football360 logo
360-club
360-club-icon

خبرهای غیرمنتظره از اردوی تیمِ تاریخ‌ساز؛ پرافتخارترین بازیکن ایران از خاتون جدا می‌شود!

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰22 نظر
در آستانه شروع هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان، ترکیب خاتون بم، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در آستانه تغییر و تحولات جالب‌توجهی است.

به گزارش فوتبال 360، هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار بود از نیمه مهرماه آغاز شود اما صعود خاتون به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا معادلات را تغییر داد و حالا طبق جدول زمان‌بندی جدید، لیگ هفدهم از جمعه بیست‌وهفتم مهرماه آغاز می‌شود. خاتون که با 10 قهرمانی، پرافتخارترین تیم ایران است، بعد از تاریخ‌سازی در مرحله انتخابی اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا و صعود به مرحله گروهی، این روزها خود را برای حضور در این تورنمنت آماده می‌کند.

شاگردان مرضیه جعفری در شرایطی دهم مهرماه عازم کشور تایلند می‌شوند که باید 3 دیدار خود در مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را روزهای پانزدهم، هجدهم و بیست‌ویکم مهرماه برابر تیم‌های ملبورن‌سیتی استرالیا، کایا ایلویلو فیلیپین و کالج اسکالرز تایلند برگزار کنند. به فاصله یک هفته بعد از اتمام مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان برای خاتون آغاز خواهد شد و مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها برای رسیدن به یازدهمین قهرمانی‌اش کار دشواری را در پیش دارد.

خاتون در حالی در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان شرکت کرد که آن‌ها به سراغ جذب قرضی 5 بازیکن رفتند و عارفه سیدکاظمی، ملیکا متولی، فاطمه امینه‌برازجانی در کنار فاطمه پسندیده و گلنوش خسروی به جمع بازیکنان خاتون پیوستند. از میان این بازیکنان، همکاری گلنوش خسروی با خاتون به پایان رسیده و او راهی سپاهان شده اما قرارداد 4 بازیکن دیگر با خاتون به حالت دائمی در آمده و این مسئله بدان معناست که سیدکاظمی، متولی، امینه‌برازجانی و پسندیده در فصل جدید لیگ برتر همراه خاتون خواهند بود.

ستاره خاتون سرمه‌ای‌پوش می‌شود!

مدیران باشگاه خاتون در حالی موفق شدند ساختار کلی تیم فصل گذشته را حفظ کنند و قرارداد بازیکنان کلیدی خود را تمدید کنند که در این میان، جدایی 2 چهره نام‌آشنا از جمع بازیکنان خاتون قطعی شده است! سمانه چهکندی که با کسب 11 قهرمانی در لیگ برتر، پرافتخارترین فوتبالیست ایران محسوب می‌شود و از حیث شمار پاس گل هم جزو رکوردداران در عرصه ملی و باشگاهی فوتبال زنان است، با وجود آنکه 9 قهرمانی‌اش را همراه تیم خاتون (شهرداری) بم به‌دست آورده، برای فصل جدید با مدیران باشگاه به توافق نرسیده و این مدافع-وینگر 35 ساله در راه جدایی از خاتون است.

چهکندی البته همراه تیم خاتون در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا حضور خواهد داشت اما گفته می‌شود بعد از اتمام این رقابت‌ها، او قرارداد خود با تیم گل‌گهر سیرجان را رسمی می‌کند و در قامت بازیکن جدید سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی کارش را پیش خواهد برد؛ انتقالی که بدون‌شک یکی از جذاب‌ترین و البته جنجالی‌ترین انتقال‌های بازار تابستانه فوتبال زنان محسوب می‌شود و باید دید چهکندی بعد از کسب 9 قهرمانی با خاتون (شهرداری) بم و یک قهرمانی با تیم‌های بال‌گستر مازندران و شن‌سا ساوه، آیا می‌تواند رکورد استثنایی خود را در گل‌گهر بیش از پیش ارتقا بدهد یا خیر.

حمله گل‌گهر به عمق ترکیب خاتون!

سمانه چهکندی تنها بازیکنی نیست که بعد از اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا از جمع بازیکنان خاتون جدا می‌شود، بلکه زهرا سربالی، هافبک باتجربه و جنگنده خاتون هم با مدیران این باشگاه برای ادامه همکاری به توافق نرسیده است. ستاره 31 ساله و ملی‌پوش خاتون پیشنهاد وسوسه‌انگیزی از گل‌گهر دریافت کرده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالاً او همپای سمانه چهکندی راهی سیرجان خواهد شد تا در اولین فصل تیمداری گل‌گهر در فوتبال زنان برای سرمه‌ای‌پوشان به میدان برود.

گل‌گهری‌ها که با هدایت مریم جهان‌نجاتی به دنبال آن هستند تا فصلی رویایی را پشت سر بگذارند، در کنار توافقات اولیه با سمانه چهکندی و زهرا سربالی، با شبنم بهشت و افسانه چترنور، 2 ستاره فصل گذشته ملوان هم به توافق رسیده‌اند. جالب آنکه احتمالاً دیگر خرید تابستانی گل‌گهر هم از خاتون خواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، زهرا خواجوی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و سنگربان فصل گذشته خاتون هم به جمع شاگردان جهان‌نجاتی خواهد پیوست تا با حضور 3 مهره کلیدی خاتون در جمع سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی، گل‌گهر در قامت یک مدعی جدی قهرمانی پا به فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان بگذارد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری