football360 logo
360-club
360-club-icon

وفاداری صخره محبوب آنفیلد؛ فن‌دایک و درخواست تمدید

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴42 نظر
ستاره هلندی خط دفاعی لیورپول به باشگاهش درخواست تمدید قرارداد داده است.

به گزارش فوتبال 360، همه جا ماندند. تیم در فاز هجومی بود و هیچ کس نگاهی به دروازه و تنهایی آلیسون بکر نداشت. به خودشان آمدند و دیدند مهاجم حریف چشم در چشم سنگربان لیورپول پیش می‌رود و می‌خواهد آنفیلد را با گلزنی به تیمش در بهت و سکوت قرار دهد. همه و حتی خود آلیسون هم در آستانه تسلیم شدن بودند که ناگهان یک ساق پای قدرتمند و یک تکل کارساز از نقطه‌ای دور از انتظار از راه رسید. موقعیت گلزنی حریف از دست رفت، خیال سکوها راحت شد و هواداران لیورپول به خواندن سرودهای پیروزی ادامه دادند و نمایشگر ورزشگاه چهره مصمم و قاطع یک صخره متحرک را به نمایش گذاشت؛ ویرجیل فن‌دایک! همه جا ماندند یا رفتند و او برای حراست از دروازه تیمش باقی و وفادار ماند. مختصات پروژه کاری در آنفیلد با جدایی کلوپ و روی کار آمدن آرنه اسلوت تغییر خواهد کرد. با تغییر این مختصات شاید کارایی عوامل اجرایی پروژه که بازیکنان تیم هستند هم دچار تحول شود. حتی ممکن است سطح افق‌های قرمزپوشان آنفیلد دستکم برای یک فصل دچار افت شود و آنها سال اول همکاری با مربی جدید را برای سازگاری با شیوه کارش سپری کنند. در چنین شرایطی ماندن برای مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازیکنان هم تصمیم آسانی نخواهد بود. محمد صلاح مدت‌هاست یک پایش در عربستان است و تردیدها در مورد آینده‌ او در لیورپول روز به روز بیشتر می‌شود. تغییر و تحول به قدری روی دیدگاه بازیکنان کلیدی تیم تاثیر گذاشته که یک لیورپولی متعصب و قدیمی مثل آرنولد هم با شایعه جدایی و پیوستن به رئال مادرید مواجه شده. اکنون دوباره موقعیت خطرناکی در آنفیلد برای لیورپول پیش آمده، همه جا مانده‌اند، دارند می‌روند یا دستکم به رفتن می‌اندیشند و همان ساق پای قدرتمند یک تکل دیگر را بیرون از گود به سود تیمش می‌زند و به لیورپولی‌ها اجازه می‌دهد با اطیمنان خاطر سرودشان را بخوانند. در بحبوحه شایعات جدایی بازیکنان کلیدی تیم آرنه اسلوت، این بار هم شاهد وفاداری و سرسختی ویرجیل فن‌دایک هستیم که از باشگاه تقاضای تمدید قراردادش را دارد تا با خیالی آسوده برای لیورپول محبوبش به میدان برود و شاید هم مطمئن شود قرار است فوتبالش را در همین پیراهن به اتمام برساند. وقت آن است دوربین‌های بیرون از گود هم در نمایشگرهای مجازی خودشان، دوباره چهره مصمم و قاطع عصای دست کلوپ و یکی از اصلی‌ترین ستون‌های موفقیت سرمربی آلمانی در دوران اخیر لیورپول را به تصویر در بیاورند و  قلم‌ها باید درباره‌اش به تکاپو بیفتند. او باز هم از دروازه تیمش دفاع کرد و ویرجیل فن‌دایک چند مرحله دیگر از محبوبیت در تیم باشگاهی‌اش را پشت سر گذاشت.

جزئیات ماجرا

پیش از به‌روز رسانی خبرها در مورد ویرجیل فن‌دایک، دیوید لینچ، گزارشگر برجسته حامی لیورپول درباره بازیکنان کلیدی باشگاه صحبت‌های زیادی را مطرح کرده بود و به بررسی احتمال جدایی آنها می‌پرداخت. متن شایعات این بود که پیشنهادهای سنگین تیم‌های عربستانی مانعی برای تمدید قرارداد ستاره‌های تیم سابق کلوپ است و در این بین ادعا می‌شد فن‌دایک به شدت با عربستان در ارتباط بوده. با این حال دیوید لینچ این موضوع را بعدها به شیوه دیگری مورد بررسی قرار داد و اذعان کرد  امید به تمدید با ویرجیل فن‌دایک وجود دارد. او در این باره می‌گوید؛ «او (فن‌دایک) لیورپول را دوست دارد. می‌خواهد به عنوان کاپیتان اینجا به بازی ادامه دهد. بنابراین در این زمینه هیچ سوالی وجود ندارد.» اکنون صحت ادعای لینچ مورد ارزیابی قرار گرفته و دست بر قضا پیش‌بینی او درست از آب در آمده. خبرگزاری‌های زیادی روز گذشته و امروز از تمایل فن‌دایک برای تمدید قرارداد با لیورپول نوشته‌اند. گفته می‌شود مدافع هلندی که متهم به ارتباط با تیم‌های عربستانی می‌شد، تصمیم قطعی‌اش را گرفته و می‌خواهد در آنفیلد به بازی ادامه دهد. فن‌دایک از باشگاه خواسته قراردادش را که فقط یک فصل دیگر اعتبار دارد تمدید کند و در آنفیلد به تعقیب آینده‌اش می‌رود.

تولد اسطوره‌ها

الکس فرگوسن می‌گفت: «آنهایی که در روز باخت شما را تنها می‌گذارند، حق ندارند در روز پیروزی در کنارتان باشند». درون‌مایه این جمله سرمربی سابق منچستریونایتد شاید تعریف دقیقی از تبدیل شدن به اسطوره در یک باشگاه را در بر بگیرد. اسطوره‌ها کسانی نیستند که در مقطعی از موفقیت یک مجموعه به آن ملحق می‌شوند و در روزهای سخت مسیر خودشان را جدا می‌کنند. روز سخت لیورپول از راه رسیده  و اکنون زمان مناسبی برای شناختن اسطوره‌های واقعی این باشگاه است. ویرجیل فن‌دایک در این زمینه پیش‌قدم شده و نمی‌خواهد خاطراتی به جذابیت فتح لیگ قهرمانان اروپا، بردن لیگ برتر انگلیس پس از 30 سال و همه روز و شب‌های خوب دوران کار زیر نظر یورگن کلوپ را از یاد ببرد و  لیورپول را در اوج هماهنگی و افتخار یا در مخصمه یافتن راه جدید برای موفقیت و در هر شرایطی دوست دارد. دیوید لینچ حق داشت با آن اطمینان خاطر از ماندنی بودن ویرجیل فن‌دایک حرف بزند. او به عنوان گزارشگری لیورپولی اسطوره‌های واقعی باشگاه محبوبش را بهتر می‌شناسد. صد البته فن‌دایک هم حق دارد مصداق جمله معروف فرگوسن باشد و همان کسی بشود که در روزهای خوب و بد و در سختی و آرامش در کنار تیمش بوده و اکنون تصویری از یک اسطوره را برای آنفیلد به نمایش می‌گذارد. ستاره هلندی خط دفاعی لیورپول ثابت کرد اگر همه هم جا بمانند، به عقب برنگردند و برای حراست از دروازه کاری انجام ندهند، از راه می‌رسد، با ساق‌های قدرتمندش مهاجمان را ناکام می‌گذارد و با همان سگرمه‌های درهم و صورت قاطع و مصمم نشان می‌دهد در این خانه هنوز یک صخره متحرک وجود دارد و نمی‌خواهد آب خوش از گلوی رقبای تیم محبوبش پایین برود. فن‌دایک باز هم از لیورپولی‌ها دلبری کرد زیرا او درست وقتی از باشگاه خواست قراردادش را تمدید کند که همه حامیان لیورپول نگران انفعال عجیب این تیم در بازار خرید بازیکنان و نقل و انتقالات هستند. او به تنهایی به عقب بازگشت و بدون اتکا به دیگران باز هم زمینه را برای خواندن سرودهای لیورپولی مهیا نشان داد. فن‌دایک اسطوره واقعی این باشگاه است.

*حسین سعیدی نیکو
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری