football360 logo
360-club
360-club-icon

آخرین خبرها از ورود (VAR) به فوتبال ایران؛ داور داریم، دستگاه نداریم!

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰108 نظر
فرآیند پیاده‌سازی تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران وارد فاز تازه‌ای شده است.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال در طول 4-3 سال اخیر همواره وعده داده‌اند که در تلاش برای پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) در فوتبال ایران هستند. در شرایطی‌که بسیاری از کشورهای قاره آسیا برای برگزاری مسابقات باشگاهی خود از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌کنند اما همچنان در ایران شرایط برای استفاده از این تکنولوژی، مبهم و پیچیده است؛ به‌طوری‌که طبق آخرین اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، قرار است مسابقات لیگ بیست‌وچهارم با استفاده از (VAR) برگزار شود اما مقدمات پیاده‌سازی این تکنولوژی هنوز فراهم نشده است!

مدیران وزارت ورزش‌وجوانان در تعامل با مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد آن بوده‌اند تا هزینه ورود این تکنولوژی را فراهم کنند. بعد از گذشت حدود 4 سال به نظر می‌رسد که رفته‌رفته شرایط برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در حال فراهم شده است؛ آن‌هم در حالی‌که در فصل گذشته، 2 مسابقه داربی رفت‌وبرگشت استقلال و پرسپولیس به همراه مسابقه فینال جام حذفی با استفاده از تکنولوژی (VAR) برگزار شد اما مسئولان فدراسیون وعده داده‌اند که قرار است این تکنولوژی در فصل جدید برای مسابقات تمامی تیم‌ها استفاده شود.

همه بازی‌های لیگ فعلاً با (VAR) برگزار نمی‌شود!

ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و همین مسئله باعث شده تا فعلاً خبری از پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) در این ورزشگاه نباشد. گفته می‌شود که رایزنی‌ها برای واردات دستگاه‌های تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در حال انجام است و آنچه واضح است اینکه در آغاز بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر که سوت شروع آن از بیست‌وپنجم مردادماه به صدا در می‌آید، تمامی مسابقات با با استفاده از تکنولوژی (VAR) برگزار نخواهد شد اما گفته می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش‌وجوانان در تلاش هستند تا در طول فصل تمامی ورزشگاه‌ها تجهیز شوند.

داوران آموزش دیده‌اند اما ...

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امروز در حاشیه بازدید وزیر ورزش‌وجوانان از مرکز ملی فوتبال درباره آخرین وضعیت ورود (VAR) به فوتبال ایران توضیح داد: «ان‌شاءالله 13 مرداد ماه همه داورهای ما آموزش‌شان تمام می‌شود و ما از لحاظ داور کسری نداریم. حتی می‌توانیم بعد از آن به داوران برخی کشورها هم با توجه به فضایی که فراهم کردیم، آموزش دهیم. احتمالاً تا یکی دو دستگاه تا 3-2 روز آینده به ایران می‌‌آید و به تدریج هم مابقی دستگاه وارد می‌شود تا ما با شروع لیگ بتوانیم از (VAR) استفاده کنیم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری