football360 logo
360-club
360-club-icon

کمیته فنی نسخه سرمربی جنجالی را می‌پیچد؛ به وقت خداحافظی با فروزان!

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰14 نظر
گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته فنی فدراسیون فوتبال، تغییر و تحولات در تیم ملی فوتسال زنان ایران است.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان ایران اخیراً در تورنمنت 4جانبه چین با حضور تیم‌های ملی چین، ویتنام و ازبکستان حضور پیدا کرد و در حالی‌که زنان فوتسال ایران عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا را یدک می‌کشند، عملکرد ملی‌پوشان در این تورنمنت دور از انتظار بود. چند دستگی ایجاد شده میان بازیکنان و عملکرد فنی ضعیف و کسب تنها 4 امتیاز از 3 مسابقه و ثبت اولین شکست تاریخ برابر ازبکستان و اولین توقف تاریخ فوتسال زنان ایران مقابل ویتنام انتقادات علیه کادرفنی را به اوج رساند.

فروزان سلیمانی در حالی از دی‌ماه 1400 به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان انتخاب شده که همواره حضور او در تیم ملی مورد انتقاد قرار داشته است؛ چرا که سلیمانی در سالیان اخیر هیچ دستاورد مهمی در عرصه باشگاهی و ملی نداشته و همین مسئله باعث شده تا حضور او روی مهم‌ترین کرسی فوتسال زنان ایران با انتقاد کارشناسان و اهالی فوتسال همراه باشد؛ آن‌هم در شرایطی‌که به‌واسطه قهرمانی‌های به‌دست آمده در تورنمنت سطح نازلی چون کافا، فروزان سلیمانی خود را سزاوار ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی می‌دانست.

سلیمانی در آستانه برکناری

کمیته فنی فدراسیون فوتبال در حالی مجدداً احیا شده که قرار بود امروز (دوشنبه) تشکیل جلسه بدهد اما این جلسه به هفته آینده موکول شد. گفته می‌شود با توجه به شرایط اضطراری فوتسال زنان و در پیش بودن مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا، یکی از ماموریت‌های اولیه کمیته فنی، سامان‌دادن به تیم ملی فوتسال زنان است و عملکرد ضعیف فروزان سلیمانی در کنار بروز حواشی پرشمار در اردوی ملی به‌ویژه در تورنمنت چین، عدم شایسته‌سالاری و نزول شخصیت پرافتخارترین تیم فوتسال زنان آسیا او را در آستانه برکناری قرار داده است.

روزهای مهم فوتسال زنان در پیش است

سلیمانی از اواسط دی‌ماه 1400 در نقش سرمربی تیم ملی فوتسال زنان منصوب شد اما در طول 2.5 سال گذشته عملکرد تیم ملی تحت او رضایت‌بخش نبوده است. حالا در آستانه آوردگاه مهمی چون مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا که انتخابی اولین دوره رسمی جام جهانی فوتسال زنان محسوب می‌شود، مسئولان فدراسیون درصدد تغییر سرمربی هستند. البته که کمیته فنی مستقلاً در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست اما فرآیند گزینش سرمربیان ملی قرار است از طریق این کمیته انجام و به هیات‌رئیسه اعلام شود.

خبری از بازگشت مظفر نیست چون ...

شهرزاد مظفر بدون‌شک موفق‌ترین سرمربی تاریخ فوتسال زنان ایران محسوب می‌شود که بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2018 به کشور کویت کوچ کرد و هدایت این تیم را برعهده گرفت. در شرایطی‌که زمزمه‌هایی درباره احتمال بازگشت مظفر به گوش می‌رسد اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که قطعاً جانشین فروزان سلیمانی، شهرزاد مظفر نخواهد بود اما او به عنوان تنها عضو از جامعه فوتبال و فوتسال زنان در کمیته فنی فدراسیون، به نظر می‌رسد که نقش پررنگی در تعیین سرنوشت نیمکت تیم ملی دارد و احتمالاً طی 2 هفته آینده خبرهای مهمی درباره تعیین وضعیت نیمکت تیم ملی از کمیته فنی مخابره خواهد شد.

تصمیم جنجالی فروزان برای اعتصاب‌شکنی!

فروزان سلیمانی در شرایطی‌که در آستانه برکناری قرار گرفته، به دنبال برگزاری اردوی ملی است و گفته می‌شود برنامه خود برای برپایی اردو در اواسط مردادماه را هم ارائه کرده است! جالب آنکه در روزهای گذشته ستاره‌های نام‌آشنای فوتسال زنان، حضور در اردوی ملی را تحریم کرده‌اند و در این میان سلیمانی تصمیم گرفته تا فهرست جدید خود را با حضور بازیکنان جدید که در تورنمنت بین‌المللی چین حضور نداشتند، چینش کند تا به نوعی با این حربه علیه اعتصاب ایجادشده موضع‌گیری کند و سد راه تعطیلی تمرینات شود! البته که گفته می‌شود با توجه به جلسه پیش‌روی کمیته فنی، احتمال لغو اردوی تیم ملی دور از ذهن نیست.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری