football360 logo
360-club
360-club-icon

ماشین جنگ ویرانگر باواریایی؛ بایرن و جشنواره‌های گل در اروپا

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴17 نظر
بایرن مونیخ با به ثمر رساندن 9 گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان، خاطرات زیادی را مرور کرد.

به گزارش فوتبال 360، این خصلت آلمانی‌هاست که مثل ماشین عمل می‌کنند. ماشینی با برنامه‌ریزی درست و اگر در مقابل این برنامه‌ریزی نقطه ضعفی ظاهر شود، آنها نهایت استفاده را می‌کنند. شاهد یکی دیگر از بردهای مرگبار بایرن مونیخ در تاریخ این باشگاه آلمانی بودیم و جالب‌تر اینکه چنین بردی در رقابتی به بزرگی و کیفیت لیگ قهرمانان اروپا رقم خورده. موضوع جالب‌تر هم می‌شود وقتی با مرور تاریخ یادآوری کنیم این اولین برد کوبنده باواریایی‌ها در تاریخ این رقابت‌ها نبود و احتمالا آخرین آنها هم نخواهد بود. بایرن البته با پیروزی 9 گله در مقابل دیناموزاگرب، رکورد تعداد گل‌هایش در یک بازی لیگ قهرمانان را ارتقا بخشید. به بهانه این آتش‌بازی مونیخی‌ها برخی از بردهای سنگین آنها در لیگ قهرمانان را مرور می‌کنیم. آنها همیشه آماده بهره بردن از موقعیت ضعف رقبا برای در هم کوبیدن آنها هستند و اگر شرایط برقرار باشد، بایرن به کسی رحم نخواهد کرد!

تحقیر سالزبورگ


نماینده اتریش با هزار امید و آرزو به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرده بود و آنها اعتماد به نفس پیدا کرده بودند که در جمع 16 تیم برتر قاره سبز هستند. این اعتماد به نفس اما به قرعه مناسبی برخورد نکرد. بایرن مونیخ حریف آنها در یک‌هشتم نهایی شد و آن هم چه بایرنی! تیم آماده و مدعی ناگلزمن هر چه حریف اتریشی در مرحله گروهی اعتماد به نفس به دست آورده بود و هر چه در گذشته از این ویژگی بهره‌ برده بود را در90 دقیقه تار و مار کرد. بایرن در نیمه اول بازی با 4 گل کار سالزبورگ را یکسره کرد و در نیمه دوم هم با 3 گل دیگر این تیم را در هم کوبید و یکی از بردهای قاطعانه خودش در تاریخ لیگ قهرمانان را به ثبت رساند. لطف چنین بردی این بود که در مرحله حرفی لیگ قهرمانان اروپا رقم می‌خورد.

طعنه به پوچتینو


مرد آرژانتینی سابق نیمکت تاتنهام در این باشگاه برای خودش نامی دست و پا کرده بود و رفته رفته جایگاهی ویژه در سفیدپوش لندنی پیدا می‌کرد. مائوریتسیو پوچتینو  تبدیل به مرد بدون جایگزین نیمکت تاتنهام می‌شد؛ شاید شبیه به شرایط سیمئونه در اتلتیکو مادرید. با این حال او همه این شرایط را به سرعت از دست داد و بدون تردید یکی از دلایل اصلی این ناکامی، شکست سنگین تیمش مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان فصل 20-2019 بود. بایرن و تاتنهام در گروه دوم رقابت‌ها با یکدیگر روبه‌رو شدند. بازی در لندن و در ورزشگاه خانگی اسپرز برگزار می.شد. مطابق انتظار نیمه اول مسابقه با تقابل نسبتا برابری به پایان رسید. تاتنهام گل اول بازی را به ثمر رساند و بایرن با هدایت نیکو کواچ کار را در همان نیمه به تساوی کشاند. تصور می‌کردیم قرار است برای به ثمر رساندن یک یا 2 گل دیگر در نیمه دوم مهیا شوند. با این حال کسی نمی‌داند دقیقا در رختکن تیم مونیخی چه اتفاقی افتاد. با این عطش سرشار برای گلزنی به میدان بازگشتند. گل دوم، سوم، و به همین ترتیب تا گل هفتم داستان ادامه داشت و هیبت پوچتینو با هر گل تیمش در هم می‌ریخت. بایرن یکی از تلخ‌ترین شب‌های کاری مرد آرژانتینی در تاتنهام را رقم زد.

26 دقیقه آتشین


پورتو با لوپتگی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود. آنها در در دیدار رفت موفق شدند بایرن مونیخ و تمام ستاره‌هایش را با هدایت پپ گواردیولا 3 بر یک شکست دهند و از همین رو با روحیه بهتری به مونیخ و آلیانز آرنا آمدند تا با یک مقاومت جانانه در خانه بایرن به نیمه‌نهایی برسند. بایرن اما مسیرش را با در هم کوبیدن آغاز کرد. تیم سابق گواردیولا با مربیگری این سرمربی پیش از رویارویی با پورتو موفق شد شاختار دونتسک را با 7 گل از پیش روی بردارد و قبل از این هم بردهای سنگین را تمرین می‌کرد. دیدار برگشت در مونیخ شروع شد و بایرن از دقیقه 40 مسابقه جشنواره گلش را به مدت 26 دقیقه به راه انداخت. 5 گل در فاصله دقایق 14 تا 40 به ثمر رسید تا پورتو همه خیال‌های خام عبور از سد بایرن مونیخ را از یاد ببرد. نیمه دوم هم با یک گل از هر 2 تیم به پایان رسید تا در نهایت بایرن مونیخ 6 بر یک حریف پرتغالی‌اش را در مرحله‌ای به حساسیت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از پیش روی بردارد.

زلزله در پرتغال


دوران همه‌گیری ویروس کرونا کره زمین را شاهد پدیده‌های عجیبی می‌کرد. این پدیده‌ها هر از گاهی سر از دنیای فوتبال هم در می‌آوردند. بارسلونا دور از نوکمپ و در خاک پرتغال باید پشت درهای بسته استادیوم خانگی تیم بنفیکا به مصاف بایرن بی‌رحم هانسی فلیک می‌رفت. همین مربی کنونی آبی و اناری‌ها! تراشتگن، مسی، سوارس، بوسکتس، پیکه و دی‌یونگ همگی در ترکیب بارسا حاضر بودند. انتظار هر اتفاقی از این مسابقه وجود داشت اما آنچه که رخ داد از حیطه انتظارات دنبال کنندگان لیگ قهرمانان هم بیرون بود. بایرن در چهارمین دقیقه قدرتش را به حریف اسپانیایی‌اش نشان داد و توماس مولر دروازه تراشنگن را باز کرد. گل زودهنگام بایرن خطرناک به نظر می‌رسید اما داوید آلابا با گل به خودی کار با به تساوی کشاند. همه چیز از دقیقه 21 بازی جدی شد. نشانه‌ها زلزله در پرتغال با گل ایوان پریسیچ نمودار شد و پس از آن 2 گل دیگر ارکان تیم اسپانیایی را لرزاند. نیمه اول به پایان رسید و بایرن مونیخ با 5 گلی که همه را خودش به ثمر رسانده بود، 4 بر یک به رختکن رفت. تلاش‌های کیکه ستین برای نجات مسی و یارانش در زمین کارایی لازم را نداشت و در عوض هانسی فلیک روی خشن و ماشینی بایرن مونیخ را عیان کرد و موتور در هم کوبیدن رقبا را برای تیمش به کار انداخت. 4 گل دیگر یکی پس از دیگری از راه رسیدند و بر سر رقیب بزرگ بایرن آوار شدند. برخی هنوز هم معتقدند بارسلونا به خاطر خاطره تلخ آن مسابقه نمی‌تواند در لیگ قهرمانان قامت راست کند و هنوز از آن فاجعه بزرگ آسیب می‌بیند. شاید هم آنها فلیک را به خدمت گرفته‌اند تا برایشان بردهایی از این دست را رقم بزند و بتوانند با خاطرات شیرین جشنواره‌های گل، خاطره تلخ آن زلزله 8 ریشتری را فراموش کنند.

ادامه خواهد داشت

این خصلت آلمانی‌هاست که مثل ماشین برخورد می‌کنند و اگر نقطه ضعفی در رقیب ببیند، آن را تا نابود کردن طرف مقابل رها نخواهند کرد. تاریخ بایرن پر است از بردهایی با جشنواره‌های گل و همین تاریخ تایید می‌کند پیروزی 9 گله مقابل دیناموزاگرب هم احتمالا آخرین برد پرگل بایرن مونیخ در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نخواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری