بازی تلاش می‌کردند و به سراغ استفاده از آرایش پاورپلی رفتند اما در زدن ضربه پایانی ناموفق بودند.

مریم سید با تیزهوشی و در حالی‌که چینی‌ها توپ را لو داده بودند، با شوت پرقدرت خود از خالی بودن دروازه حریف استفاده کرد و پیش از آنکه دروازه‌بان چینی‌ها به خط دروازه‌اش برسد، گل چهارم ایران را در دقیقه 36 به‌ثمر برساند. حملات سفیدپوشان چینی بعد از دریافت گل چهارم بیشتر شد و حتی تیرک دروازه ایران هم به لرزه در آمد اما خبری از گل نبود تا بازی با نتیجه 4 بر یک دنبال شود. خطای شدید روی زهرا کیانی منجر به اعلام پنالتی برای تیم ایران شد و نه‌تنها عقب‌گیر چینی‌ها اخراج شد، بلکه کیانی توانست خود ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا نتیجه بازی 5 بر یک شود.

چینی‌ها در دقیقه پایانی مسابقه صاحب یک ضربه پنالتی از نقطه دوم شدند که این موقعیت جایی در چارچوب دروازه ایران نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت تا در آخرین مسابقه تورنمنت بین‌المللی چین، زنان فوتسال ایران بردی 5 بر یک را به‌دست آورده باشند. شاگردان سلیمانی با کسب یک برد، یک تساوی و یک باخت و ثبت 12 گل و پذیرش 9 گل، به کار خود با کسب 4 امتیاز در رتبه سوم تورنمنت 4جانبه بین‌المللی چین پایان دادند! در غیاب تیم‌های پرآوازه‌ای چون تایلند و ژاپن، زنان فوتسال ایران در مسیر کسب عنوان قهرمانی و حتی نایب‌قهرمانی تورنمنت 4جانبه چین با حضور تیم‌های درجه دوم فوتسال آسیا ناکام بودند و این موضوع می‌تواند به وضوح زنگ خطر را برای فوتسال زنان ایران به صدا در آورده باشد.

تغییر یا تقویت در انتظار کادرفنی؟

مسئولان فدراسیون فوتبال در طول سالیان گذشته به بهانه موفقیت تیم ملی فوتسال زنان ایران در تورنمنت کافا، مدعی آن بودند که عملکرد کادرفنی رضایت‌بخش است و باید همکاری ادامه پیدا کند اما حالا کسب مقام سوم برای پرافتخارترین تیم قاره آسیا در تورنمنتی 4جانبه با حضور تیم‌های سطح دوم قاره کهن می‌تواند معادلات را تغییر بدهد و احتمال تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ملی در آستانه آوردگاه‌های مهمی چون مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی دور از ذهن نیست.

زنان فوتسال ایران کمتر از 5 ماه دیگر باید در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا به میدان بروند و با توجه به عملکرد دور از انتظار و ضعیف به‌ثبت رسیده در تورنمنت بین‌المللی چین، برکناری فروزان سلیمانی طی روزهای آتی دور از ذهن نیست و باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال سلیمانی که در سالیان گذشته، در عرصه باشگاهی و ملی موفقیت چشمگیری نداشته، چه خواهد بود. ضمن آنکه بحث تقویت کادرفنی تیم ملی هم مطرح است که باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال در این‌باره چه تصمیمی می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری