football360 logo
360-club
360-club-icon

نمره قبولی بعدی فلیک؛ حفظ شخصیت در لیگ قهرمانان اروپا

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲79 نظر
بارسلونا امشب اولین بازی خودش با هدایت هانسی فلیک را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، پیش از روی کار آمدن مرد آلمانی هم موفق به فتح لالیگا و ارائه نمایش‌های درخشان در لیگ شده بودند. بنابراین موفقیت تیم فلیک در لالیگا ارتقای ویژه‌ای نسبت به دوران ژاوی به شمار نمی‌رود. یکی از مولفه‌هایی که ژاوی را از چشم لاپورتا انداخت، عدم صلابت و اطمینان خاطر تیمش در لیگ قهرمانان اروپا بود. بارسلونا  به قهرمانی در لیگ راضی نمی‌شود. آنها خاطره درخشان فتح شش‌گانه را در گذشته نزدیک دارند و تیمی می‌خواهند که از همین اولین گام در اروپا صلابت آبی و اناری‌ را به رخ رقبا بکشد. اولین رقیب موناکوست. بساز و بفروش معروف قاره سبز، ستاره‌های جوان را به خدمت می‌گیرد و آنها را با قیمت‌های سرسام‌آور به بزرگان اروپا می‌فروشد. اورلین شوامنی، کیلیان امباپه، برناردو سیلوا، بنجامین مندی، یوری تیلمانس و آنتونی مارسیال، همگی محصولات موناکو بودند. آن‌ها با قیمت‌های بسیار بالا به تیم بزرگ بعدی نقل مکان کردند. مدتی است شاهزاده‌نشین موناکو از این دست فروش‌ها نداشته. با بارسلونا بازی دارند. فرانسوی‌ها یقینا در راستای تقویت در سال‌های آینده باید خریدهای بزرگی داشته باشد و همچنین شبکه‌های زیادی حق پخش بازی‌های رقیب پیش روی موناکو را خریداری می‌کنند و بیننده‌های زیادی پای تماشای آنها هستند. بنابراین فرصت خوبی برای بازار گرمی دوباره و ارائه محصولات جدید به شمار می‌رود. موناکو می‌آید تا در برابر آبی و اناری‌ها حتی به نیت ارائه محصولات جدید، نمایش خوبی داشته باشد.

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا

موناکوبارسلونا

ساعت: 22:30 به وقت تهران

ورزشگاه: لوئی دوم

موناکو؛ بازگشت به لیگ قهرمانان

آخرین بار در فصل 19-2018 موفق شدند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند. برای تیمی مثل موناکو که خودش را شاهزاده‌نشین می‌نامد و تافته جدا بافته لیگ فرانسه به شمار می‌آورد، برای مردم ثروتمند  شهر خوب نیست این همه از مطرح‌ترین رقابت بین المللی باشگاهی دور باشند. حتما دلتنگ حضور در این میدان بوده‌اند و یقینا برای حضور موفق و درخشان در این بازگشت پس از 6 سال برنامه خواهند داشت. آدی هوتر اتریشی پس از کسب تجربه در مونشن گلادباخ، فرانکفورت و سالزبورگ به موناکو آمده و فصل قبل موفق شد این تیم را به رده دوم لیگ یک فرانسه هم برساند. آمار تیم او به شدت قابل توجه و خوب ارزیابی می‌شود و شاید اگر پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه حضور نداشت، موناکو فصل قبل به راحتی نهمین جام قهرمانی‌اش را هم به دست می‌آورد. میانگین امتیاز 2.02 از هر بازی برای آدی هوتر روی نیمکت موناکو ثابت می‌کند او حرف‌های زیادی برای گفتن در مقابل هانسی فلیک و بارسلونا خواهد داشت. یک ویترین بسیار جذاب مملو از ستاره‌های جوان و نوجوان هم آماده حضور در نمایشگاهی به اعتبار لیگ قهرمانان و ارائه برای فروش‌های گرانقیمت هستند. میانگین سنی بازیکنان ترکیب موناکو حدود 23 سال است و آنها 8 بازیکن 21 ساله و کمتر در لیست خودشان دارند. باید منتظر بود و دید موناکو می‌خواهد کدام یک از آنها را در برابر بارسلونا به نمایش بگذارد و یک محصول جذاب و جدید برای فروش به باشگاه‌های بزرگ اروپا و حتی همین تیم بارسا ارائه کند. تیم برای شکست به میدان نمی‌آید و اگر قرار بر شکست هم باشد، آنها به راحتی این نتیجه را نمی‌پذیرند و به ورزشگاه خانگی می‌آیند تا امتحان سختی برای فلیک و شاگردانش باشند.

بارسلونا؛ اعاده حیثیت

اعتبار این تیم در لیگ قهرمانان اروپا زیر سوال رفته است. آخرین فینال بارسلونا به سال 2015 باز می‌گردد و هواداران پرشور بارسا هر فصل آرزوی بالای سر بردن جام قهرمانی را در ذهن می‌پرورانند. آنها استقلال طلبان ایالت کاتالونیا هستند و زیر بار شکست‌های پی در پی و ناکامی همیشگی نمی‌روند. بارسلونا بزرگی در اروپا را می‌خواهد و اصلا هانسی فلیک را برای همین جایگزین ژاوی کرده است؛ مردی که موفق شده روح بزرگ آبی و اناری را در بازی‌های اخیر تیمش بیدار کند. این بار یک امتحان سخت‌تر پیش روی آنهاست. باید در اروپا و در خانه حریف به میدان بروند و قدرت و قابلیت‌های به‌روز رسانی شده خودشان را در این میدان بزرگ هم ثابت کنند. اینجا پی می‌بریم عیار تیم فلیک واقعا چقدر با ظرفیت‌های تیم ژاوی فاصله دارد و مرد آلمانی اگر می‌خواهد ثابت کند از سرمربی سابق بارسا بهتر است باید در این امتحان سخت با موفقیت ظاهر شود. 2 حذف در مراحل گروهی و یک حذف مایوس‌کننده در یک‌چهارم نهایی فصل قبل مقابل پاریس، سگرمه‌های هواداران بارسلونا را در هم فرو برده و آنها تشنه دیدن صلابت تیمی مدعی قهرمانی هستند. جالب اینجاست در هر 2 حضور قبلی بارسلونا در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، آنها مقابل رقیبی از کشور فرانسه مغلوب و حذف شده‌اند. در مجموع فرانسه در سال‌های اخیر برای آبی و اناری‌ها مقصد جذابی نبوده. بارسلونا برای دیدار حساس پیش رو انگیزه‌هایی فراتر از کسب 3 امتیاز دارد. آنها باید بجنگند، بدرخشند، پیروز باشند، خاطرات تلخ را پاک کنند، هویت بزرگ خودشان را بیدار شده ببینند و بسیاری از جاهای خالی برای تیم به بزرگی بارسا را در همین مسابقه پر کنند.

سابقه رویارویی

2 بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و هر 2 بازی با برتری بارسلونا به اتمام رسیده . آبی و اناری‌ها تاکنون هیچ گلی از حریف فرانسوی امشب خود دریافت نکرده‌اند؛ اما این وقایع به سال‌ها پیش و اوایل دهه 90 باز می‌گردد و تاریخ گره‌ای از شرایط کنونی بازی 2 تیم باز نمی‌کند. همه چیز منتظر اتفاقات میدانی است.

فرم 2 تیم در بازی‌های گذشته

موناکو

برد مقابل اوسر، تساوی مقابل لانس، برد مقابل لیون، برد مقابل سنت‌اتین.

7 گل زده، یک گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها و 3 کلین‌شیت.

تیم سوم لیگ یک فرانسه پس از 4 مسابقه.

بارسلونا

برد مقابل ژیرونا، برد مقابل رئال وایادولید، برد مقابل رایووایکانو، برد مقابل اتلتیک بیلبائو.

15 گل زده، 3 گل خورده، حداقل 2 گل زده در همه بازی‌ها، 2 مسابقه با حداقل 4 گل زده، حداکثر یک گل خورده در بازی‌ها و فقط یک کلین‌شیت.

صدرنشین لالیگا پس از 5 مسابقه.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری