football360 logo
360-club
360-club-icon

دودستگی مدیریتی در استقلال ادامه دارد؛ تهدیدی به نام حذف از آسیا!

۲۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰324 نظر
عدم توافق در میان مدیران ارشد باشگاه استقلال، سبب عدم حضور آبی‌ها در فوتبال زنان شده که می‌تواند برای آبی‌ها دردسرساز شود.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال در آخرین جلسه هیات‌رئیسه یک مصوبه مهم داشتند و آن‌هم موضوع ملزم‌شدن باشگاه‌های خواهان دریافت مجوز حرفه‌ای به فعالیت در فوتبال زنان بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در سالیان گذشته تنها باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران بودند که به صورت همزمان در فوتبال مردان‌وزنان فعالیت می‌کردند و این مسئله سبب شد تا سپاهان تنها تیمی باشد که برای فصل جدید، مجوز حرفه‌ای بدون حتی یک ایراد را دریافت کند!

نساجی مازندران، اولین باشگاهی بود که بعد از این مصوبه وارد فوتبال زنان شد و در لیگ دسته دوم فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از نساجی، رایزنی‌های سایر تیم‌ها آغاز شد. جالب آنکه در شرایطی قرار است از ششم مهرماه فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان آغاز شود که فعلاً خبری از انتقال امتیاز لیگ برتری نیست و اکثریت باشگاه‌های خواهان فعالیت در فوتبال زنان به دنبال آن هستند تا با کمترین هزینه ممکن کار خود را از رقابت‌های لیگ دسته دوم آغاز کنند!

10 باشگاه فوتبال مردان در فوتبال زنان!

پرسپولیس در کنار باشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان، شمس‌آذر قزوین، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و مس رفسنجان، باشگاه‌هایی هستند که اعلام رسمی کرده‌اند می‌خواهند در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی زنان تیمداری کنند. نکته مهم آنکه به جز پرسپولیس، 5 تیم دیگر رسماً حضورشان در لیگ دسته دوم را تایید کرده‌اند اما در نامه ارسالی از سوی باشگاه پرسپولیس، سطح مدنظر سرخ‌ها اعلام نشده اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها هم فعلاً نظرشان به دنبال تیمداری در لیگ دسته دوم است و آن‌ها می‌خواهند در این رقابت‌ها که اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت کنند! با ورود این 6 باشگاه به فوتبال زنان، شمار باشگاه‌های فعال مردان در فوتبال زنان به عدد 10 رسیده اما همچنان خبری رسمی از باشگاه استقلال نیست!

استقلالی‌ها سهمیه لیگ برتری می‌خواهند اما ...

مدیران باشگاه استقلال در شرایطی هنوز نامه‌ای برای آغاز فعالیت در فوتبال زنان به سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند که استقلال جزو تیم‌های پیشگام بعد از صدور مصوبه بود؛ به‌طوری‌که لیلا سادات محمدیان، مشاور مدیرعامل در امور زنان به همراه علی میرغفاری، افسر صدور مجوز حرفه‌ای استقلال مجدانه پیگیر تشکل تیم فوتبال زنان بودند و حتی در این زمینه، محمدیان رایزنی‌های خود برای اطلاع از وضعیت تیم‌های لیگ برتری و خرید امتیاز را هم انجام داد اما دودستگی موجود در عرصه مدیریتی به نظر می‌رسد سد راه آغاز به کار رسمی فعالیت استقلال در حوزه زنان شده است.

سمیعی و سرنوشت‌سازترین تصمیم دوران مدیریتی!

فرشید سمیعی که در نقش سرپرست مدیرعاملی فعالیت می‌کند و گفته می‌شود به‌زودی حکم مدیرعاملی‌اش صادر خواهد شد، فعلاً زیربار امضای نامه تیمداری استقلال در فوتبال زنان نرفته و گفته می‌شود چشم‌انتظار تایید نهایی این موضوع از سوی کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس است. بدون‌شک عدم اعلام تیمداری در فوتبال زنان به منزله باطل‌شدن مجوز حرفه‌ای آبی‌ها برای فصل آتی رقابت‌های باشگاهی خواهد بود و تبعات جبران‌ناپذیری می‌تواند برای آبی‌ها داشته باشد و باید دید دودستگی موجود در مدیریت باشگاه استقلال چه زمانی به پایان می‌رسد.

مجوز صادر شود، استقلال لیگ برتری می‌شود؟

مالکان باشگاه استقلال در حالی هنوز مجوز نهایی برای فعالیت در فوتبال زنان را صادر نکرده‌اند که گفته می‌شود در صورت صدور مجوز، اولویت آبی‌ها فعالیت در لیگ برتر است و در این مسیر، محمدیان در روزهای گذشته با 3-2 تیم لیگ برتری که به دنبال فروش امتیاز خود هستند، رایزنی‌های اولیه را داشته است. آنچه مشخص است اینکه فعالیت استقلال در فوتبال زنان مستقیماً به تصمیم‌گیری نهایی مدیران ارشد باشگاه و مالکان استقلال بستگی دارد و البته باید گفت تاخیر بیشتر در این زمینه می‌تواند برای آبی‌ها وضعیتی بحرانی به‌وجود آورد و باید دید سرانجام در چه موعدی فعالیت استقلال در فوتبال زنان رسماً از سوی این باشگاه مخابره خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری