football360 logo
360-club
360-club-icon

یوونتوس در پی دومین بازیکن ترکیه‌ای؛ نگاه‌ها به ییلماز

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵4 نظر
تیاگو موتا می‌خواهد برکای ییلماز از تیم جوانان ترکیه را به ترکیب یووه اضافه کند.

به گزارش فوتبال 360، صحبت از یک عصر جدید و یک دگردیسی بزرگ در تورین است. کیزا می‌رود، رابیو جدا می‌شود و ستاره‌های جوانی به تیم می‌پیوندند. در چنین شرایطی طبیعی به نظر می‌رسد منتظر روی کار آمدن بازیکنانی متفاوت برای بیانکونری باشیم و یکی از این تفاوت‌ها با حضور ستاره‌های تیم ملی ترکیه در حال رقم خوردن است. آنها پیش از این کنان ییلدیز، ستاره جوان و ملی‌پوش اهل ترکیه را جذب کرده بودند و اکنون هموطن جوان‌تر او هم در راه تورین قرار دارد. برکای ییلماز، مدافع 19 ساله تیم فرایبورگ آلمان در رادار یووه قرار گرفته و رومانو تایید می‌کند مسیر انتقالش به تورین در حال طی شدن است. ییلماز هنوز به تیم بزرگسالان ترکیه هم نرسیده و این یک خرید برای آینده باشگاه یوونتوس به شمار می‌رود.

درباره ییلماز

19 ساله است و از 16 سالگی در تیم‌های پایه فرایبورگ بازی می‌کند. در رده‌های سنی تیم ملی ترکیه سابقه قابل قبولی دارد. برکای ییلماز هم‌اکنون در تیم جوانان ترکیه می‌درخشد و به جز یووه مشتریان دیگری هم در تعقیبش هستند اما در این مسیر یوونتوس پیشتار به نظر می‌رسد. مدافع چپ، چپ‌پا و تکنیکی و سریع فرایبورگ یکی دیگر از پدیده‌های نسل در حال شکوفایی فوتبال ترکیه است که هنوز حتی برای تیم بزرگسالان فرایبورگ هم بازی نکرده و تجربه چندانی از حضور در میادین بزرگ فوتبالی ندارد. هنوز اطلاعات قابل توجهی از سبک بازی و عیار فنی‌اش نمی‌دانیم اما همینقدر مطمئن هستیم یک بازی‌ساز سریع و یک مدافع با قابلیت نفوذ از جناح چپ خواهد بود. احتمالا موتا او را بیش از بینندگان معمولی جام ملت‌های اروپای جوانان زیر نظر داشته. او در مسیر انتقال به یووه است و دنیایش از تیم‌های آکادمی فرایبورگ به وسعت حضور در لیست بزرگسالان بیانکونری تغییر خواهد کرد.

جایگاه در یوونتوس

بعید است تیاگو موتا این ستاره کم سن و سال و کم‌تجربه ترکیه‌ای را برای ترکیب اصلی تیمش بخواهد. یووه در ادامه خریدهای فصل جدیدش خوان کابال، مدافع چپ 23 ساله کلمبیایی هلاوس ورونا را به خدمت گرفته تا جانشین مناسبی برای کامبیاسو در ترکیبش داشته باشد و ییلماز تبدیل به سومین مدافع چپ بانوی پیر در فصل پیش رو خواهد شد. جایگاه او در یووه معلوم است؛ بازیکنی برای آموختن، بهتر شدن، بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک ستاره در آینده باشگاه ایتالیایی! قیمت بسیار کم ییلماز، این انتقال را برای یوونتوس آسان جلوه می‌دهد. او برای بازی کردن در پیراهن یووه باید 2 رقیب اصلی را پشت سر بگذارد و با سابقه‌ای که در کارنامه‌اش می‌بینیم، بعید است به این زودی موفق به عبور از آنها شود. با این حال ییلماز می‌تواند در پست‌های دیگری مثل هافبک چپ و حتی بال چپ به میدان برود و با  سرعت مثال زدنی و قابل توجه شاید بتواند پله‌های رسیدن به ترکیب اصلی در پست‌های دیگر را سریع‌تر طی کند و پشت سر بگذارد.

شرایط انتقال

گفته می‌شود فرایبورگ هم با نظر به درخشش ییلماز در تیم جوانان ترکیه به آسانی حاضر به از دست دادنش نیست. این موضوع اگر چه ممکن است انتقال ییلماز به یوونتوس را دشوار جلوه دهد اما ستاره ترکیه‌ای فقط تا تابستان 2025 یعنی یک فصل دیگر با فرایبورگ قرارداد دارد و شاید چنین شرایطی تصمیم‌گیری نهایی را به عهده خود بازیکن بگذارد. رومانو علاقه یووه به این بازیکن را زیاد توصیف می‌کند و در عین حال می‌گوید باشگاه آلمانی هم قصد ندارد او را از دست بدهد. فرایبورگ او را یک بازیکن کلیدی برای آینده تیمش قلمداد می‌کند و ممکن است برای ماندنی شدن یا رشد بیشتر ییلماز و فروش پرسودتر او برنامه داشته باشد. با این حال پیشنهاد یووه می‌تواند برای ستاره جوان اغوا کننده باشد و این مدافع چپ را از بوندس‌لیگا به سری‌آ بکشاند.

تحول در یووه

هواداران تیم منتظر شنیدن نام‌ها دیگری در تابستان نقل و انتقالات بودند اما با یک تحول بزرگ در تیم محبوب خودشان روبه‌رو هستند. هیچ یک از خریدهای این فصل یووه چندان مورد انتظار قلمداد نمی‌شدند و این نشان از تغییرات گسترده در این تیم ایتالیایی دارد. ظاهرا موضوع تحول باشگاه و سبک بازی تیم زیر نظر تیاگو موتا از آنچه در موردش شنیده بودیم، جدی‌تر و وسیع‌تر است. اگر این تحولات مثبت باشد و تغییرات به سبک موتا یوونتوس را احیا کند، این باشگاه وارد یک عصر جدید خواهد شد. تیاگو موتا بر خلاف انتظار اولیه در پی کسب نتیجه فوری نیست و ظاهرا در حال ایجاد یک ساختار جدید و معرفی یک سبک جدید در هدایت تیم‌های فوتبال است. هواداران یووه و حتی سایر دنبال کنندگان سری‌آ با هر خرید جدید یوونتوس، با هر جدایی غیر منتظره بازیکنان بزرگ این تیم و با هر تغییر شگفت‌انگیز در لیست بازیکنان، بیشتر از قبل تشنه دیدن نسخه جدید بانوی پیر می‌شوند. رونمایی از یوونتوس تیاگو موتا جزو جذاب‌ترین سوژه‌های فوتبالی این فصل رقابت‌های باشگاهی در اروپا به شمار می‌رود و این رونمایی با تیزرهای عجیب و برخلاف انتظار و غیرقابل پیش‌بینی هر روز هم در حال جذاب‌تر شدن است. باید منتظر بود و دید آیا یک شکست بزرگ انتظار موتا و تیمش را می‌کشد یا اینکه معمار جوان فوتبال ایتالیا در این پروژه بزرگ، موفق و سربلند خواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری