football360 logo
360-club
360-club-icon

فوتبال فانتزی جذاب‌تر از همیشه؛ با تغییرات این فصل آشنا شوید

19 مرداد 1403 ساعت 23:10519 نظر
فصل جدید فوتبال فانتزی با اضافه شدن قابلیت‌ها و امکانات جالب همراه شده است.

به گزارش فوتبال 360،‌ با آغاز فصل جدید لیگ برتر، رقابت داغ فوتبال فانتزی فصل جدید خود را تجربه خواهد کرد. برای جذابیت بیشتر این مسابقه در این فصل امکانات جدیدی اضافه شده و برخی از قوانین تغییر کرده که به کاربران توصیه می‌شود قبل از انتخاب ترکیب تیم خود حتماً این گزارش را بخوانند.

اضافه شدن لیگ‌های خصوصی

در فصول قبل کاربران تنها در یک رقابت عمومی با کل شرکت کنندگان حضور داشتند ولی قابلیتی که در این فصل به فوتبال فانتزی اضافه شده، امکان تشکیل لیگ‌های خصوصی و کوچک‌تر است. مانند تجربه‌ای که در پیش‌بینی یورو ۲۰۲۴ تکرار شد، کاربران می‌توانند گروه‌های کوچک‌تر با دوستان، خانواده، همکاران و... تشکیل لیگ دهند و یک رقابت در مقیاس کوچک‌تر را تجربه کنند. برای این کار پس از ساختن لیگ، کد لیگ را برای سایر اعضای گروه ارسال نمایید تا در لیگ عضو شوند.

دیگر قیمت‌ها ثابت نیستند

در ادوار گذشته قیمتی که در ابتدای فصل برای بازیکن تعیین می‌شد تا انتها ثابت می‌ماند ولی از این دوره مانند آنچه در بازار واقعی اتفاق می‌افتد، قیمت بازیکن تابع تقاضا است. اگر بازیکنی با افزایش تقاضا بین کاربران روبرو شود، قیمت بازیکن افزایش یافته و از طرف دیگر در صورت کاهش تقاضا، قیمت بازیکن کم خواهد شد.

امکان ذخیره شدن تعویض تا ۵ هفته

تا پیش از این کاربران در هر هفته حق استفاده از یک نقل‌وانتقال بدون امتیاز منفی را داشتند. اگر کاربری در یک هفته دست به تغییر خود نمی‌زد، این حق برای او در هفته بعد محفوظ باقی می‌ماند که ۲ تغییر انجام دهد ولی در صورتی‌که باز تغییری صورت نمی‌گرفت، تعداد تغییر مجاز افزایش نمی‌یافت. حال در این فصل کاربران می‌توانند تا ۵ نقل‌وانتقال مجاز را برای خود ذخیره نمایند. یعنی اگر کاربری ۵ هفته دست به تیم خود نزند پس از آن می‌تواند ۵ بازیکن را تغییر دهد. لازم به توضیح است در صورت استفاده از کارت تعویض آزاد، نقل‌وانتقال رایگان ذخیره شده محفوظ باقی خواهد ماند.

۱۰ امتیاز برای گلزنی دروازه‌بان

نحوه محاسبه امتیاز بازیکنان نسبت فصول گذشته تغییری نکرده است. تنها تفاوت ایجاد شده در گلزنی دروازه‌بانان است تا پیش از یک دروازه‌بان در صورت گلزنی ۷ امتیاز می‌گرفت که این میزان در این فصل به ۱۰ امتیاز افزایش یافته است.

تغییر در قانون برندگان هفتگی

فانتزی فوتبال ۳۶۰ در هفته به بهترین فانتزی‌باز جایزه می‌دهد. تا فصل قبل هر کاربری که در هر دور بیشترین امتیاز را کسب می‌کرد، صاحب جایزه می‌شد. در این فصل یک تبصره به این قانون اضافه شده که جایزه برنده هفتگی به کاربری تعلق می‌گیرد که بین کاربرانی که بیش از یک هفته از عمر تیم آن گذشته باشد (به جز در هفته اول) و بدون در نظر گرفتن اثر استفاده از کارت بیشترین امتیاز را گرفته باشد. به عنوان مثال اگر کاربری در یک هفته از کارت نیمکت ذخیره استفاده کرده باشد، در محاسبه امتیاز هفتگی تنها امتیاز ترکیب اصلی لحاظ می‌شود.

اضافه شدن کارت جدید بعد از چند هفته آغازین فصل

در فصول قبلی،‌ کاربران کارت‌های نظیر نقل‌وانتقال آزاد، اضافه شدن نیمکت ذخیره و ۳ برابر شدن امتیاز کاپیتان را در اختیار داشتند ولی در این دوره نقل‌وانتقال تک‌هفته‌ای هم به کارت‌های فوتبال فانتزی اضافه می‌شود. عملکرد این کارت به این صورت است که کاربر در یک دور از فوتبال فانتزی این حق را دارد که بدون لحاظ شدن امتیاز منفی ترکیب خود را تغییر دهد و پس از پایان هفته دوباره ترکیب کاربر به وضعیت قبلی باز خواهد گشت. این کارت در هفته‌های نخست فعال خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

فصل جدید مسابقه پیش‌بینی و فوتبال فانتزی از راه رسید؛ «رقابت کن و ماشین ببر»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...