football360 logo
360-club
360-club-icon

قرارداد سرمربی تاریخ‌ساز ایرانی با کویتی‌ها تمدید شد؛ ادامه یک دوری ملال‌آور!

04 مرداد 1403 ساعت 21:0026 نظر
مدیران فدراسیون فوتبال کویت تصمیم گرفتند تا همچنان به همکاری‌شان با شهرزاد مظفر ادامه بدهند.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال و فوتسال زنان ایران در طول 2 دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در این مسیر، سرمربیان نام‌آشنایی نقش پررنگی در سرعت‌بخشیدن به این پیشرفت ایفا کردند. شهرزاد مظفر، اولین سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران بعد از انقلاب محسوب می‌شود و بعد از دوران موفق او در فوتبال زنان، حضورش در عرصه فوتسال زنان تاریخی شد؛ به‌طوری‌که فوتسال به اولین رشته تیمی زنان در ایران تبدیل شد که موفق به کسب مدال طلا در آسیا شده است!

زنان فوتسال ایران همراه با مظفر در تورنمنت‌های مختلفی در قاره کهن از جمله رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا، جام ملت‌های آسیا و مسابقات جهانی فوتسال حضور پیدا کرده‌اند. 2 قهرمانی در جام ملت‌ها (که یک قهرمانی مستقیماً با هدایت شهرزاد مظفر به‌دست آمد) در کنار کسب مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا از جمله دستاوردهای مهم مظفر در رشته فوتسال زنان محسوب می‌شود اما بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2018 بود که دوران حضور مظفر در ایران به پایان رسید!

فوتسال کویت به‌دست مظفر ساخته شد 

شهرزاد مظفر بعد از گذراندن روزهایی درخشان در فوتبال و فوتسال زنان ایران، با توجه به سیاست‌های کلی فدراسیون فوتبال، تصمیم به لژیونر شدن گرفت و در حالی‌که مدیران فدراسیون افق بلندمدتی برای توسعه فوتسال زنان در نظر نداشتند، مظفر به پیشنهاد واصله از کویت پاسخ مثبت داد و سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کویت شد؛ آن‌هم در حالی‌که کویت در عرصه فوتسال زنان (در حوزه باشگاهی و ملی) فعالیتی نداشت و شهرزاد مظفر برای انجام یک پروژه بنیادی راهی کویت شد.

6 سال موفق شهرزاد دور از فوتسال ایران

مظفر از شهریورماه 1397 بود که عازم کشور کویت شد و حالا نزدیک به 6 سال از دوران حضور شهرزاد مظفر در فوتسال زنان کویت می‌گذرد. نه‌تنها بعد از حضور مظفر در کویت، تیم ملی فوتسال زنان این کشور توانسته تشکیل شود و در رنکینگ فیفا بالاتر از کشورهایی مانند مولداوی، عمان، قرقیزستان و تاجیکستان قرار گیرد، بلکه لیگ فوتسال زنان این کشور هم با ایده‌های سرمربی تیم ملی زنان این کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در طول 6 سال اخیر کار خود را پیش برده است.

راه بازگشت مظفر به ایران را کویتی‌ها بستند!

کویتی‌ها با وجود ایجاد پاندمی کرونا، سعی داشتند تا با مطابق با برنامه‌های شهرزاد مظفر کار خود را پیش ببرند و حتی آن‌ها اردوهای آماده‌سازی خود را در کشورهای مختلف اروپایی برگزار کردند و نایب‌قهرمانی در جام خلیج‌فارس از جمله دستاوردهای مظفر در دوران حضورش در کویت محسوب می‌شود. حالا بعد از 6 سال فعالیت و در آستانه مسابقات مهمی از جمله رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا و جام ملت‌های آسیا و البته جام جهانی فوتسال زنان، کویتی‌ها تمایل به ادامه همکاری با شهرزاد مظفر دارند و قرارداد او یک‌سال دیگر تمدید شده است.

زهرا باورساد در کنار مظفر هم در نقش دستیار او و مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت می‌کند و همانند دوره حضور شهرزاد مظفر در ایران، همکار او است و روزهای پرفرازوفرودی را در این 6 سال مظفر و باورساد در کنار یکدیگر در کویت گذرانده‌اند. باید دید در هفتمین سال فعالیت شهرزاد مظفر در کویت، او چه عملکردی خواهد داشت و در آوردگاه‌های مهمی چون مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتسال زنان کویت در اولین تجربه‌اش با هدایت سرمربی ایرانی چه کارنامه‌ای از خود به جای می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...