football360 logo
360-club
360-club-icon

در انتظار جابه‌جایی نام‌آشناهای فوتبال زنان؛ فصل جدایی چهره‌ها فرا رسید!

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰24 نظر
3 سرمربی نام‌آشنا و موفق فوتبال زنان احتمالاً در فصل جدید راهی کاملاً متفاوت از فصل گذشته را در پیش خواهند گرفت.

به گزارش فوتبال 360، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران با قهرمانی خاتون بم به پایان رسید و بمی‌ها توانستند دهمین قهرمانی‌شان در تاریخ فوتبال باشگاهی زنان را به‌دست آورند. این قهرمانی باعث شد تا آن‌ها سهمیه حضور در مرحله انتخابی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را هم به‌دست آورند و حالا باید خاتون در شهریورماه در مرحله انتخابی برابر حریفانی از بوتان و هنگ‌کنگ به میدان برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که فصل جدید رقابت‌های باشگاهی زنان در ایران قرار است از اوایل مهرماه آغاز شود.

مسئولان سازمان لیگ با اعطای امتیاز رایگان به تیم‌های فعال در فوتبال مردان مخالفت کرده‌اند و این مسئله بدان معناست که به مانند فصل گذشته، مسابقات با حضور 10 تیم برگزار می‌شود. در فاصله حدوداً 2 ماه تا شروع فصل جدید، هنوز تنور بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داغ نشده اما رفته‌رفته تیم‌های شرکت‌کننده در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در تلاش هستند تا بتوانند وارد بازار تابستانه شوند و در بازار نقل‌وانتقالات فعالیت کنند که در این میان، 3 سرمربی نام‌آشنای فوتبال زنان تصمیمات جالب‌توجهی برای آینده کاری خود دارند!

جدایی مرضیه از خاتون؛ شبیه به یک رویا، شبیه به یک واقعیت!

مرضیه جعفری، پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران محسوب می‌شود و 10 قهرمانی در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. جعفری که در دوران سرمربیگری خود همواره در بم کارش را پیش برده و سکان‌دار تیم‌های شهرداری و خاتون بم بوده، حالا گفته می‌شود در آستانه اتخاذ یک تصمیم مهم است! سرمربی باتجربه فوتبال زنان که تیمش را برای حضور در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند، تا پایان شهریورماه تحت قرارداد باشگاه خاتون بم است و گفته می‌شود که احتمال عدم تمدید قرارداد او دور از ذهن نیست!

جعفری که همواره از تعلق خاطر خود به بم صحبت کرده، به نظر می‌رسد بعد از نزدیک به دو دهه فعالیت در فوتبال باشگاهی زنان در این شهر، در سودای پذیرش یک چالش جدید است و اگر قرارداد مرضیه جعفری با خاتون بم تمدید نشود، اتفاق دور از انتظاری نیست؛ هر چند که گفته می‌شود او پیشنهادات خوبی در جیبِ خود دارد اما فعلاً هیچ تصمیمی برای آینده‌اش نگرفته و آنچه واضح است اینکه برخلاف فصول گذشته، مرضیه جعفری بیش از پیش به جدایی از خاتون می‌اندیشد و بدون‌شک جدایی او از این تیم می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقل‌وانتقال‌های بازار تابستانه زنان را رقم بزند!

ایراندوست در سیرجان ماندنی نیست، اردلان در اصفهان!

مریم ایراندوست فصل پرفرازوفرودی را در شهرداری سیرجان پشت سر گذاشت و با وجود آنکه او قراردادی 2 ساله را با سیرجانی‌ها به امضا رسانده بود، حالا گفته می‌شود ایراندوست برای دومین فصل همکاری با مسئولان باشگاه به توافق نرسیده و فصل آینده سکان‌دار تیم سیرجانی نخواهد بود. البته که هنوز مقصد بعدی این سرمربی باتجربه نامشخص است اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، مریم ایراندوست یکی از چهره‌های جذاب بازار تابستانه خواهد بود و مقصد بعدی این سرمربی باتجربه فعلاً نامعلوم است.

نیلوفر اردلان کوچ غیرمنتظره‌ای از فوتسال به فوتبال داشت و بعد از 2 قهرمانی در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان، او به سراغ پذیرش هدایت سپاهان اصفهان رفت. اردلان در اولین فصل حضورش در لیگ برتر زنان، عملکرد قابل‌قبولی داشت و با وجود استفاده از مهره‌های کم‌نام‌ونشان، توانست سپاهان را در بین 4 تیم برتر جای بدهد. حالا گفته می‌شود این سرمربی جوان اما باتجربه برای تمدید قرارداد با طلایی‌پوشان به توافق نرسیده و نه‌تنها آینده کاری او در فوتبال زنان نامعلوم است، بلکه گفته می‌شود احتمال بازگشت این سرمربی جوان به فوتسال زنان هم وجود دارد و همانند جعفری و ایراندوست، نیلوفر اردلان هم بدون‌شک یکی از چهره‌های ویژه بازار تابستانه خواهد بود و آینده کاری‌اش نامعلوم است و آنچه فعلاً مشخص شده، عدم همکاری او با سپاهان برای دومین فصل پیاپی بوده و جدایی اردلان از جمع طلایی‌پوشان قطعی شده است.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری