football360 logo
360-club
360-club-icon

رئال مادرید آماده حضور امباپه؛ خوشامدگویی رختکن صمیمی به ستاره جدید

05 مرداد 1403 ساعت 13:3062 نظر
اتحاد و صمیمیت بین بازیکنان رئال مادرید طی سال گذشته به نقطه اوج رسیده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رسمیت یافتن قرارداد کیلیان امباپه با رئال مادرید، ترکیب کهکشانی این تیم را پرستاره‌تر از قبل کرد و انتظار می‌رود قهرمان اسپانیا و اروپا با قدرتی بیشتر از همیشه فصل جدید فوتبال را آغاز کند. با این حال علامت سوال‌هایی در مورد شکل جاافتادن کاپیتان تیم ملی فرانسه در ترکیب لوس بلانکوس و چگونگی خوگرفتن او با رختکن پرمهره رئال مادرید وجود دارد؛ موضوع که از ژانویه گذشته و با جدی شدن انتقال او به پایتخت اسپانیا، مورد توجه و بررسی سران باشگاه قرار گرفت.


امباپه به بازی به عنوان بال چپ علاقه دارد اما وینیسیوس جونیور فصل گذشته در این جایگاه با ۲۴ گل به برترین گلزن تیم تبدیل شد. کارلو آنچلوتی طبیعتاً ترکیب و چینش تیم را برای فصل آینده تغییر می‌دهد و از سیستم ۳-۳-۴ در فاز حمله استفاده می‌کند. احتمالا امباپه در میانه خط تهاجم حاضر باشد و وینیسیوس و رودریگو را به ترتیب در سمت چپ و راست خود ببیند. هنگام دفاع اما ساختار تیم به شکل ۲-۴-۴ درمی‌آید؛ امباپه و وینیسیوس در خط حمله می‌مانند و بلینگام در سمت چپ خط میانی حضور پیدا می‌کند.


 رئال مادرید ابداً قصد ندارد قدرت و جایگاه امباپه در پاری‌سن ژرمن را به او بدهد. گلزن کارآمد فرانسوی با گرفتن امتیازات فراوان از ناصر الخلیفی در سال ۲۰۲۲ حاضر به تمدید قرارداد شد و جایگاهی به مراتب بالاتر از یک بازیکن عادی در غول فوتبال فرانسه به دست آورده بود. سران مادرید از ارائه دستمزدی بیشتر از ستارگان دیگر به او نگران شدند. این موضوع می‌توانست همدلی و اعتماد موجود در رختکن را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل توقعات مالی امباپه با پرداخت پاداش امضا رفع و دستمزد سالیانه او چیزی حدود ۱۵ میلیون یورو تعیین شد که تفاوت چندانی با دیگر بازیکنان مطرح ندارد.


منابعی از رختکن رئال مادرید به رسانه ورزشی اتلتیک خبر داده‌اند جو عمومی بین بازیکنان در طی سال گذشته به گرم‌ترین و صمیمی‌ترین شکل خود در مقایسه با گذشته درآمده و مدیریت اوضاع باید به گونه‌ای باشد که حضور امباپه تغییری در این حس همدلی ایجاد نکند. تونی کروس در مورد ادامه ارتباطش با بازیکنان بعد از بازنشستگی از فوتبال می‌گوید: «بله. من با بسیاری از آنها ارتباط صمیمی دارم. فصل گذشته تنها از نظر فوتبالی موفق نبود. ما یک رختکن فوق‌العاده داشتیم و با دیگر تیم‌های دوران حرفه‌ای من متفاوت جلوه می‌کرد. بازیکنانی پیراهن رئال مادرید را می‌پوشند که می‌خواهم به ارتباط با آنها ادامه دهم.» 


نشانه‌های زیادی از همبستگی بازیکنان در تعطیلات تابستانی قابل مشاهده است. وینیسیوس جونیور بعد از حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی کوپاآمریکا با شکست مقابل تیم ملی اروگوئه تعداد زیادی از همبازیان خود در رئال مادرید را به شهر محل زندگی خود ریودوژانیرو دعوت کرد. بخشی از بازیکنان به دلیل ازدحام تقویم و برنامه بازی‌های ملی قادر به حضور در برزیل نشدند اما بازیکنانی مانند ادواردو کاماوینگا، فرلان مندی، ادر میلیتائو و رودریگو در ریو حضور پیدا کردند. بازیکنان رئال مادرید همچنین با بنگاه خیریه متعلق به وینیسیوس جونیور همکاری می‌کنند. این نهاد با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیون یورویی بال تکنیکی برزیلی، کار خود را آغاز کرد و بیش از ۳۵۰۰ کودک را تحت شمول خود دارد. او با امباپه هم رابطه دوستانه خوبی دارد و مهاجم سابق پاری‌سن ژرمن در نخستین گفت‌وگوی خبری خود بعد از انتقال به پایتخت اسپانیا از گفت‌وگو با وینیسیوس در مورد حضور در رئال مادرید سخن گفته بود: «بازیکنان فرانسوی تیم یکسره با من در ارتباط بودند و می‌گفتند اینجا بهترین باشگاه جهان است. وینیسیوس هم با من تماس گرفت و خواست به مادرید بیایم تا کنار هم در خط حمله بازی کنیم. از آنها تشکر می‌کنم چون درخواستشان برای حضور من در اینجا اتفاق خوشایندی بود.» بسیاری از بازیکنان حتی قبل از رسمی شدن خبر انتقال امباپه از رضایت و خوشحالی خود نسبت به این موضوع گفتند.


رئال مادرید قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو در سال با امباپه امضا کرد و نسبت به انتقال ناموفق سال ۲۰۲۲ ارزش کمتری دارد اما او همچنان در سطح بهترین بازیکنان رئال مادرید دستمزد می‌گیرد و اگر پاداش صد میلیون یورویی امضای قرارداد را هم به این دستمزد اضافه کنیم، با اختلاف در رده اول قرار می‌گیرد. او روحیه همدلی خود را در نخستین صحبت‌ها به عنوان بازیکن مادرید نشان داد: «من در هر جایگاه و موقعیت مورد نظر سرمربی بازی می‌کنم و جهت احترام به لوکا مودریچ پیراهن شماره ۱۰ را در اختیار نمی‌گیرم.» فصل گذشته و همزمان با انتقال جود بلینگام از دورتموند به اسپانیا، خبرهایی در مورد رابطه نامناسب او و وینیسیوس منتشر شد اما اوضاع خیلی زود تغییر کرد. ۲ بازیکن با یک خودرو به جلسه تمرینی می‌رفتند و خوشحالی بعد گل خاص خود را با همدیگر اجرا می‌کنند. بلینگام، وینیسیوس را بهترین بازیکن جهان دانست و وینیسیوس به او لقب «بلی‌گل» را داد. استفاده از القاب یکی دیگر از نشانه‌های صمیمیت در رختکن رئال مادرید است. بازیکنان تیبو کورتوای ۲۰۰ سانتی‌متری را زرافه خطاب می‌کنند و داوید آلابا با نام «آلاباما» شناخته می‌شود. ادواردو کاماوینگا و فدریکو والورده با لقب‌های پلنگ و شاهین صدا می‌شوند. آردا گولر با اسم «آبی» به معنی برادر بزرگ در زبان ترکی مورد خطاب قرار می‌گیرد و آنتونیو رودیگر را «لوکو» به معنی مجنون می‌خوانند. 


حضور بازیکنان باتجربه‌ و سال‌خورده مانند تونی کروس، خوسلو و ناچو فرناندس در طول فصل گذشته کمک‌حال رئال مادرید شد. هر ۳ نفر در تابستان جاری از جمع لوس بلانکوس جدا شده‌اند اما لوکاس واسکس ۳۳ ساله و لوکا مودریچ ۳۸ ساله برای یک فصل دیگر قرارداد خود را تمدید کرده‌اند تا ترکیب جوان رئال را به تعادل برسانند. بازیکنان همچنین ارتباط مناسبی با کارلو آنچلوتی دارند. اختلاف سنی بین استاد و شاگردان زیاد است اما پسر ۳۵ ساله و کمک او یعنی داویده چند زبانه، رابطه نزدیک‌تری با بازیکنان دارد.


ارتباط بین بازیکنان و فیزیوتراپ‌ها و کادر درمانی باشگاه هم قابل تحسین است. تعهد اعضای تیم به حضور در باشگاه با وجود مشکلات خانوادگی با استقبال بازیکنان مواجه می‌شود و رودریگو در ماه مارس گذشته یکی از گل‌های خود را به جیم سالوم که به تازگی مادرش را از دست داده بود، تقدیم کرد. یکی از مسئولان باشگاه می‌گوید: «این جزئیات معمولاً مخفیانه و به طور خصوصی اتفاق می‌افتد و قابل مشاهده نیست اما اهمیت بسیار بالایی دارد.» رختکن متحد برای خوشامدگویی به جدیدترین ستاره نامدار خود آماده به نظر می‌رسد. رئال مادرید پنج‌شنبه هفته آینده در مسابقه‌ای دوستانه به مصاف با میلان می‌رود و در ادامه پیش‌فصل با بارسلونا و چلسی روبه‌رو خواهد شد. در ادامه جدال با آتالانتا در ورزشگاه ملی ورشو در چارچوب سوپرکاپ ۲۰۲۴ فوتبال اروپا از راه می‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...