football360 logo
360-club
360-club-icon

تن‌هاخ: بدون بازیکن خوب، همه سرمربیان ضعیف هستند؛ مورینیو الگوی سرمربیان است

30 مهر 1403 ساعت 23:3611 نظر
سرمربی یونایتد، ژوزه مورینیو را به دلیل کسب جام روی نیمکت یونایتد تحسین می‌کند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد در گفت‌و‌گوی خبری پیش از دیدار با فنرباغچه به تمجید از ژوزه مورینیو، سرمربی سابق یونایتد پرداخت. او می‌گوید تیمش شروع خوبی نداشته اما وضعیت تیم و کارنامه سرمربی در انتهای فصل و هنگام تعیین قهرمان جام‌ها مشخص می‌شود. جدال یونایتد و فنرباغچه در شرایطی برگزار می‌شود که ۲ تیم در مرحله گروهی رقابت‌های فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ اروپا هم به مصاف هم رفتند و هر کدام در خانه خودشان برنده شدند. در حال حاضر فنرباغچه با ۴ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ اروپا قرار دارد و یونایتد با تنها ۲ امتیاز در رده بیست‌ویکم جای گرفته.


ژوزه مورینیو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به مدت ۲ فصل روی نیمکت منچستر یونایتد نشست و در فصل اول هدایت این تیم قهرمانی جام اتحادیه و لیگ اروپا را جشن گرفت. تن‌هاخ در تمجید از مرد خاص فوتبال جهان می‌گوید: «احتمالاً قبل یا بعد از مسابقه با مورینیو دیداری خواهم داشت. این برای هر ۲ ما مسابقه بزرگی به شمار می‌رود. از روبه‌رو شدن با او و بازی کردن در مقابلش لذت می‌برم.  همیشه تیم‌های خوبی را هدایت کرده و  یک سرمربی برنده و قهرمان بوده است. مورینیو از دید من برای بسیاری از سرمربیان یک الگو به شمار می‌رود.» مورینیو و تن‌هاخ جزء سرمربیان دوران پس از فرگوسن هستند که شیاطین سرخ را به فتح جام رسانده‌اند. تن‌هاخ در مورد مسیر حرکت تیم به سمت کسب جام می‌گوید: «من قدردان حضور در این باشگاه هستم و به آن افتخار می‌کنم. به عنوان یک سرمربی می‌دانم کسب جام تا چه حد دشوار است. به تمام همکاران دارای جام خودم تبریک می‌گویم چون از سطح رقابت در لیگ برتر خبر دارم. سطح رقابت در تمام رده‌های فوتبال انگلیس بالاست. قهرمانی در جام‌ها به تعهد زیاد، گذشتن از خانواده و تغییر تیم برای رسیدن به اهداف بستگی دارد. البته این کار تک‌نفره انجام نمی‌گیرد و قبل از هرچیز به بازیکنان خوب و فوق‌العاده نیاز هست. بدون بازیکنان خوب همه سرمربیان ضعیف هستند. به همین دلیل باید از بازیکنان تیم تشکر کنم چون کار خیلی عالی آنها به قهرمانی در جام حذفی منجر شد.»


منچستر یونایتد شروع ضعیفی را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر تجربه می‌کند اما این هفته با برتری مقابل برنتفورد به مسیر پیروزی برگشت. سرمربی هلندی می‌گوید هنوز اول کار است و باید عملکرد تیم را در انتهای فصل مورد ارزیابی قرار داد: «ما تازه در ابتدای فصل قرار داریم. شروع خوبی نداشتیم. این را می‌دانیم و از عملکرد تیم در ابتدای فصل خوشحال نیستیم اما دیروز را با شادی به پایان رساندیم. پیروزی و بازگشت شیرینی بود اما تنها یک برد داریم. اگر می‌خواهید برنده جام شوید باید به شکل پیوسته در مسابقات به پیروزی برسید. به عملکرد خوب و تلاش زیاد در تمام طول فصل نیاز داریم. از طرف دیگر می‌دانیم جام را در پائیز، زمستان یا حتی بهار توزیع نمی‌کنند و تیم قهرمان در آوریل و می مشخص می‌شود. موظفیم تیم را برای پیروزی در تمام فصل آماده کنیم اما مهم وضعیت پایان فصل است. در این صورت مطمئن می‌شویم تیمی آماده کسب جام ساخته‌ایم.» فنرباغچه از ساعت ۲۲:۳۰ روز پنجشنبه در استانبول میزبان منچستر یونایتد است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...