football360 logo
360-club
360-club-icon

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ رکوردی دست‌نیافتنی برای قلعه‌نویی

۲۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰225 نظر
در آستانه آغاز فصل جدید، رکوردداران تاریخ این مسابقات بررسی شده است.

در آستانه بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر کمتر پرداخته شده یا آمار بعضی رکوردداران دقیق و مشخص نیست. از همین روی مجموعه فوتبال 360 قصد دارد در فرصت تعطیلی لیگ برتر، به بررسی این رکوردداران بپردازد. در این قسمت از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، شاخص‌ترین مربیان تاریخ این مسابقات مرور شده است. 

قلعه‌نویی تنها مربی ۱۰۰۰ تایی

امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی، با ۱۰۳۹ امتیاز، امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر است. این مربی تنها مربی‌ای است که بیش از ۱۰۰۰ امتیاز کسب کرده و فاصله آن با سایر مربیان به گونه‌ای است که بعید است تا مدتها مربی‌ای بتواند به این رکورد نزدیک شود. یحیی گل‌محمدی در آخرین روز مربیگری خود در پرسپولیس رده دوم امتیازآورترین مربیان تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد و ۵۷۲ امتیازی شد. این مربی در این فصل در فولاد این فرصت را دارد که امتیازات خود را اضافه کند. مجید جلالی و علی دایی با ۵۷۱ و ۴۸۷ امتیاز در رده‌های بعدی هستند. مهدی تارتار که در این دوره سرمربی گل‌گهر است با ۳۹۷ امتیاز پنجم است.

قلعه‌نویی و حضور در ۲۰ دوره لیگ برتر

این دوره از لیگ برتر، چهارمین فصلی است که قلعه‌نویی در لیگ برتر حاضر نیست و از این 4 فصل، 3 دوره به خاطر مربیگری در تیم ملی بوده است. قلعه‌نویی با مربیگری در ۵۷۰ بازی رکورددار تاریخ لیگ برتر است. مجید جلالی با مربیگری در ۴۱۶ بازی در این جدول هم در رده دوم قرار گرفته است. مهدی تارتار در هفته پایانی فصل گذشته در کنار علی دایی قرار گرفت و این ۲ مربیگری با مربیگری در ۳۲۸ بازی سومین مربی باسابقه تاریخ لیگ برتر هستند.

پروفسور، ممتازترین مربی

برانکو ایوانکوویچ تنها مربی تاریخ لیگ برتر با حداقل ۱۰۰ بازی مربیگری است که توانسته میانگین بالای ۲ امتیاز در هر بازی کسب کند. برانکو متوسط ۲.۰۳ امتیاز در هر بازی دارد. امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی هر ۲ میانگین ۱.۸۲ امتیاز در هر بازی به‌دست آوردند که میانگین امتیاز قلعه‌نویی کمی بهتر است. گل‌محمدی در این فصل اگر بتواند اندکی از میانگین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر بهتر نتیجه بگیرد به تنهایی در رده دوم قرار خواهد گرفت. قلعه‌نویی و گل‌محمدی تنها مربیان ایرانی بین ۵ مربی برتر از نظر میانگین امتیاز هستند. پس از گل‌محمدی، زلاتکو کرانچار با میانگین 1.73 جای دارد و مصطفی دنیزلی با میانگین 1.70 پنجم است.

ژنرال ۵ ستاره

امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در لیگ برتر پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات است. قلعه‌نویی ۳ بار در استقلال و ۲ بار در سپاهان فاتح لیگ شده است. پس از قلعه‌نویی، ۲ سرمربی سال‌های طلایی پرسپولیس قرار دارند. برانکو و گل‌محمدی ۳ بار با پرسپولیس به قهرمانی رسیدند و در رده دوم پرافتخارترین مربیان تاریخ لیگ برتر قرار دارند و در کنار قلعه‌نویی رکورددار بیشترین قهرمانی با یک تیم هستند. حسین فرکی و زلاتکو کرانچار مربیانی با ۲ قهرمانی در لیگ برتر هستند. عبدالله ویسی، فرهاد کاظمی، مجید جلالی، ملادن فرانچیچ، علی دایی، افشین قطبی ، فرهاد مجیدی و اوسمار ویرا سایر مربیان فاتح لیگ برتر هستند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری