football360 logo
360-club
360-club-icon

شروع کار خاتون برای حضور در لیگ قهرمانان زنان آسیا؛ امید به یک صعود تاریخی

05 مرداد 1403 ساعت 17:309 نظر
شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون بم در قامت تنها نماینده فوتبال زنان ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا، تمرینات پیش‌فصل را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران در شرایطی به پایان رسید که در پایان یک ماراتن جذاب، خاتون بم توانست بالاتر از تیم‌های ملوان بندرانزلی، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. بمی‌ها در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که 9 قهرمانی دیگر در کارنامه‌شان دیده می‌شد و آن‌ها با رسیدن به دهمین جام خود در فوتبال باشگاهی زنان ایران توانستند اولین تیم ستاره‌دار فوتبال زنان ایران شوند.

خاتون همچنین با قهرمانی در لیگ شانزدهم توانست تنها سهمیه فوتبال زنان ایران در اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا را هم از آن خود کند؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان جعفری تجربه 2 دوره حضور در مسابقات آزمایشی را دارند. خاتون بم در شرایطی باید برای حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا آماده شود که با توجه به موقعیت تیم ملی زنان ایران در رنکینگ فیفا، خاتون در مرحله انتخابی قرار گرفته و با برگزاری مراسم قرعه‌کشی، حریفان این تیم از کشورهای بوتان و هنگ‌کنگ مشخص شدند.

بمی‌ها دل‌نگران امداد غیبی به رقبا از سوی چینی‌ها!

آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ 2 رقیب خاتون در مرحله انتخابی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا هستند که در وهله نخست، شاگردان مرضیه جعفری روز یکشنبه چهارم شهریورماه به مصاف آرتی‌سی خواهند رفت و سپس روز شنبه دهم شهریورماه هم نوبت به دوئل با کیچه هنگ‌کنگ می‌رسد. نکته مهم درباره رقبای خاتون در آسیا، احتمال جذب بازیکن از چین است که با توجه به قدرت فنی بالای فوتبال زنان چین در قاره آسیا، حضور بازیکنان این کشور در 2 تیم رقیب خاتون می‌تواند معادلات را علیه نماینده ایران رقم بزند.

آغاز تمرینات با همان یاران همیشگی!

خاتون بم فصل گذشته در حالی عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به‌دست آورد که در همان هفته‌های ابتدایی فصل، در سانحه‌ای دلخراش ملیکا محمدی به رحمت ایزدی پیوست و زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی هم دچار مصدومیت شدید شدند. همین مسئله باعث شد تا آن‌ها در شرایطی بحرانی و ویژه و با کمبود بازیکن کار خود را پیش ببرند و جالب آنکه در حالی در طول 2 روز گذشته تمرینات آماده‌سازی خاتون آغاز شده که فعلاً خبری از جذب بازیکن جدید نیست.

مهدیه مولایی در کنار سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، عاطفه رمضانی‌زاده، شهناز جعفری‌زاده، فاطمه گرائیلی، زهرا سربالی، طاهره پیروزی، زهرا قنبری، مونا حمودی، سمانه چهکندی و سارا دیدار به همراه نگین زندی 13 بازیکنان فعلی خاتون محسوب می‌شوند. تمرینات آماده‌سازی برای حضور در 2 مصاف حساس با آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ با حضور 13 بازیکن در جریان است و گفته می‌شود طی روزهای آتی احتمال جذب بازیکن جدید از سوی بمی‌ها برای تقویت فهرست تیم‌شان وجود دارد.

سفری پرماجرا در انتظار خاتون

کشور بوتان به محل برگزاری مسابقات گروه چهارم انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا انتخاب شده و شاگردان مرضیه جعفری در شرایطی باید اولین مسابقه خود را روز یکشنبه چهارم شهریورماه برابر تیم میزبان برگزار کنند که با توجه به عدم وجود سفارت‌خانه کشور بوتان در ایران، سفری پرماجرا و دشوار در انتظار خاتون است؛ به‌طوری‌که آن‌ها احتمالاً باید ویزاهای خود را در کشور ترکیه نهایی کنند و در سفری چند مرحله‌ای عازم تایلند شوند و سپس از آنجا عازم بوتان شوند! 

احتمال جذب قرضی ستاره‌های لیگ یا خرید بازیکن خارجی

مرضیه جعفری فعلاً به سوالات درباره روند نقل‌وانتقالات خاتون پاسخ نداده اما آنچه واضح است اینکه فهرست نماینده فوتبال زنان ایران در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا نیاز به تقویت دارد. در این مسیر گفته می‌شود که احتمالاً بمی‌ها به سراغ جذب بازیکن قرضی خواهند رفت؛ هر چند که بحث خرید بازیکن خارجی هم روی میز است اما فعلاً نام گزینه‌ای به صورت رسمی از سوی باشگاه خاتون اعلام نشده و به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو تحرکات نقل‌وانتقالاتی نماینده ایران در لیگ قهرمانان زنان آسیا رسماً آغاز خواهد شد.

پای پاداش 100 هزار دلاری در میان است!

خاتون در شرایطی باید با رقبایی از بوتان و هنگ‌کنگ رقابت کند که تنها یک تیم از این گروه می‌تواند به مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا راه پیدا کند. نکته مهم آنکه حضور در این مرحله، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پاداش همراه شده و خاتون در صورت صعود می‌تواند پاداشی 100 هزار دلاری را به‌دست آورد. در صورت صعود از مرحله انتخابی، خاتون باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه تایلند است.

برنامه مسابقات گروه (D) مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا

یکشنبه چهارم شهریورماه

آرتی‌سی بوتان - خاتون ایران

چهارشنبه هفتم شهریورماه

کیچه هنگ‌کنگ - آرتی‌سی بوتان

شنبه دهم شهریورماه

خاتون ایران - کیچه هنگ‌کنگ

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...