football360 logo
360-club
360-club-icon

آنچلوتی: وجود تحرک در تیم اهمیت زیادی دارد؛ به امباپه گفتم به تعطیلات برو

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱36 نظر
کارلو آنچلوتی درباره روش استفاده از کیلیان امباپه در ترکیب سخن گفت.

به گزارش فوتبال 360، حضور کیلیان امباپه در ترکیب رئال مادرید، پویایی هجومی تیم را تغییر داده و بر تاکتیک‌های تیمی و فردی تاثیر می‌گذارد. با توجه به سابقه فوق‌العاده کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید در استفاده از بازیکنان در پست‌های مختلف، او از معمای جذاب استفاده از بازیکنان هجومی و چگونگی چیدمان آن‌ها در تیم استقبال خواهد کرد.

حضور امباپه در ترکیب

امباپه یک بازیکن چندمنظوره محسوب می‌شود. او تجربه بازی به عنوان مهاجم در سمت چپ، راست و همچنین توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک را دارد. آنچلوتی با حضور در پادکست اوبی وان که متعلق به جان اوبی میکل است در پاسخ به این سوالی درباره منطقه بازی کیلیان گفت: «او را در نوک پیکان حمله تیم می‌بینم. به نظر من، نکته کلیدی برای انجام یک حمله خوب، داشتن تحرک است.»

با وجود استعداد فوق‌العاده امباپه، بسیاری معتقدند حضور او شاید ثبات رئال مادرید را مختل کند. آنچلوتی درباره این موضوع مخالفت خود را ابراز کرد. او عنوان کرد حضور امباپه در تیم قابل مدیریت است و بر تمایل این بازیکن بر نقش منبطق بر نیازهای تیم تاکید داشت.

او در ادامه سخنان خود درباره این موضوع گفت: «جای دادن امباپه در ترکیب کار مشکلی نیست. او عنوان کرده تمایل دارد با تیم سازگار شود. هر بازیکنی وظیفه دارد استعداد و کیفیت خود را برای خدمت به تیم به نمایش بگذارد.»

آنچلوتی با انتشار تصویری در اینستاگرام به امباپه خوشامد گفته بود. او درباره اینکه چه صحبتی با این بازیکن داشته، گفت: «فقط ۲ جمله گفتم. اول به گرمی از او استقبال کردم و سپس گفتم برای تعطیلات برو و استراحت کن!»

یک تیم خوب 

آنچلوتی به خاطر به کارگیری سیستم سیال که به بازیکنان اجازه حرکت، بدون محدودیت را می‌دهد، مشهور است. او با اشاره به نقش مهاجمان در فصل گذشته، بر این قضیه تاکید داشت. او گفت: «اگر از شما بپرسم وینیسیوس فصل گذشته کجا بازی می‌کرد، نمی‌توانید پاسخ درستی به این پرسش بدهید، او فقط به عنوان بال چپ نبود. بلکه گاهی اوقات در وسط هم به کار گرفته می‌شد. جود بلینگام هم گاهی در سمت چپ، گاهی در سمت راست و گاهی در وسط بازی می‌کرد.»

آنچلوتی با اشاره بر نقش رودریگو، باز هم بر اهمیت تحرک در تیم تاکید کرد و گفت: «رودریگو اکثرا از سمت راست کار را آغاز می‌کرد. با این وجود گاهی او را در سمت چپ می‌دیدیم. این تحرک بسیار مهم است. من دوست دارم به بازیکنان آزادی بدهم، آن‌ها باید بتوانند شرایط بازی را مدیریت کنند.» 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری