football360 logo
360-club
360-club-icon

کنایه حسینی به یکی از نماینده‌های ایران در آسیا؛ جلوی خودم را گرفتم تا به کیفیت پایین بازیکنان خارجی‌شان نخندم!

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰136 نظر
سرمربی آلومینیوم اراک در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس صحبت‌های جنجالی‌ای را درباره بازیکنان خارجی جذب‌شده از سوی تیم‌های لیگ برتری به زبان آورد.

به گزارش فوتبال 360، آلومینیوم اراک جزو تیم‌های جوان لیگ بیست‌وچهارم محسوب می‌شود و شاید جذب رحمان جعفری که روز گذشته از تراکتور تبریز اتفاق افتاد، مهم‌ترین خرید نقل‌وانتقالاتی سفیدوسبزپوشان اراکی باشد. مجتبی حسینی اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان دارد؛ هر چند که این جوان‌گرایی برای ایرالکو فعلاً ثمربخش نبوده و آن‌ها از حیث امتیازگیری روند خوبی را در فصل جدید لیگ برتر تجربه نمی‌کنند و از 12 امتیاز ممکن در 4 بازی اخیر تنها 3 امتیاز به‌دست آورده‌اند.

اراکی‌ها بعد از پذیرش 3 تساوی و تحمل یک شکست در فصل جدید لیگ برتر، خود را برای پنجمین مسابقه‌شان در لیگ بیست‌وچهارم آماده می‌کنند؛ جایی‌که شاگردان حسینی باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پرسپولیس بروند. مجتبی حسینی، سرمربی آلومینیوم اراک در نشست خبری پیش از دیدار با سرخ‌پوشان پایتخت حضور یافت و ضمن صحبت درباره کیفیت فنی حریف و وضعیت چمن ورزشگاه‌ها در ایران، نسبت فعالیت تیم‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه و جذب بازیکنان خارجی پرشمار، موضع‌گیری جالب‌توجه و البته تندی داشت!

لیگی رقابتی داریم که هیچ تیمی در آن ضعیف نیست

حسینی در آغاز صحبت‌هایش درباره جدال با پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد و نسبت به وضعیت زمین چمن ورزشگاه‌ها هم گلایه کرد و گفت: «یک بازی سخت خارج از خانه برابر قهرمان سال گذشته داریم، تیمی که امسال هم خوب تقویت شده است. امیدوارم بازیکنان ما با تمرکز بیشتر بازی خوبی برابر یکی از بهترین تیم‌های ایران انجام دهند و شانس با ما یار باشد و نتیجه خوبی به دست بیاوریم. مشکلی که ما در لیگ داریم، کیفیت زمین‌ها است. وقتی کیفیت زمین خوب نباشد، این موضوع بر کیفیت تیم‌ها تأثیر می‌گذارد؛ با این حال لیگی رقابتی داریم که هیچ تیمی در آن ضعیف نیست. همه تیم‌ها قوی ظاهر می‌شوند و در مجموع لیگ از فصل گذشته با کیفیت‌تر است».

نقل‌وانتقالات بسیار بدی در بحث بازیکنان خارجی داشتیم!

مجتبی حسینی در واکنش به سوالی درباره جذب بازیکن خارجی و افزایش سقف بودجه گفت: «ما چون نه بازیکن خارجی گرفتیم و ضمناً کف سقف قرارداد هم هستیم، بنابرین صحبتی درباره نقل‌وانتقالات ندارم. من هیاهوی نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران را دوست ندارم. یکی از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و بازیکنان خارجی یک تیم ایرانی را دیدم و فقط [جلوی خودم را گرفتم و] به کیفیت [پایین]شان نخندیدم! به نظرم، نقل‌وانتقالات بسیار بدی در بحث بازیکنان خارجی داشتیم و چشم‌انداز خوبی نمی‌بینم. این‌ها پول بیت‌المال است و باید صرف بازیکنان جوان ایرانی شود؛ البته به من ارتباطی ندارد اما در مجموع بازیکنانی معدود و در واقع اندک بازیکنان خارجی نسبتاً با کیفیت به ایران آمده‌اند و تا الان چیزی خاصی [از خارجی‌های لیگ] ندیده‌ایم».

به تیمم ایمان دارم اما باز هم می‌گویم که رقابت نابرابر است

سرمربی آلومینیوم در تکمیل صحبت‌هایش پیرامون شرایط نقل‌وانتقالاتی ایرالکو توضیح داد: «سال گذشته در نیم‌فصل دوم، پنجره نقل‌وانتقالات‌ بسته بود. در شروع فصل امسال، دو تا از بهترین بازیکنان ما جدا شدند. یکی از آن‌ها به تیم پولداری رفت و دیگری سرباز شد. جایگزین کردن این دو بازیکن کار سختی است. در بازار نقل‌وانتقالات چیزی که در توان‌مان بود را انجام دادیم. باید چه‌کار می‌کردیم؟ مجبور بودیم دوباره از بازیکنان جوان استفاده کنیم. ما نقل‌وانتقالات آن‌چنانی نداشتیم. باشگاه حمایت کرد اما رقابت نابرابر است. استفاده از بازیکنان جوان نیز تاوان دارد. در دیداری که باید برنده می‌شدیم، پنالتی از دست دادیم. در بازی قبلی، مهاجم در زمین نداشتیم. در مجموع، به تیمم ایمان دارم اما باز هم می‌گویم که رقابت نابرابر است. فوتبال ما دولتی است. درست است که مردم ستاره‌ها را دوست دارند اما می‌خواهیم بازیکنان با کیفیتی نیز بیایند».

بازیکنان ما برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند

حسینی با اشاره به عملکرد خوب پرسپولیس در جدال با الاهلی عربستان و آمادگی تیمش برای جدال با سرخ‌پوشان و همچنین وضعیت زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس و استفاده از تکنولوژی (VAR) در مسابقه فردا گفت: «خیلی بازی سختی داریم. پرسپولیس بازی خوبی برابر الاهلی به نمایش گذاشت. از طرفی، اندازه دو تیم بازیکن دارد. امیدوارم زمین شهر قدس اجازه بازی به هر دو تیم را بدهد. بازیکنان ما برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند. (VAR) خوب است اما به شرطی که مثل کشورهای دیگر باشد. خط‌کشی‌ها و دوربین‌ها درست باشند. داوران (VAR) سرعت عمل و دقت بیشتری داشته باشند».

بازیکنان ما توجیه شده‌اند چطور برابر پرسپولیس بدون اشتباه بازی کنند

مجتبی حسینی در پاسخ به سوالی درباره نمایش‌های موفق تیم‌های تحت هدایت او برابر پرسپولیس توضیح داد: «هر بازی شرایط خودش را دارد. سعی می‌کنیم با توجه به شناخت‌مان از پرسپولیس بازی خوبی به نمایش بگذاریم. فوتبال مختصات خودش را دارد و بازی اشتباهات است. بازیکنان ما توجیه شده‌اند چطور برابر پرسپولیس بدون اشتباه بازی کنند و البته امیدوارم شانس هم بیاوریم. اینکه در یک بازی پرسپولیس را برده‌ایم دلیل برای پیروزی بعدی ما نمی‌شود».

یامگا بازیکن بسیار با شخصیت و خوبی است

سرمربی آلومینیوم درباره برگزاری داربی در اراک گفت که بهتر است چیزی نگوییم و در واکنش به عدم انتقال منتظر محمد و کوین یامگا به جمع سفیدوسبزپوشان توضیح داد: «من در ریز مذاکرات نیستم. آن بازیکنان تصمیم گرفتند به تیم دیگری بروند. مذاکراتی انجام شد اما یک طرف مذاکرات بازیکن است و حتما با اضافه شدن مدیرعامل جدید به تیم دیگر (نساجی) تصمیم گرفتند به آنجا بروند. در مورد یامگا نظری ندهم، بهتر است. او بازیکن بسیار با شخصیت و خوبی است. اینکه خودش تصمیم گرفته با توجه به اتفاق بدی که برای او افتاده است، بجنگد؛ به تصمیم شخصی او بازمی‌گردد و امیدوارم موفق باشد».

در فصل نقل‌وانتقالات ایران غیر از هرج و مرج چیزی ندیدم!

حسینی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره احتمال جذب بازیکن آزاد گفت: «من در فصل نقل‌وانتقالات ایران غیر از هرج و مرج چیزی ندیدم و وارد این بازی‌ها نمی‌شویم. ما سعی می‌کنیم تمرین کنیم و راه درستی برویم. اینکه مدام بازیکن جذب کنیم، کار درستی نیست. ما در وهله‌ی اول از نیروهای‌مان استفاده می‌کنیم و در ادامه اگر متوجه شدیم بازیکنی می‌تواند کمک کند، وارد جذب او خواهیم شد. از نظر بودجه محدود هستیم و نهایت جذب بازیکن‌مان یک‌هشتم بازیکن تیم‌های دیگر است. فوتبال این نیست که فقط بازیکن بگیریم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری