football360 logo
360-club
360-club-icon

روز نخست فوتبال المپیک؛ شکست آرژانتین و پیروزی اسپانیا

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۱65 نظر
آراژانتین در نخستین بازی در فوتبال المپیک مقابل مراکش شکست خورد و اسپانیا برابر ازبکستان به برتری رسید.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات فوتبال المپیک 2024 از روز چهارشنبه آغاز شد و در نخستین بازی از مرحله گروهی، تیم‌ها در ۴ گروه به مصاف یکدیگر رفتند و در مهمترین بازی‌ها، آرژانتین در برابر مراکش با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. این بازی با حواشی بسیاری همراه بود و در حالی که آرژانتین گل تساوی را در دقیقه 106به ثمر رساند، بازی به دلیل هجوم طرفداران به زمین متوقف شد. پس از یک ساعت بازی پشت درهای بسته ادامه پیدا کرد و این گل توسط داور مورد قبول قرار نگرفت. همچنین اسپانیا در مصاف با ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.


نخستین شگفتی در المپیک 

در مهمترین بازی امروز رقابت‌های فوتبال المپیک، آرژانتین در برابر مراکش در نخستین بازی گروه دوم با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. آرژانتین در ابتدای نیمه نمایش چندان دلچسبی نداشت و سپس با ۲ گل سوفیان رحیمی در دقایق 47 و 53  از روی نقطه پنالتی از حریف عقب افتاد اما در دقیقه 68 جولیانو سیمئونه، فرزند دیگو سیمئونه، یکی از گل‌ها را جبران کرد. بازی با همین نتیجه دنبال می‌شد و به نظر می‌رسید مراکش نخستین شگفتی را رقم می‌زند اما داور برای بازی 16 دقیقه زمان اضافه در نظر گرفت و در دقیقه آخر بر یک شوت مهارنشدنی از مدینا دروازه مراکش باز شد تا شاگردان خاویر ماسکرانو، کار را با شکست آغاز نکنند. به تصور اینکه بازی پس از گل به پایان رسیده، هواداران به زمین هجوم آوردند اما در واقع هنوز چند دقیقه از زمان‌های اضافه باقی مانده بود و به همین دلیل پس از اتمام آشوب و یک ساعت بعد، گل آرژانتین توسط کمک داور ویدئویی چک و به دلیل آفساید مردود اعلام شد. 

در دیگر بازی این گروه، عراق در برابر اوکراین با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. اوکراین ابتدا در دقیقه 53 توسط روبچینسکی از حریف پیش افتاد، اما ۳ دقیقه بعد و در دقیقه 56، ایمن حسین از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. عراق در دقیقه 75 موفق شد توسط جاسم گل دوم را به ثمر برساند و در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود عراق به پایان رسید. در این بازی منتظر محمد بازیکن تیم عراق که در تیم استقلال حضور دارد از ابتدا در ترکیب حضور داشت اما در دقیقه 60 تعویض شد.


همیشه پیروز میدان 

در دیگر دیدار مهم امروز رقابت‌های فوتبال المپیک، اسپانیا در برابر ازبکستان در نخستین بازی از گروه سوم، با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. در این بازی مارک پوبی نخستین گل اسپانیا را در دقیقه 28 به ثمر رساند، سپس شامرادوف در دقیقه 48 گل تساوی را از روی نقطه پنالتی زد. در نیمه دوم و در دقیقه60 یک ضربه پنالتی به سود اسپانیا به دست آمد که سرخیو گومس موفق نشد توپ را به گل تبدیل کند اما همین بازیکن چند دقیقه بعد و در دقیقه 64 گل دوم را برای اسپانیا به ثبت رساند. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید. در این بازی، استون ارونوف، بازیکن ازبکستانی پرسپولیس در دقیقه 60 تعویض شد.

در دیگر بازی این گروه، بازی مصر در برابر جمهوری دومنیکن بدون گل به پایان رسید.

یک برد مهم

در مهمترین بازی گروه اول این مسابقات، فرانسه در مصاف با آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید، لاکازت در دقیقه 61 گل اول را برای فرانسه به ثمر رساند، سپس اولیسه در دقیقه 69 و باده در دقیقه 85 گلزنی کردند و بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. در دیگر بازی این گروه، نیوزلند در مصاف با گینه با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. 

برتری با ۵ گل 

در بازی‌های گروه چهار این مسابقات، ژاپن در مصاف با پاراگوئه با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری