football360 logo
360-club
360-club-icon

تساوی سیتی و اینتر در شب پرفشار اتحاد؛ پیروزی‌های دیرهنگام دورتموند و پاریس

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۱46 نظر
جدال قهرمان انگلیس و ایتالیا نه برنده داشت و نه گل‌.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، گاتزانیگا که تا دقیقه ۹۰ فرشته نجات ژیرونا در خانه پاری‌سن‌ژرمن به شمار می‌رفت در آخرین دقیقه با یک گل به خودی عجیب شاگردان لوئیس انریکه را به ۳ امتیاز ارزشمند رساند. هفته اول رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۶ دیدار پی‌گیری شد که طی آن منچسترسیتی با نتیجه بدون گل مقابل اینتر متوقف شد و دورتموند با ۳ گل دیرهنگام از سد بروخه گذشت.


اینتر در شرایطی برای تکرار فینال ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا عازم شهر منچستر شده بود که مهدی طارمی به جای لائوتارو مارتینس در ترکیب اصلی این تیم قرار داشت. نیمه اول با وجود سیطره منچسترسیتی بر جریان توپ بدون گل خاتمه یافت. هالند، ساوینیو و دی‌بروینه موقعیت‌های خوبی را از دست دادند اما دروازه زومر به اندازه کافی تهدید نشد. در طرف دیگر زمین هم ادرسون مورائس کار دشواری برای مهار شلیک‌های تورام و آگوستو نداشت.


با آغاز نیمه دوم کوین دی‌بروینه به دلیل مصدومیت بیرون رفت و جای خود را به ایلکای گندوغان داد. مصدومیت زودهنگام او در این فصل ماراتن‌وار و در آستانه جدال با آرسنال، خبر ناگواری برای هواداران منچسترسیتی به شمار می‌رود.


پاس‌کاری عالی گندوغان و گریلیش در نزدیکی محوطه جریمه حریف زمینه‌ساز یک موقعیت عالی شد اما شلیک فیل فودن از نزدیکی نقطه پنالتی با مهار زومر به جایی نرسید. حملات منچسترسیتی ادامه داشت و ایلکای گندوغان در دقایق پایانی ۲ ضربه سر عالی را از دست داد. شلیک نخست او با مهار زومر همراه شد اما ضربه شیرجه‌ای بعدی در فاصله ۱۵ ثانیه مانده به سوت پایان مسابقه به شکل حسرت‌برانگیزی از بالای دروازه به بیرون رفت تا ۲ تیم به تقسیم امتیازات رضایت دهند. 


برد دراماتیک پاریس

نیمه اول جدال پاری‌سن‌ژرمن و ژیرونا با سلطه نسبی پاریسی‌ها به پایان رسید. شلیک وارن زئیر امری از آستانه محوطه جریمه بعد از برخورد به یکی از مدافعان به کرنر رفت و شلیک خطرناک آسنسیو از سمت چپ محوطه جریمه راهی به دروازه پائولو گاتزانیگا پیدا نکرد. با آغاز نیمه دوم تقلاهای پاریس برای رسیدن به گل شدت گرفت. پاس در عمق عالی کولو موانی، دمبله را با سنگربان ژیرونا تک‌به‌تک کرد اما تکل عالی کریچی در آخرین لحظه مانع گلزنی او شد. دقایقی بعد عثمان دمبله در داخل محوطه جریمه برای غافلگیر کردن گاتزانیگا با یک شلیک غیرمنتظر تلاش کرد.ضربه او بعد از واکنش دروازه‌بان و برخورد به تیر افقی دروازه حاصلی نداشت.


حملات پاری‌سن‌ژرمن با نزدیک شدن به دقایق پایانی شدت گرفت. ضربه کولو موانی در موقعیت تک‌به‌تک با گاتزانیگا از کنار دروازه به بیرون رفت و دقایقی بعد شلیک منحرف‌شده اشرف حکیمی با واکنش استثنایی سنگربان آرژانتینی به جایی نرسید. با این حال گاتزانیگا که تا دقیقه ۹۰ بارها دروازه تیمش را نجات داده بود با یک اشتباه مرگبار در آخرین دقیقه از وقت قانونی گل پیروزی را به حریف هدیه کرد.


نونو مندس از سمت چپ پیش تاخت و با یک پاس عرضی به آستانه دروازه خطرساز شد. گاتزانیگا قصد داشت به سادگی موقعیت را جمع کند اما توپ بعد از برخورد به دست او به سمت دروازه ژیرونا کمانه کرد تا ۳ امتیاز شاگردان لوئیس انریکه قطعی شود.

برد مقتدرانه نایب‌قهرمان اروپا

بازی دورتموند و بروخه در شرایطی آغاز شد که بازیکنان تیم بلژیکی در هیچ‌یک از ۴ تقابل رودرروی اخیر موفق به باز کردن دروازه زنبورها نشده بودند. نیمه اول با ۶۵ درصد مالکیت توپ از جانب شاگردان نوری شاهین به پایان رسید اما بازی از نظر موقعیت‌های ایجادشده کاملاً پایاپای جلوه کرد و کم‌دقتی مهاجمان، نتیجه بدون گل در پایان نیمه را رقم زد. این روند تا فاصله ۱۴ دقیقه مانده به پایان مسابقه پابرجا ماند اما جیمی گیتنز بالاخره طلسم دروازه بروخه را شکست. تنها ۸ دقیقه از ورود بال چپ ۲۰ ساله انگلیسی به زمین، امره جان او را در سمت چپ محوطه صاحب توپ کرد. شلیک او بعد از برخورد به ۲ مدافع بروخه به دورترین قسمت دروازه پرواز کرد تا زنبورها پیش بیفتند.


این پایان هنرنمایی گیتنز نبود و او دقیقاً ۱۰ دقیقه بعد بار دیگر تور دروازه بروخه را به لرزه انداخت. تعویض طلایی نوری شاهین این بار توپ را از فلیکس انمچا گرفت و بعد از جا گذاشتن ۲ مدافع، گوشه دروازه مینیوله را دور از دستان او هدف قرار داد تا خیال زنبور‌ها از ۳ امتیاز خارج از خانه هفته اول راحت شود.


این اما پایان کار نبود و خطا روی سرهو گیراسی در دقیقه ۹۵ دورتموند را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. خود او پشت توپ ایستاد و با یک ضربه چیپ عالی، مینیوله را برای بار سوم ناکام گذاشت.

در دیگر مسابقه امشب سلتیک در خانه با نتیجه ۵ بر یک از سد تیم اسلووان براتیسلاوای اسلوونی گذشت. آرنه انگلز، گران‌ترین بازیکن تاریخ سلتیک از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های شاگردان برندان راجرز را به ثمر رساند.


در دیدارهای زودهنگام امشب اسپارتاپراگ با ۳ گل از سد شاگردان پپ لیندرز در سالزبورگ گذشت و بولونیا در خانه به تساوی بدون گل در مقابل شاختار دونتسک رضایت داد. هفته اول لیگ قهرمانان اروپا فردا شب با برگزاری ۶ دیدار ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین مسابقات بارسلونا در مقابل موناکو صف‌آرایی می‌کند و آرسنال در برگامو به مصاف آتالانتا می‌رود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری