football360 logo
360-club
360-club-icon

با غیبت دو ستاره و یک ابهام بزرگ؛ ترکیب احتمالی استقلال مقابل رونالدو و یارانش

01 آبان 1403 ساعت 08:0016 نظر
استقلالی‌ها پس از مصاف با ذوب‌آهن و نتیجه عجیبی که در این مسابقه رقم خورد، برای دفاع از حیثیت از دست رفته خود با هیبتی زخم خورده پا به دیداری کاملا متفاوت می‌گذارند.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت اولین مصاف آسیایی خود را با پیروزی مقتدرانه مقابل الغرافه در ورزشگاه شهدای شهر قدس پشت سر گذاشتند اما در گام دوم مقابل السد نمایشی ناامیدکننده داشتند تا جواد نکونام که به دلیل کسب نتایج ضعیف استقلال در لیگ برتر به شدت تحت فشار قرار گرفته بود، پس از شکست در قطر تصمیم به استعفا رسمی بگیرد و از هدایت آبی‌ها کنار برود.

استقلال با سهراب بختیاری‌زاده یک پیروزی روحیه‌بخش و امیدوارکننده مقابل هوادار به‌دست آورد، اما شکست 3 بر صفر مقابل ذوب‌آهن، غیرمنتظره و نگران‌‌کننده بود تا آبی‌پوشان که پس از این باخت تلخ برابر گاندوها، پیتسو موسیمانه را به عنوان سرمربی جدید تیم خود شناختند، کار سختی برای رویارویی با النصر و ستاره‌های بین‌المللی این تیم قدرتمند و متمول عربستانی داشته باشند. 

میزبانی در این مسابقه می‌توانست کفه ترازو را در این شرایط نابسامان به سود استقلال برگرداند اما منع میزبانی تیم‌های ایرانی معادلات را تغییر داد و به پیشنهاد استقلال، مصاف این تیم با حریف عربستانی در دبی امارات برگزار می‌شود. طبق درخواست موسیمانه سرمربی جدید استقلال، او در صف‌آرایی شاگردان جدیدش مقابل النصر دخالتی ندارد و تمام امور فنی تا سوت پایان مصاف برابر رونالدو و یارانش در اختیار سهراب بختیاری‌زاده خواهد بود.

در این شرایط می‌توان ترکیب استقلال را با توجه به مصدومیت و غیبت همزمان روزبه چشمی و ایمان سلیمی، دو مهره دفاعی این تیم، با آرایش 2-5-3 به شرح زیر تصور کرد.

خط دروازه با ابهام بزرگ 

مهم‌ترین ابهام پیرامون ترکیب اصلی استقلال مقابل النصر انتخاب سنگربان اصلی تیم است. استقلال در بازی قبلی با حضور محمدرضا خالدآبادی که نمایش مقتدرانه‌ای هم نداشت، با 3 گل مقابل ذوب‌آهن شکستی عجیب را تجربه کرد. حسینی پس از چند روز دوری از تمرینات به اردوی استقلال بازگشته و در سفر به امارات هم حضور دارد. به نظر می‌رسد این سنگربان ملی‌پوش پس از یک مسابقه غیبت به ترکیب اصلی بازگردد تا فاکتور تجربه حسینی یکی از برگ‌های برنده آبی‌پوشان مقابل النصر باشد.

خط دفاعی سه نفره با تمام پتانسیل موجود 

سهراب بختیاری‌زاده در این مسابقه دشوار با توجه به مصدومیت ایمان سلیمی و روزبه چشمی، چاره‌ای جز استفاده همزمان از محمدحسین مرادمند، سامان فلاح و رافائل سیلوا در قلب خط دفاعی ندارد. البته که استفاده از آرایش 4دفاعه هم محتمل است اما با توجه به سبک بازی استقلال در طول 2 فصل اخیر، به نظر می‌رسد که بختیاری‌زاده در این بازی مهم به سراغ تغییر آرایش خط دفاعی تیم خود نرود.

خط میانی 5 نفره با چاشنی خلاقیت 

استقلال به مانند برخی مسابقات فصل جاری با جواد نکونام به نظر می‌رسد در مصاف با النصر هم 5 بازیکن در خط میانی استفاده کند. در این صورت اندونگ تک هافبک دفاعی تیم خواهد بود و در پست وینگر چپ و راست به ترتیب میلاد زکی‌پور و رامین رضائیان بازی خواهند کرد تا در حملات به همراه اندونگ پشتیبان 4 مهره تهاجمی دیگر تیم باشند و در خط دفاعی هم به سه مدافع میانی تیم ملحق شود و فضاها را برای بازیکنان خلاق النصر ببندند. دو هافبک هجومی استقلال نیز در این شرایط گائل کاکوتا و جلال‌الدین ماشاریپوف خواهند بود.

البته که در این بخش از زمین زبیر نیک‌نفس و محمدحسین اسلامی هم در دسترس کادر فنی استقلال قرار دارند. همچنین باید به ابوالفضل جلالی اشاره کرد که می‌تواند در صورت جلب رضایت بختیاری‌زاده پس از پایان مصدومیت تغییرات قابل‌توجهی در ترکیب ابتدایی استقلال مقابل النصر ایجاد کند.

خط هجومی کلاسیک استقلال با دو مهاجم 

درنهایت در بخش هجومی سهراب بختیاری‌زاده احتمالاً از دو بازیکن استفاده خواهد کرد که به نظر می‌رسد با توجه به ویژگی‎‌هایی که برای حضور در این دو پست نیاز است، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو در ترکیب اصلی قرار بگیرند تا خط آتش آبی‌پوشان فوتبال ایران با حضور 2 مهاجم با تلفیقی از سرعت، قدرت و تکنیک برابر حریف عربستانی چینش شود.

ترکیب احتمالی استقلال ایران برابر النصر عربستان 

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سامان فلاح، رافائل سیلوا، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، عثمان اندونگ، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...