football360 logo
360-club
360-club-icon

نبرد آرتتا و گاسپرینی؛ جوان و باتجربه در یک قاب

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱26 نظر
آرسنال و آتالانتا یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان را در پیش دارند.

به گزارش فوتبال 360، مرد باتجربه اندوخته‌های سال‌های طولانی نبردهایش را به میدان می‌آورد. او همه فنون را بلد است و راه‌کارهای پیاده‌سازی آنها و حتی راه خنثی کردن چنین فنونی را می‌داند. فوت و فن خاصی هم برای خودش در این سال‌ها به دست آورده و مرد کار آزموده میدان نام دارد. مرد جوان هم با ویژگی‌های جدیدش روی کار آمده و تمایل دارد ترفندهایی را پیاده کند که تاکنون کسی آنها را استفاده نکرده و با شیوه نو و خاص خودش به کسب افتخار بپردازد. تقابل آنها همیشه جذاب است. تقابل پیری و جوانی و رویارویی تجربه و انگیزه در میدان فوتبال را در پیش داریم. آرسنال با آرتتای جوان و جویای نام و افتخار به مصاف گاسپرینی باتجربه و پخته می‌رود. مرد اسپانیایی نیمکت توپچی‌ها در جستجوی کسب جام است و مرد ایتالیایی کادر فنی آتالانتا فصل گذشته بالاخره پس از سال‌ها تلاش یک افتخار بزرگ برای تیمش به دست آورد و اتفاقا با خواباندن مچ یک جوان دیگر در عرصه مربیگری به نام آلونسو، این قهرمانی را برای تیم ایتالیایی رقم زد. جدال 2 تیم از حساس‌ترین بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود و و آرتتا و گاسپرینی اولین تقابل مستقیم در برابر هم را تجربه می‌کنند.

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا

آتالانتاآرسنال

ساعت: 22:30 به وقت تهران

ورزشگاه: گویس

آتالانتا؛ الهه برگامو

آنقدر زیباست که استاندال، نویسنده مشهور فرانسوی آن را زیباترین نقطه کره زمین توصیف می‌کند. ساحلش از قشنگ‌ترین چشم‌اندازهای ساحلی دنیا به شمار می‌رود و شهر طبقه طبقه‌ و مملو از بناهایی با معماری خاص ایتالیایی دیدنی‌تر از آن است که فقط در فوتبال خلاصه شود اما فوتبال هم با درخشش آتالانتای همیشه رو به جلو و هجومی گاسپرینی لطف بیشتری به جاذبه‌ها می‌دهد. گویا الهه سری‌آ با رویکرد رو به جلو در زمین مستطیل سبز می‌خواهد انتقام حملات تاریخی‌ را برای مردم این منطقه بگیرد. آنها ذاتا هجومی هستند. هر چقدر هم مدافعان جوان و جدید و مستعد مانند الساندرو باستونی و جورجیو اسکالوینی در این تیم ظهور کنند، باز هم در خدمت امیال هجومی سرمربی این تیم خواهند بود. آتالانتا این بار باشخصیتی متفاوت به لیگ قهرمانان می‌آید. تا پیش از این آنها فقط یک تیم مستعد موفقیت و مترقی به شمار می‌رفتند اما این بار به عنوان قهرمان لیگ اروپا وارد لیگ قهرمانان می‌شوند. چنین تیمی را نمی‌توانیم دستکم بگیریم؛ حتی اگر شروع خوبی در این فصل نداشته باشند و حتی اگر تیم فینال لیگ اروپای فصل قبل هنوز خودش را پیدا نکرده باشد. بازی‌های سختی زیادی برای آتالانتا در راه است و شاگردان گاسپرینی از همین رو به همه بازی‌های خانگی و حتی رویارویی با آرسنال مدعی و پر از ستاره هم چشم به کسب امتیاز دارند. چه بهتر این امتیاز کامل و حاصل از یک پیروزی باشد. وقتی تیم شکست‌ناپذیر ژابی آلونسو را شکست داده‌اند، چرا باید از رقم زدن چنین نتیجه‌ای در برابر آرسنال مایوس بمانند. آتالانتا به میدان می‌آید تا مثل نقل قول استاندال باز هم زیباترین نقطه روی کره زمین، دستکم برای مردم شهرش باشد و این بار می‌خواهد جزئیات فوتبالی بیشتری به این زیبایی بیفزاید؛ جزئیاتی شاید مثل غلبه و بر توپچی‌های مسلح و مدعی لندنی!

آرسنال؛ نمایش قدرت

استون‌ویلا را شکست دادند، بدون اودگارد، داربی لندن را در ورزشگاه حریف با پیروزی به پایان رساندند و در مجموع نشان دادند باز هم برای موفقیت و قهرمانی به میدان آمده‌اند اما همه این نمایش‌ها یک شاخصه مهم را در بر نداشته و آن هم بروز قدرت و استیلا در زمین است. توپچی‌ها بدون ارائه نمایشی قدرتمندانه نمی‌توانند ذهنیت تیمی قهرمان را پیدا کنند. لیگ قهرمانان اروپا پیش روی آنهاست تا با بلندگوی رسانه‌ای آن ابعاد و پرده‌های بیشتری از صدای جام‌خواهی و عطش قهرمانی را به گوش رقبا برسانند. پیروزی قدرتمندانه آرسنال در جدال پیش رو فقط مختص به لیگ قهرمانان نخواهد بود و اگر فریادی از سر اقتدار در برگامو سر دهند، صدای آن تا انگلیس و شهر منچستر هم خواهد رسید. آرسنال برای برد به میدان می‌آید و حتی بیشتر از این هم احتیاج دارد. شاگردان آرتتا نیاز دارند با ترفندهای این سرمربی جوان در مقابل گاسپرینی باتجربه و با غافلگیر کردن قهرمان لیگ اروپا، باور کنند یکی از بهترین‌ها هستند و عمق موفقیت آنها به بردهای یک یا 2 گله منتهی نمی‌شود. قرمزپوشان آرسنال برای نمایش قدرت به ورزشگاه آتالانتا می‌آیند.

سابقه رویارویی

این اولین بازی 2 تیم در طول تاریخ است و نبردی جدید را پیش رو خواهیم داشت. با این حال مرور کارنامه 2 تیم در برابر رقبای از کشور یکدیگر خالی از لطف نیست. آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا سابقه خوبی از تقابل با انگلیسی‌ها ندارد. این تیم 6 بار روبه‌روی حریفانی از کشور آرسنال قرار گرفته و نتیجه این بازی‌ها یک برد، 2 تساوی و 3 شکست بوده. آتالانتا هرگز در خانه موفق به بردن انگلیسی‌ها نشده و تنها پیروزی این تیم به برد مقابل لیورپول در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 21-2020 باز می‌گردد؛ وقتی دیدار رفت را با 5 گل در خانه باخته بودند. آرسنال اما رقیب سرسختی برای ایتالیایی‌ها به شمار می‌رود. این تیم تاکنون 20 بار به مصاف تیم‌هایی از سری‌آ در لیگ قهرمانان اروپا رفته و نتیجه این 20 مسابقه 9 برد و فقط 5 شکست بوده. آرسنالی‌ برای آخرین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 14-2013 مقابل ناپولی قرار گرفت و یک برد و یک باخت در بازی‌های رفت و برگشت نتیجه تلاش توپچی‌ها در آن 2 مسابقه بود. رقبا برای یکدیگر به اندازه کافی شناخته شده نیستند و اولین تقابل تاریخ میان آتالانتا و آرسنال می‌تواند به همین دلیل یک دیدار حساس و جذاب و نفس‌گیر و غیرمنتظره باشد.

فرم 2 تیم در بازی‌های گذشته

آتالانتا

برد مقابل فیورنتینا، باخت مقابل اینتر، باخت مقابل تورینو، برد مقابل لچه.

8 گل زده، 8 گل خورده، 2 مسابقه با حداقل 3 گل زده، 3 بازی با حداقل 2 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

تیم نهم سری‌آ پس از 4 مسابقه.

آرسنال

برد مقابل تاتنهام، تساوی مقابل برایتون، برد مقابل استون‌ویلا، برد مقابل ولورهمپتون.

6 گل زده، یک گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها، حداکثر 2 گل زده در بازی‌ها، حداکثر یک گل خورده در مسابقات و 3 کلین‌شیت.

تیم دوم لیگ برتر انگلیس پس از 4 مسابقه.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری