football360 logo
360-club
360-club-icon

شروع امیدوارکننده کمپانی در تمرینات؛ خوش‌بینی بایرن‌مونیخ به سرمربی جدید

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵51 نظر
تسلط کمپانی به چند زبان، مدیریت رختکن بایرن را برای او ساده‌تر می‌کند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دوران حضور ونسان کمپانی در بایرن مونیخ آغاز شده و خوش‌بینی خاصی در حوالی ایالت باواریا در مورد آینده باشگاه تحت هدایت او وجود دارد. سرمربی بلژیکی به خوبی می‌داند در آلیانز آرنا فضایی برای اشتباه وجود ندارد اما قدم‌های اول را با اقتدار، روحیه و اعتماد به نفس کافی برداشته و به نظر می‌رسد فعلاً مشکل خاصی برای اداره رختکن پرمهره پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال آلمان نداشته باشد. او سبک تمرینات بایرن مونیخ را نسبت به دوران حضور توماس توخل تغییر داده و به نظر می‌رسد باشگاه با خرید بازیکنان جدید کم‌کم به روزهای درخشان برمی‌گردد و فصل بدون جام ۲۴-۲۰۲۳ به فراموشی سپرده خواهد شد. 


سرمربی ۳۸ ساله در فصل گذشته هدایت برنلی را در اختیار داشت و در جنگ کم‌حادثه سقوط بازنده شد تا به سطح دوم فوتبال انگلیس سقوط کند. باشگاه قصد اخراج او را نداشت اما جست‌وجوی طولانی باواریایی‌ها برای تعیین جانشین توماس توخل قرعه را به نام کاپیتان سابق منچسترسیتی زد و کمپانی از یک هفته پیش تمرینات پیش‌فصل را در جنوب آلمان آغاز کرده. نشانه‌های مثبت از روزهای اول جلوه‌گر است و سرمربی جدید با روحیه‌ای مقتدر به اداره امور تیم می‌پردازد. او به سرعت در تمام مسائل تمرین وارد می‌شود و در مواقع  نکات لازم را به بازیکنان بازگو می‌کند. تعدادی از بازیکنان اصلی بایرن مونیخ در تعطیلات پس از یورو ۲۰۲۴ بسر می‌برند اما این موضوع از انگیزه کمپانی برای تغییر جدی حال‌وهوای این تیم کم نمی‌کند و او اصلاً قصد ندارد بخش زیادی از وظایف سرمربیگری خود را به کمک‌هایش واگذار کند. گفته می‌شود عملکرد کمپانی در روزهای اول با تحسین بازیکنان رو‌به‌رو شده و حاضران در کمپ تمرینی از شرایط جدید رضایت دارند. 


نوآوری‌های زیادی در فرآیند آماده‌سازی تیم شکل گرفته و جلسات تمرینی با پخش موسیقی همراه می‌شود تا فضایی دانشگاهی و انگیزه‌بخش برای بازیکنان فراهم کند. مکس ابرل، عضو کادر ورزشی باشگاه می‌گوید برنامه کمپانی این است که ارتباط بین هواداران و تیم در جلسات تمرینی افزایش پیدا کند. بسته بودن زمین و ممانعت از حضور تماشاگران در تمرینات باشگاه‌های حاضر در در سطح اول فوتبال آلمان به یک سنت تبدیل شده اما سرمربی جدید بایرن قصد دارد تماشاگران در روزهای بیشتری اجازه حضور در کمپ تمرینی واقع در تگرنزی را به دست آورند. بایرن مونیخ مثل همیشه در مرکز شایعات متعدد نقل و انتقالاتی قرار دارد اما کمپانی دقیقاً از جایگاه سرمربی در سیاست‌های خرید بازیکن اطلاع دارد و برخلاف توخل، با زیرکی از پرسش خبرنگاران طفره می‌رود: «برای کسب اطلاع در این مورد باید در حضور مکس ابرل و کریستوف فروند کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنید. در آینده هم اوضاع به این شکل پیش می‌رود. من واسطه بین بازیکنان و مدیریت باشگاه هستم و به همین دلیل نمی‌توانم در مورد خرید و فروش بازیکنان اظهار نظر کنم.»


توماس توخل دقیقاً یک سال پیش یکسره در گفت‌وگوهای خبری خود از نیاز تیم به یک هافبک دفاعی غر و لند می‌کرد و دامن زدن به این موضوع کم‌کم به یک تنش مهم بین سرمربی و مدیریت بایرن تبدیل شد. کمپانی به تدریج خود را به عنوان مردی ضدتوخل معرفی می‌کند و این نکته شواهد بیشتری دارد. خریدهای لازم به سرعت و به درستی اتفاق افتاده و ۱۰ روز پیش از سفر به کره جنوبی برای دیدار دوستانه با تاتنهام هاتسپر به نظر می‌رسد ترکیب تیم به وضعیت کمال نزدیک می‌شود.


حفره‌ای که در سال ۲۰۲۱ و با خروج خاوی مارتینس در خط میانی بایرن مونیخ به وجود آمد، حالا با حضور ژائو پالینیا رفع و رجوع می‌شود. او در ترکیب فولام یکی از بازیکنان پرقدرت فوتبال انگلیس به شمار می‌رفت و در توپ‌گیری از حریفان تخصص دارد. مایکل اولیسه از کریستال پالاس راهی مونیخ شده و بایرن را در فاز تهاجم آتش‌بارتر و خطرسازتر خواهد کرد. طی سال‌های گذشته هافبک‌های تهاجمی و بال‌های تیم رفته رفته افت کردند و کم‌اثر شدند. کینگزلی کومان از مشکلات بدنی و فیزیکی رنج می‌برد و سرژ گنبری مدت‌هاست از وضعیت ایده‌آل خود فاصله گرفته. اثرگذاری توماس مولر کم‌کم به صفر میل می‌کند اما اولیسه یک بازی‌ساز بااستعداد است که در پاس و حمل توپ مهارت دارد. چشم‌انداز عملکرد او در همکاری با جمال موسیالا، لروی سانه و نوستاره مستعدی همچون ماتیس تل خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. سبک بازی کریستال‌پالاس در دوران حضور اولیسه در سلهرست پارک بر دفاع و ضدحمله مبتنی بود اما حالا با حضور پشت سر مهاجم قهاری همچون هری کین، در تیمی با علاقه به مالکیت توپ، قدرت و توانایی این بازیکن چپ‌پای فرانسوی ظهور بیشتری پیدا می‌کند. 


هیروکی ایتو در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال با مبلغ ۲۳ میلیون یورو از اشتوتگارت به مونیخ آمد. این بازیکن ۲۵ ساله به اندازه ۲ خرید قبلی شهرت ندارد اما با توجه به روش بازی احتمالی کمپانی شاید بیشتر و سریع‌تر از آنها درخشش را آغاز کند. تمرکز اصلی کمپانی و کادر فنی او در روزهای اول روی مساله حرکت توپ و رسیدن از دفاع به حمله بوده و حضور بازیکنان چپ‌پا با توان بازی در میانه و سمت چپ دفاع، امیدوارکننده است. سرمربی بلژیکی با سابقه کار در لیگ برتر انگلیس به حملات عمودی و مستقیم علاقه دارد و بایرن مونیخ می‌تواند در نوک حمله خطرسازتر ظاهر شود. تیم توخل در فصل گذشته با ثبت ۶۸.۱۴ گل مورد انتظار بالاتر از بایرلورکوزن (۵۷.۳۵) در سطح اول لیگ آلمان رکورددار بود اما حالا اضافه کردن مهره‌های جدید می‌تواند تیزی تیغ خط تهاجم تیم و تعادل کلی ترکیب را افزایش دهد. از سوی دیگر انتظار می‌رود مقابله با شکنندگی خط دفاع بایرن در حملات برق‌آسا در دستور کار کمپانی قرار بگیرد. ضعف باواریایی‌ها در ضد حملات طی سال‌های اخیر به مشکلی تکراری در بازی‌های تیم تبدیل شده اما خریدهای جدید تعادل بیشتری به خط دفاع می‌دهد. 


کمپانی کار خود در بایرن مونیخ را با قدرت و بی‌نقص آغاز کرده. برقراری ارتباط با بازیکنان و دستورالعمل‌هایی به ۲ زبان آلمانی و انگلیسی، توجه اعضای تیم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده. توجه کمپانی به سخت‌کوشی و تلاش مضاعف در روزهای اول مورد تحسین سران دیرپای بایرن مونیخ قرار گرفته؛ از جمله اولی هوینس که رضایت او برای موفقیت هر سرمربی تیم شرط ضروری است. اوضاع در زابنر اشتراسه مساعد جلوه می‌کند اما آزمون اصلی اقتدار و مدیریت کمپانی با برگشت چهره‌های باتجربه و ستارگان کهنه‌کار بایرن مشخص می‌شود. او رختکنی را در اختیار گرفته که چهره‌های مجرب و شاخصی مانند توماس توخل و یولیان ناگلزمن قادر به کنترلش نشدند. بایرن مونیخ از ساعت ۱۷:۰۰ روز یکشنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم دورن از لیگ منطقه‌ای آلمان می‌رود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری